vrijdag 25 maart 2011

Donoren bedankt.....

Zo hier is toch nog even een derde blog. Niets ernsig maar toch wil ik voor de zoveelste keer alle donoren bedanken voor hun inzet. Dankzij deze mensen zit mijn meisje weer beter in haar vel. Zelf heb ik ook de draad, na 18 jaar, weer opgepakt en moet me op 12 april weer melden bij de dokter. Na dit gesprek krijg ik waarschijnlijk groen licht en zal voortaan 4 keer per jaar een halve liter bloed afstaan voor mijn medemens. Die paar uurtjes die dat in beslag nemen heb ik over voor anderen. Zeker als je bedenkt dat er voor 1 trombotransfusie 5 donoren nodig zijn.

Weer even rekenen....
2 zakken trombo's x 5 donoren = 10 donoren
2 zakken bloed x 2 donoren = 2 donoren
10 donoren + 2 donoren = 12 donoren
12 donoren x 0,5 liter = 6 liter bloed

Mensen wat hierboven staat zijn keiharde cijfers waar niets aan gelogen is. Het mag duidelijk zijn waarom ik weer bloed ga geven. Wat jullie doen moeten jullie zelf weten, maar ik ga nu naar bed. Bedankt voor het lezen en tot morgen......

Het laafje

2 opmerkingen:

  1. jeetje als je het zo ziet staan dan schrik ik wel ff hoeveel donoren er nodig zijn!!!!!!
    Bij mijn moeder wilde ik het graag gaan doen,maar ik was toen zwanger.
    Daarna is het eigenlijk de doofpot ingegaan,maar ben nu weer wakker geschud.
    Ga het toch maar doen!!!!!!!!!!
    Het is gewoon nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een kleine week jullie blog niet gelezen. Het is ongelofelijk wat er bij jullie zoal gebeurt in één week! Er zijn inderdaad mafkezen in deze wereld. En wat moet jullie gezinnetje veel doorstaan! Wens jullie heel vel sterkte, ook de nabestaande van Isa.
    Dikke kus Conny,

    BeantwoordenVerwijderen