vrijdag 12 augustus 2011

Even een blogje tussendoor.....

Zo daar zit ik weer. Verscholen achter de laptop te bedenken wat ik nu moet schrijven. Fleur is overleden dat is nu wel duidelijk, maar dat er zoveel dit blog meelezen en dat er ook zoveel mensen buiten dit blog meeleven dat had ik niet verwacht. De reacties zijn enorm en dat vinden we erg fijn en dan heb ik nog niet eens over de facebook en hyves van Nicole, Roos, ikke en zeker die van Fleur. Naast het digitale netwerk klapperd de brievenbus ook meer dan één keer. De postbode brengt iedere dag een stapel kaarten dat het niet anders kan zijn dat zij nu met een hernia rondloopt.

Daarnaast vinden wij het erg fijn dat iedereen de moeite neemt om hier te komen. De een wil Fleur wel zien de ander niet, maar iedereen die komt die komt uit liefde. Ze komen werkelijkwaar overal vandaan. Sommige reizen "gewoon" even 700 kilometer, blijven dan 2 uur om vervolgens weer die 700 kilometer terug te rijden. De ander zegt dat ze de vakantie vroegtijdig hebben afgebroken en de volgende komt elke dag een keer of tien over de vloer.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik voel dat we niet alleen zijn en dat we merken dat Fleur bij vele een speciaal plekje heeft. Dit doet ons goed.

Maargoed, naast het slijmen wat ik nu doe gaat het leven hier wel "gewoon" door. Fleur ligt heerlijk te slapen terwijl wij elke dag druk bezig zijn met dingen. Soms loop ik als een kip zonder kop rond en het andere moment ben ik druk bezig met de herdenkingsdag. We doen erg ons best om de herdenking van aanstaande dinsdag tot een mooi iets te maken. We hadden al de nodige voorbereidingen getroffen, maar Ellen, de begrafenisondernemer van De Wending, helpt ons mee en ze doet het meer dan perfect.

Voor de rest hobbelen we hier maar wat door. De envoloppen waar de kaarten inzaten zijn geschreven door naaste familieleden en de vader van Nicole hebben we maar omgedoopt tot koffiejuffrouw. Het avondeten wordt op het moment verzorgd door de lieve mensen die bij ons in de buurt wonen en elke keer hebben we meer dan genoeg.

Naast alle fijne bezoekjes blijft wel het feit dat iedereen komt om één bepaalde reden en dat is Fleur. De pijn die ik voel is nog steeds niet te omschrijven en die emotionele boot waar ik op zit die deint als een gek op en neer. Het gevoel dat mijn strot dicht word geknepen wordt met de dag erger en we zien ook erg tegen het moment op dat ze definitief de kist in moet. Als dat gebeurd is dan moeten we het met de herineringen, films en foto´s doen. Het ergste wat ik nu van alles vind is dat ik haar stem kwijt ben. De grote bek, maar ook haar scherpe comentaar en haar lieve lach. Het besef dat ik haar nooit, maar dan ook nooit meer live zal horen doet pijn. Héél erg pijn.

Laafje Joost

27 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar...lieverds, knip wat lokjes van haar haar en berg dat goed op. Later zul je dit zo koesteren!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverds zo fijn dat we bij haar zijn geweest,
    zo bijzonder, zo mooi, zo eigen.......
    We houden van jullie!! xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om te horen dat jullie zoveel steun krijgen. Nu is het nog hectisch, maar als na de begrafenis de stilte verschijnt zal het misschien nog wel zwaarder worden..Ik wens jullie veel sterkte met het verdere leven, met Roos in jullie armen en Fleur in jullie gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, wat een groot verdriet, mijn hart doet er pijn van... Niet te bevatten. Maar wat heeft jullie dametje samen met jullie mooie herinneringen gemaakt! Zo'n prachtige kaart, helemaal zelf gemaakt. Diep respect, ze heeft tot het laatst haar eigen regie in handen gehad. Dat moet enorm veel troost geven. Niet dat dat de pijn ook maar iets zal verzachten, maar toch. Heel erg veel sterkte in deze vreselijk moeilijke en zware tijden. Wij zijn in gedachten bij jullie. Veel liefs uit Amersfoort van Mirella & family

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Joost,

    Die pijn zal je helaas nog heel lang blijven voelen :(. Ikzelf ken jullie allemaal niet, maar zelfs bij mij hebben jullie alle 4 een speciaal plekje gekregen. Goed dat zoveel mensen jullie steunen, dat er zoveel mensen zijn die om jullie geven.

