vrijdag 13 augustus 2010

Even een normaal blogje

Zo even geen gezeik en gezeur, maar "gewoon" een normaal positief blog. Vandaag ben ik weer op het steiger geklommen om de buitenboel te schilderen, Nicole is op school geweest om te babbelen over het komende jaar en ook heeft ze de binnenkant van het huis een beetje op orde gebracht. Dit was hard nodig, omdat de onze twee kanjers héél graag op 1 kamer wilde liggen. Geen probleem en alle bedden werden afgelopen dinsdag dus uit elkaar geschroeft voor de grote interne verhuizing. De meiden naar zolder en ik lig met het vrouwtje weer beneden.  Erg fijn, maar dan kom je er ook achter dat er veel teringzooi in huis is. Met de hulp van mijn schoonouders is het Nicole aardig gelukt om de lampjes, schilderijen en andere prulletjes om te hangen en alles wat van de meiden was is goed bekeken. Wat weg kon is weg en wat niet weg mocht is stiekem toch weggegooit. Nee......ons huis staat net zoals ons leven aardig op zijn kop met het enigste verschil dat het huis binnen een dag of 3 weer aardig op orde is.

Vanmiddag zijn we "gezellig" met de kinderen wezen zwemmen. Nicole en ik hadden totaal geen zin, maar dit was net zoals de kermis iets wat ze graag wilden. Voor de nodige afleiding is Suus de buurvrouw met haar kinderen ook meegegaan. Na 1.5 uur hadden we het wel gezien en gingen weer naar huis.

Vanavond is mijn neefje Frank even geweest om de laatste blauwe bandjes te kopen. Ja mensen jullie lezen het goed de eerste 200 bandjes zijn op. Het heeft nog geen 5 dagen geduurd en met trots kan ik jullie melden dat Nicole net de eerste 400 euro heeft over gemaakt naar de "Stichting Child Cancer Just Beat It". Probleem echter is dat ik er nu 218 tekort kom. Van de week ga ik weer contact opnemen voor de volgende lading. Zodra die binnen is laat ik het weten en tot die tijd gaan we "gewoon" door met  promoten. En jullie weten het "dit kunnen Nicole en ik niet alleen".

Voor de rest hebben we weinig nieuws dus veel plezier allemaal en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Joost

6 opmerkingen:

  1. Lieve allevier, vergeet nooit dat ik elke dag aan jullie denk!!!!bid voor jullie, kaarsjes brand, ik weet niet wat ik nog meer kan doen, kon ik 't maar dan deedt ik 't, Mijn god wat zou ik jullie graag willen helpen!!!!!Een hele dikke knuffel van mij, heel veel liefde en kracht. kussss Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joost en Nicole,

    Wat is het leven soms keihard en oneerlijk.
    Ik heb enorm in de eerste plaats met Fleur en natuurlijk met jullie en jullie andere meisje te doen.
    Voor de kleinste is het natuurlijk ook niet niks. Er
    gebeurt zoveel en ze voelt natuurlijk dat het niet niks is en al helemaal niet makkelijk is.
    Haar leven is ook niet meer onbezorgt.

    Ik was blij om te lezen dat jullie haar ook in de gaten houden. Het is zo logisch dat jullie tijd en aandacht voornamelijk naar Fleur gaat, maar de jongste moet het ook allemaal doorstaan. Ik denk dat het ook heel goed is dat jullie haar meer gaan meenemen naar het ziekenhuis. Niet leuk, maar voor haar wel iets om dingen beter te kunnen plaatsen.

    Ondanks alles klinkt Fleur als een enorme stoere meid om trots op te zijn.
    Ongelovelijk hoe kinderen sommige dingen ondergaan. Zo sterk.

    Ik heb nu wel een lang bericht, maar leef al een hele tijd mee via jullie blog en wilde nu echt eens reageren. Ondanks dat wij elkaar al heel lang niet meer hebben gezien en ik Nicole eigenlijk niet ken.

    Ik was ongeveer twee weken geleden in de winkel bij Nicole. Ik ging bijna op vakantie en had nog wat nodig. Terwijl ik in de winkel stond en Nicole heel lief holp wilde ik eigenlijk zoveel zeggen, maar zij kent mij helemaal niet en waarschijnlijk vindt ze dat ook helemaal niet prettig tijdens haar werk.
    Toch zat het me dwars. Alsof het niks met je doet.

    Vandaar deze mail. Ik vind het knap dat jullie samen zo sterk zijn, en julllie zullen elkaar meer nodig hebben dan ooit.

    Ik wens jullie dan ook alle liefde en beterschap!
    En ik hoop dat jullie snel een keer goed nieuws mogen krijgen.

    Groetjes, fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Ik wil ook graag 5 bandjes, hoe regelen we dat??
    Liefs en pluk de mooie dagen!!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bo (uit Villa Pardoes) wil graag Fleur laten weten dat ze veel aan haar denkt en ze zegt dat Fleur alleen maar leuke dingen moet doen als ze even niet naar dat stomme ziekenhuis moet!

    Wij, de ouders van Bo, leven met de tranen in de ogen, enorm met jullie mee. Zet hem op kanjers!!!!

    Liefs, Bo Broekhuizen en Cor en Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super hoor 200 bandjes in 5 dagen!!!
    En dat promoten komt zeker goed alle kids hebben een blogje op hun hyves gezet om ook hun vriendjes en vriendinnetjes te laten weten hoe belangrijk het werk van KIKA en de andere stichtingen is.
    Groeten Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat lief dat ontbijtje en knap dat alle bandjes verkocht zijn vindt het wel jammer dat ik er nog geen 1 in mijn bezit heb had er ook graag een aantal willen kopen en verkopen maar mischien de volgende x hoop dat jullie een rustig weekend hebben en dat de meiden toch wel wat zin hebben om weer naar school te gaan kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen