zaterdag 18 juni 2011

Een bijzondere tatoage rijker......

In het vorige blog schreef ik dat er nog iets bijzonders met mij ging gebeuren. Het bijzondere ding is dus nu gebeurt en kan melden dat ik blij en trots ben met het resultaat. Wat is er gebeurt??? Deze jongen die altijd riep dat hij geen tatoage op zijn lichaam wilde hebben heeft er nu zelf een. In het begin deed het even pijn en wilde ik Rene graag even een beuk op zijn bek geven, maar na een minuut of 5 was dat pijnlijke gevoel weg en kon ik genieten van het gekriebel op mijn linker bovenarm.

Nou ja....gekbriebel, een mes door je arm heen trekken of een lucifer op de huid uitdrukken kwam meer in de buurt. Na een 2 uurtjes rommelen was hij klaar en kon ik hem in de spiegel eens goed bekijken. In eerste instantie schrok ik me kapot, maar dit kwam omdat ik alles ondersteboven en in het spiegelbeeld zag. Toen ik uiteindelijk de foto zag was ik helemaal gelukkig, want hij ziet er precies uit zoals ik had gehoopt. Eenmaal thuis kon het verbandje eraf en stond ik spanning de reacties van de meiden af te wachten. Deze waren meer dan perfect en dat gaf me een goed gevoel, want zij moeten er immers ook tegenaan kijken.

Voor de rest kan ik melden dat de tatoage een hele grote emotionele betekenis heeft. Om te beginnen is Fleur mee geweest bij het eerste gesprek. We hadden wat tekeningen van Roos en Fleur meegenomen en na een uurtje praten stonden we weer buiten. wat is nu de achterliggende gedachte bij deze tatoage???

Om te beginnen vond Nicole de linkerboven arm een mooie plek, omdat die dichter bij je hart zit dan rechts. Ook was al snel duidelijk dat er iets met lotusbloemen gedaan moest worden. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat we alleen maar tekeningen van bloemen hadden. Daarnaast wilde ik ook dat Roos betrokken werd in het plaatje. Vandaar de twee bloemen. De bovenste bloem is dus Roos en dat is te zien aan de letter R die in het midden staat.

Voor Fleur en Roos
De onderste bloem is van fleur en die bestaat ook uit elf blaadjes. Elf blaadjes is de leeftijd van Fleur. Mag ze twaalf jaar of ouder worden dan is dit geen probleem, want er kunnen met gemak nog wat bladeren bij gezet worden. Ook zit de letter F in de bloem verstopt. Nou ja, niet precies in de bloem maar er net boven. Hij vliegt als het ware in een vlammenzee omhoog. Omhoog naar de plek waar ze ooit naar toe zal gaan. Deze vlammenzee verbindt ondertussen bijde bloemen met elkaar wat inhoud dat de meiden voor altijd bij elkaar blijven. Deze vlammenzee is nog niet klaar en kan pas worden afgemaakt als Fleur is overleden. Een klein beetje as word tegen die tijd gebruikt om de vlammenzee nog hoger te doen oplaaien.

Tja en nu is het alweer tijd om het plakplaatje te verzorgen. Dus lieve mensen, veel plezier en tot morgen.

Tatoe Laaf

22 opmerkingen:

  1. Erg mooi geworden neef.

    Ook het verhaal erachter is geweldig mooi. Brok in mijn keel verhaaltje....

    Geldt het aantal blaadjes ook voor Roos? Want dan zou je nog wel eens arm tekort kunnen komen. ;)

    Knuffel uit Borculo,
    je neeffie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. ..ontzettend mooi....zowel de emotie en de tattoo.
    Jou verhaal, jou emotionele waarde! !!
    Was-se en smeer-se kanjer! !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joost, wat een ontzettend mooie tattoo met een supermooie symboliek (voor zover je van MOOI kan spreken, je snapt wat ik bedoel)
    Niet teveel eraan doen he? Twee keer per dag Bepanthen en verder niks....
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WoW Joost, ontzettend mooi!! xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik maar klagen dat mijn Fleurtje moet gaan blijven zitten.

    Carpediem en veel plezier vandaag.
    Een bloglezer die al een tijdje meeleest/leeft.
    Melina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat práááchtig Joost, alleen al de reden wáárom je dit deed....ontroerend!!!
    Sterte met de pijn die je er (gegarandeerd) van moet hebben?

    Liefs,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een waanzinnig mooie tattoo en dan dat mooie verhaal wat er bij hoort. Erg mooi, prachtig ook hoe je de letters erin hebt verwerkt. Echt iets om trots op te zijn en zo heb je je meiden altijd bij. Mocht je nog meer medische hulp nodig hebben bv 's nachts wanneer het onvermijdelijke daar is en ze gaat afzakken dan ben ik altijd bereid om ook een hand uit de mouw te steken, ik ben oncologisch verpleegkundige dus ik weet een beetje wat jullie mee maken en gaan maken en biedt dan ook geheel vrijwillig mijn hulp aan daar mag je altijd gebruik van maken. Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enorm bijzonder en een hele mooie warme emotionele achterliggende gedachte.
    Groetjes út het winderige maar zonnige Fryslan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat is ie goed gelukt.... Complimenten voor de tattoo artiest. Het is in elk geval precies zoals je hebt aangegeven. Een paar dagen goed verzorgen en dan wordt de tattoo alleen nog maar mooier.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joost ook ik ben niet van de tatoo`s maar dit is er 1 waarvoor ik voor een miljoen % achter sta en waardeer.
    Sterkte voor allemaal
    Gr Piet je vroegere buurman

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een hele bijzondere tatoe.
    Dus niet zomaar een plaatje.

    Gr Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  12. duizend kusjes uit Weert !!18 juni 2011 om 20:09

    WAUW helemaal geweldig en ...... HEEEEEEEEEEEL BIJZONDER!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi

    Hij is mooi geworden en zeker de betekenis erachter is prachtig . Hopelijk moet je er inderdaad nog vele blaadjes bij laten zetten.
    Enne gefeliciteerd met de 2 nieuwe aanwinsten in de fam.
    xxxxxxxxxxxxx

    ing

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou joris geweldig mooi ik kom gauw eens naar jullie om hem in het echt te bekijken dikke knuffel voor jullie. tante annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat symboliek! Prachtig, het raakt mij diep. Ik houd helemaal niet van tatoo's maar dit is wel heel mooi en erg dierbaar! Knap gedaan.
    Lieve groetjes, Joyce van der Zalm - van Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is echt heel mooi geworden !

    Dikke kus van Danny en Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig en de betekenis erachter is ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pff, dat is weer heel wat joh. Wat een moed om aan zoiets te beginnen. Mijn zegen heb je, als ik maar niet hoef.
    Het idee is natuurlijk prachtig en je draagt het voor eeuwig bij je.
    Nog een ander idee. Foto van mij op je andere arm? (grapje)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Joost, ik ga heel anders naar tattoos kijken, ik had zo altijd mijn vooroordelen en ik ben dus ook niet van de plaatjes maar vanaf nu zal ik het anders zien, prachtig Joost, je meiden voor altijd zo héél dicht bij je en bij elkaar. ik wens je met heel mijn hart nog extra blaadjes aan Fleur's bloem toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Joost in ! woord GEWELDIG

    wat een dierbaar iets, en wat mooi bijelkaar je twee dochters op deze manier, PRACHTIG.
    groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Pfoe. Knoop in mn buik. Prachtige symboliek!
    Majella

    BeantwoordenVerwijderen