    Vanuit hier een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet niet wat ik moet zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik mis je zo
    hoe had ik kunnen weten
    dat het zo'n pijn zou doen
    diep van binnen

    Ik had gewenst
    dat je nog wat
    had mogen blijven
    Ik mis je zo

    langzaam
    dringt het tot me door
    dat vanaf nu
    de tijd je naam zal schrijven

    - Ina Sipkes de Smit-


    Stil...... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie hebben en doen alles met zoveel liefde. ..
    Dikke kus...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben en doen alles met zoveel liefde. ..
    Dikke kus...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoveel verdriet en liefde voelen voor jullie allemaal.
    Terwijl ik julie 1 keer heb mogen ontmoeten.
    Nomaals diep respekt voor iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve familie,

    Wat fijn Joost dat je blijft schrijven. Ik weet zeker dat de herdenkingsdienst heel erg mooi zal zijn. Jullie hebben en geven zoveel liefde en jullie zijn ook zo dankbaar. Daarnaast heb je ook nog humor door te zeggen dat de postbode een hernia zal krijgen en dat is maar goed ook Joost dat je nog humor hebt, dat houdt je op de been en Fleur ziet jullie het liefst vrolijk. Haar stem missen........ tja, helaas heb ik dit in mijn directe omgeving meegemaakt en ik kan zeggen dat moeilijk te verteren is.
    Wij leven ontzettend met jullie mee en zijn in gedachten bij jullie.

    Groetjes van de familie Bosman (Kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is allemaal zo waar wat je schrijft...


    I Lost My Child Today

    I lost my child today.
    People came to weep and cry,
    As I just sat and stared, dry eyed.
    They struggled to find words to say,
    To try and make the pain go away,
    I walked the floor in disbelief,
    I lost my child today.
    I lost my child last month.
    Most of the people went away,
    Some still call and some still stay.
    I wait to wake up from this dream.
    This can't be real. I want to scream.
    Yet everything is locked inside,
    God, help me, I want to die.
    I lost my child last month.

    I lost my child last year.
    Now people who had came, have gone.
    I sit and struggle all day long,
    To bear the pain so deep inside.
    And now my friends just question, Why?
    Why does this mother not move on?
    Just sits and sings the same old song.
    Good heavens, it has been so long.
    I lost my child last year.

    Time has not moved on for me.
    The numbness it has disappeared.
    My eyes have now cried many tears.
    I see the look upon your face,
    "She must move on and leave this place."
    Yet I am trapped right here in time.
    The songs the same, as is the rhyme,
    I lost my child.......Today.

    Dit gedicht werd door lotgenoten voorgelezen tijdens het afscheid van mijn zoontje...

    Heel veel sterkte de komende dagen, weken, maanden, jaren...

    Marjolijn mama van engeltje Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. When tomorrow starts without me,
    don't think we're far apart.
    For every time you think of me,
    I'm right here, in your heart.

    Ik volg jullie blog al maanden en ik kan niets anders zeggen als heel veel sterkte en diep respect. Fleur is mooi, en bijzonder. En zoals dit kleine deel van een lang gedicht zegt, ze zal altijd in jullie harten blijven.

    Liefs van Malou (16) uit Noord - Brabant.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joost, Nicole en Roos

    Ik hoor het net, en heb de blog gelezen
    Mijn oprechte deelneming,ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan...dus ik begrijp hoe jullie je moeten voelen.......
    heel heel veel sterkte.
    Eeen hele dikke knuffel voor jullie alledrie
    ik denk aan jullie
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Heel veel sterkte, de moeilijkste periode breekt nog aan.
    En het gemis zal alleen maar sterker worden, dus wens jullie al de kracht toe hiervoor.
    Maar na deze periode weet ik dat jullie de kracht zullen hebben om dit te dragen met soms een traan en lach.

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Ik heb vorig jaar de weblog van Thomas van de Groep gevolgd en via twitter zag ik dat er weer een kleine held heen is gegaan. Ik ben deze week begonnen met het lezen van jullie blog en het heeft me heel erg ontroerd.
    Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie dochter er en zus Fleur!!
    Ik heb zoveel bewondering voor jullie gekregen.
    Ook voor Fleur die de regie in eigen hand heeft genomen.
    Ik hoop dat de komende dagen niet alleen verdriet, maar ook heel veel warme herinneringen mogen opleveren. Koester de momenten dat Fleur nog bij jullie is, al leeft ze niet meer.
    Ik weet precies wat je bedoelt in je laatste blog.... Nu al hoor je haar stem nooit meer Live... Op het moment dat de kist wordt gesloten, zullen jullie haar nooit meer kunnen zien, knuffelen en aanraken.
    Heel veel sterkte.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig heeft die Arme mevrouw van de post zo'n fijn karretje meegekregen voor jullie stapel post!Dus de hernia zal haar bespaard blijven!

    Maar wij vonden het fijn jullie even gezien en vastgehouden te hebben!
    Ik weet nu van wie Fleur het heeft dat dapper zijn!
    Van haar vader en haar moeder!

