maandag 1 augustus 2011

Geen bloed.......wat nu ?????

Vandaag hebben we het Lange Lange Ziekenhuis van Zoetermeer weer eens van binnen gezien. We moesten ons daar melden in verband met het vingerprikje. Van de week kregen we te horen dat het zuurstofgehalte weer op peil was, en dat die witte kleur op het smoeltje misschien iets met haar HB te maken had. Dit is vandaag dus gecheckt en nu blijkt haar HB 6.7 te zijn en dat betekent dat er geen bloedtransfusie zal plaats vinden. Wel zijn de waardes van haar witte bloedplaatjes iets verhoogt en dat betekent dat er nog steeds een virusje in haar bloed aanwezig is. Dit kan zomaar betekenen dat de longontsteking nog niet helemaal onder controlle is en de kans dat we de kuur nog iets oplengen is dus aanwezig.

Alles prima, maar wat wij graag willen zien is dat ons grietje een beetje kleur op het bekkie krijgt en dat er iets meer leven in komt. De huisarts neemt contact op met het Sophia en in overleg met hun worden de volgende stappen genomen. Wat die volgende stappen zullen zijn horen we morgen tussen 10 en 12 uur, want dan komt Van Riel weer even naar hotel waaienberg.

Hij heeft ook aangegeven dat er een hoop te zien zal zijn op een longfoto. Hier hebben we het over gehad en dat gaat niet meer gebeuren. Fleur wil dit meer en wij zitten erook niet op te wachten. Hoe en wat er nu gaat gebeuren zullen we wel gaan zien en we hopen dat er nog een middeltje bestaat wat Fleur een goede opkikker geeft, want zoals het nu gaat kan het eigenlijk niet. Fleur heeft zowiezo geen pijn, maar de fut is er totaal uit. Ze ligt de hele dag als een dood vogeltje op het bed en zegt niet veel meer. Dit is niet fijn om te zien kan ik melden, maar het allerbelangrijkste is dat Fleur zich comfortabel voelt en dat alles gaat zoals zij het wilt.

Mooier dan dit kan ik het even niet maken. Eetsmakelijk allemaal en geniet een beetje van de kleine dingen om je heen, want voordat je het weet sta je tot je oren is de stront en uit ervaring kan ik zeggen dat dat geen pretje is. Misschien tot zo en anders tot morgen. overmorgen of overovermorgen.

Laafje

17 opmerkingen:

  1. hoop ook dat ze iets van een opkikker kan krijgen was blij dat ik jullie gisteren weer heb gezien maar was ook verdrietig dat ik niks kan doen denk aan jullie en hou van jullie(ben ff snel naar raul gegaan omhet blog te lezen)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg al maanden dit blog, verschrikkelijk om te zien dat zo een jong meisje zo iets verschrikkelijks moet mee maken ( uiteraard ook Roos!), maar wat heb ik een respect voor jullie alle 4! Ik blijf hopen op een wonder...
    Veel sterkte allemaal! Liefs, A.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop zeker dat ze een opkikker kan krijgen, want dit is niets voor zo`n jonge meid. Ze moet levendig zijn en voorlopig blijven, want dat zal ze zeker nodig hebben. En dat Fleur toch ook rekening houd met haar zusje Roos houd, ja dat kan ik me goed voorstellen, want Fleur word hierdoor in een klap volwassen klaar gestoomd. Dat klinkt misschien raar, maar het is echt zo. En daardoor zal ze ondanks haar leeftijd toch andere beslissingen maken.
    Wens jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toe en zoals ik zo af en toe lees zijn jullie allemaal superwomans en superman.

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Géén longfoto's meer want daar zie je waarschijnlijk allerlei dingen op die je helemaal niet meer wilt zien. Heeft toch ook geen enkel nut? Zal wel struisvogelpolitiek zijn, maar ik geef jullie groot gelijk.
    Ik hoop dat er inderdaad nog ergens een opkikkertje ligt waardoor we onze oude Fleur een beetje terugzien. Gaat vast lukken!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet willen zien wat je misschien wel weet....
    En wat zal het veranderen?
    Ik hoop op veel goede dagen voor jullie alle4...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele dikke knuffel!
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte ik leef met jullie mee ik weer hoe kut de ziekte is x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat er snel een opkikker komt voor Fleur en ook voor jullie! Jullie zijn mooie mensen en Fleur helemaal (heb net je vorige blog gelezen...). Diep Respect voor jullie alle vier!
    Liefs, Joyce van der Zalm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. net als de andere medelevende medelezers hier, hoop ook ik dat er iets voor Fleur geregeld kan worden zodat ze zich iets beter kan en zal voelen....groot gelijk geen rontgenfoto meer...dan maar struisvogel politiek maar idd wat zou je er mee op kunnen schieten.

    rustige nacht,liefs vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele dikke kus vanuit Belgie van ons alle 6.

    Liefs Johan, Danielle, Linda, Robin, Nicole en Eva xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele dikke knuffel van mij, en a.u.b. een betere dag vandaag.
    XXXXXXXXHank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik denk elke dag wel even aan jullie....al ken ik jullie niet persoonlijk, ik bid dat Fleur zo lang mogelijk bij jullie mag blijven, jullie zijn zo ontzettend sterk!!!! Jullie kracht is een voorbeeld voor velen, in welke situatie dan ook. Kon iemand maar echt helpen....zo machteloos....er zijn geen woorden meer maar toch willen zovelen jullie op enige manier troosten, steunen....ik kan alleen maar zeggen: sterkte!! Geniet van elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wij blijven jullie volgen ook vanuit hier in Frankrijk. Veel sterkte lieverds!!!
    xxx esmee rene

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve mensen,
    Het word steeds moeilijker, want dat wat onvermijdelijk is komt steeds naderbij.

    Heeft Fleurtjes (pijn)medicatiegebruik niet te maken met dat ze zich zo futloos voelt? Dacht een poosje terug gelezen te hebben dat ze Tramal/Tramadol gebruikte nl. Uit ervaring weet ik dat dit soort medicatie idd pijnbestrijdend is, maar ook als bijwerking verminderde reactiesnelheid, suf-/moeheid etc. heeft + dat Fleurtjes lichaam enorm veel energie verbruikt om het eventueel aanwezige virusje te nekken, logisch gevolg dat ze futloos/moe is....

    En geen (long)foto's meer. Ja, dat kan ik me goed voorstellen, wat heeft het immers nog voor zin?

    Fleurtjes kwaliteit van leven heeft nu voorrang en ook ik hoop dat er iets van een oppepper bestaat, al ben ik heel erg bang van niet.
    Wederom weer heel veel sterkte en kracht toegewenst.....
    XXX Survivor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Joost, vind het zo erg allemaal, konden we maar iets doen als 'buitenstaanders'We leven enorm met jullie mee lieverds! Ik ben zo vrij geweest een foto van je blog te bewerken met Fleur en haar beste vriendinnetje met de mooie nieuwe vesten, de foto is met dolfijnen bewerkt. Weet niet of en hoe ik de foto bij een reactie kan plaatsen of mss kan ik de foto naar je emailen? En of je dat wel wil. Laat maar weten evt. Sterkte!!! Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop dat mijn gedachtes aan jullie positieve energie jullie kant op stuurt.
    Pff dan moet ik nu wel even de knop omdraaien en positief gaan denken. Ok, ik ga spullen pakken voor t strand, spring op mn fiets en ga op het strand als ik me weer happy voel heel hard positief aan jullie denken.
    Liefs, majella

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele dikke knuffel.

    Conny en Frans

    BeantwoordenVerwijderen