dinsdag 7 juni 2011

Nu weer serieus......

Zo lieve mensen daar ben ik weer en dit keer blijf ik even serieus. Dus geen lol verhalen, maar "gewoon" een keiharde realiteitsvehaal. Zoals iedereen weet zijn we vorige week maandag bij de oncoloog geweest. Bij de controles van het lichaam is op de plek waar de laatste tumor zat weer iets gevonden. Deze mededeling hebben Nicole en ik die dag niet goed ontvangen en gingen eigenlijk met een goed gevoel naar huis.

Tot afgelopen donderdagavond. Toen we thuis waren van de camping en klaar waren met douchen ondekte Fleur tijdens het afdrogen dus die bult/bobbel. Ze liet hem direct aan me zien en na wat voel en duwwerk kon ik alleen maar zeggen dat het niet anders was en dat ze hem ook maar even aan Nicole moest laten zien. Na een kort overleg hadden wij besloten om dit niet met jullie te delen en de blogs die jullie na donderdag gelezen hebben hadden voor ons ook een hele dikke zwarte rand.

De raderen begonnen weer sneller te draaien en na het telefoontje wat ik vrijdag 3 juni 2011 met het Sophia had, was er afgeproken dat ik maandag, gisteren dus, even terug moest bellen. Dit heb ik gedaan en kreeg van onze oncoloog te horen dat het nieuws van de bult haar niet onbekend voor kwam. Ze had hem immers die maandag met de controles al gevonden. Waarom Nicole en ik het nu niet goed hebben begrepen snappen we nog steeds niet.

Maargoed er is dus weer een bult en dat betekend dat de kanker weer zichtbaar is en we haar ook extra in de gaten gaan houden. De vraag of ze hier iets aan gaan doen is verlopig nee. Alleen als ze last gaat krijgen en als hij pijn gaat doen zijn wij als eerste die aan de bel hangen. Mag het zover zijn dan kunnen we eventueel nog wat bestralingen krijgen. Dit zijn er gelukkig geen dertig, maar een stuk of 3,4 of 5. Alleen zal de dosis wel vele malen hoger zijn dan in het verleden. De bedoeling van deze behandeling is om de groei van de tumor te remmen.

Al met al heel wat informatie waar we niet op gerekend hadden. Het enigste waar we bang voor waren, waren die longen, want daar zat immer een vlekje. Zou er wat gebeuren dan was dat voor ons de meest logische plek. Ook kreeg ik gisteren te horen dat de snijranden van de laatste operatie positieve cellen bevatte. Positieve cellen zijn in ziekenhuis dus kankercellen. Dit van die snijranden wisten wij dus niet, maar dit verklaard wel waarom die bult weer terug is. Waarom wij dit niet eerder gehoord hadden snap ik niet, maar achteraf gezien was het ook niet erg, want we hebben wel enrom genoten van de afgelopen tijd.

Deze bult heeft ons weer wakker geschud en we hebben alle zeilen bijgezet. Nu zit alles er nog goed uit en we weten zeker dat het nog heel lang gaat duren voordat we gaan "glijden". Toch grijpt die koude hand me met regelmaat bij de strot en zegt die verdomde duivel dat het ook anders kan gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen dagen ben begonnen aan mijn zwaarste klus ooit.

Na vele uren voorbereiding en een uurtje of veertien timmeren heb ik met al mijn liefde iets moois gemaakt. Hoe ik me voelde tijdens de klus daar kom ik later wel op terug, maar ik kan wel melden dat ik enorm trots ben en het erg fijn vond om dit te kunnen doen. Nu zijn we aan het nadenken wat we met de buiten/binnenkant moeten.

Al met al staat er weer een heftig blog met keiharde dingen. Toch wil ik even melden dat mijn bijde grietjes niets weten van het geprek met het ziekenhuis en de timmerklus. Dit wil ik graag zo houden en ga erook van uit dat iedereen zijn mondje dichthoud. Nu kan ik alleen maar hopen dat de dames dit blog niet meelezen, want dan val ik door de mand. Mand, mand, mandje.......ik kom eraan....