    Hele dikke knuffel
    Linda
    En een groepsknuffel van
    Jarno Linet Manon en Amber

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Joost,Nicole en Roos,

    Ik weet niet wat ik moet zeggen,niets wat ik zeg kan ook maar iets van de pijn verzachten.Ik heb zoveel respect voor jullie alle 4!!!!Heel veel sterkte.

    Liefs Diana Kuhn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tranen, slik, kan niks zeggen.
    Heel veel liefs, Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  20. http://www.nu.nl/wetenschap/2308695/veel-vallende-sterren-zien.html
    Honderd wensen per uur.
    Hoeveel zullen voor Fleur en jullie geweest zijn?
    Sterrengroetjes, Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is vrijdag 12, niet 13 augustus dus het is vannacht/vanochtend vroeg te zien!!
    Dan zijn die honderd wensen per uur zeker weten allemaal voor Fleur en jullie!!! Er zijn zo veel mensen die aan jullie denken en met jullie meeleven!

    (Hier zie je dat het echt vandaag is http://www.zeit.de/wissen/2011-08/perseiden-meteoriten-sternschnuppen )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Isa,

    Vandaag breng ik jou niet weg,

    Vandaag begraaf ik jou in mij,

    Dan kan ik met je praten en antwoord geven,

    Dan blijf jij voor mij in leven,

    Neem mijn ogen en kijk met mij,

    Neem mijn voeten en loop met mij,

    Jou plaatsje aan de eettafel hou ik vrij,

    Ik zal met je gaan slapen,

    Ik zal met je ontwaken,

    Neem mijn mond en lach met mij,

    Neem mijn handen en voel met mij,

    Wat jij nog wilde doen, doe ik voor jou erbij,

    Vanaf vandaag , lieve meid, leef jij in mij,

    Isa ik zal je missen meisje, jij bent mijn supergirl!!!

    dit was mijn gedicht voor isa en zo voelt het ook
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via de blog van Kanjer Guusje ben ik een tijdje geleden op deze blog van Fleur gekomen. Wat een diepe indruk maakte dit op me. Fleur's vechtlust en optimisme; bij haar was het glas absoluut altijd halfvol ipv halfleeg.
    Nu komen we terug van vakantie en lees ik dat Fleur is overleden.....vreselijk.
    Gecondoleerd met dit verlies en ik wens jullie ontzettend veel kracht toe voor de komende tijd.
    Groeten,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Ook ik ben stil en heb geen woorden meer. Die lieve mooie dappere Fleur die ik ken van de verjaardagen bij je zus zal ik nooit meer zien. Dit voelt voor mij al vreselijk laat staan voor jullie als ouders en zus. Zo oneerlijk dat juist zij de strijd niet heeft gewonnen! Sinds kort volg ik je blog en heb diep respect voor hoe je alles hebt verwoord. Uit ieder woord spreekt jullie onvoorwaardelijke liefde voor elkaar, maar wat een gevecht heeft jullie dappere meisje moeten leveren!! En hoe knap dat ze zo'n schitterende kaart met jullie gemaakt heeft, een kaart waar ze prachtig opstaat! Ik wens jullie enorm veel sterkte de komende tijd!

    Liefs, Irmgard Helsdingen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lieve joost nicole en roos

    erg geschrokken willen we zeggen dat we met jullie mee leven en veel aan jullie denken.
    heel veel sterke en kracht voor de komende tijd

    joris angela sem en tijn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Joost, Nicole en Roos,
    Zoals meerdere mensen die jullie blog volgen, ken ik jullie niet en ben ik via een Facebookpagina van iemand anders bij jullie blog terecht gekomen.
    Met tranen in mijn ogen heb ik jullie verhaal gelezen en gevolgd.
    Woorden zullen nooit jullie verschrikkelijke verlies goed kunnen maken. Wel hoop ik dat ze jullie troost en steun bieden in deze loodzware tijden.
    Ik wens jullie ontzetten veel sterkte toe in deze moeilijke tijden. Ik heb bewondering voor de manier waarop jullie dit proces doorlopen en ik vind het heel bijzonder dat wij daar deelgenoot van mogen zijn.
    Een warme groet,
    Mirjam van Leeuwen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve lieve mensen!

    Ook ik ben een onbekende bloglezer, was een aantal dagen niet in de gelegenheid om jullie blog te lezen... Maar het kippenvel staat mij nu op de armen.

    *R*I*P* *Fleur* en voor de naasten, enorm veel sterkte, liefde en kracht om jullie heen!! Jullie zijn kanjers!

    Wat heeft die lieve, mooie en sterke Fleur (met jullie)trouwens een ontzettend mooie kaart gemaakt!!

    Lieve warme groet,
    Danielle v R

    BeantwoordenVerwijderen