Weltrusten allemaal en wie weet tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Een vermoeide Laaf

20 opmerkingen:

  1. roos coppelmans7 juni 2011 om 23:08

    ik weet gewoon weg niet wat ik zeggen moet..... mijn adem stokt in mijn keel.........

    liefs Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey neef,

    Ook deze blogjes zijn te verwachten en moeten er weer "gewoon" tussen staan.

    Hoe leuk het ook is om te lezen dat het goed gaat, en hoe fijn het ook is om te vernemen dat jullie genieten. Toch weten we allemaal dat die zwarte rand er zit en niet zal verdwijnen.

    Maar het voorjaar is warmer en zonniger dan ooit tevoren. De boom in het bos is groter, voller, groener en mooier dan ooit tevoren. Dus ook ik blijf, ondanks alles, genieten.

    Ik ben ervan overtuigd dat de kist er heel mooi uitziet want alles wat met liefde wordt gemaakt is van onschatbare waarde. En ik hoop dat het nog een hele tijd gaat duren voor wij hem te zien krijgen.

    Dikke knuffel uit Borculo,
    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Danielle Bloemen8 juni 2011 om 00:58

    Ik kan hier eventjes niet op reageren....
    In gedachte zijn we bij jullie.

    xxx Johan, Danielle, Linda, Robinn Nicole en Eva Bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dikke Knuffel van Hank XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je weet dat het er is, je weet dat het doorgaat maar toch is het weer de zoveelste landing met de voetjes op aarde.
    Kom op zoon (voor de zoveelste keer)
    En wat je "klus" betreft, ik ben bere-trots op je! Zo, mag ook wel weer eens gezegd worden!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kusssss vanuit de Achterhoek....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele dikke knuf uit Ruurlo
    Liefs Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een superbijzondere kist moet dat zijn geworden! Eentje met zoveel liefde gemaakt.
    Het zal je bloed zweet en tranen hebben gekost.
    Ook wij hopen dat het nog lang duurt voordat hij echt nodig is!
    Heel veel sterkte en liefs uit Ruurlo
    Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "Waarom Nicole en ik het nu niet goed hebben begrepen snappen we nog steeds niet".....

    Mijn mond is open gevallen en zo staat hij nog steeds.... Je snapt vast wel waarom... Je blog is nu openbaar he ;-)

    Klote lieve mensen, klote, klote klote... Ik heb geen woorden, ik ken die koude hand...

    Hou vol!! Liefs, Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Danielle Bloemen8 juni 2011 om 14:56

    Mama van Joost, U mag zeker trots zijn op uw zoon!en de rest, het zijn allemaal kanjers!!!
    Die ene keer dat ik dit mooie gezinnetje gezien heb, heb ik een groot respect voor ze.Ik ben blij ze te hebben mogen leren kennen.

    lfs Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat kan ik zeggen, wat kan ik er aan toevoegen...veel is eral gezegd ik vind je een enorme kanjer dat je dit hebt gedaan

    het zwarte randje wat je niet steeds beschrijft lees ik vaak wel tussen de regels door verschrikkelijk...
    ik heb geen woorden meer....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Via via lees ik nu ongeveer een maand mee en ik vind het gewoon netjes om dit even te laten weten. Ik heb diep respect voor jullie en de manier waarop je dit blog bijhoudt.

    Ik hoop dat de dag waar je nu met angst op wacht en waarvan je weet dat ie zal komen en dat het vanaf dat moment nooit meer hetzelfde wordt, nog lang niet zal aanbreken. En in alles waar jullie doorheen gaan wens ik jullie oneindig veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterkte en liefs maar weer !!

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een emotionele rollercoaster... En inderdaad moeder van Joost; met recht dat u trots bent op uw zoon, wat een klus... Heftig, heftig, heftig wat jullie meemaken. Ik wens alleen maar dat jullie nog veel mooie momenten zullen meemaken.... Sterkte!

    Joyce van der Zalm

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Always on my mind!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sander.sabine,thym en tess8 juni 2011 om 22:37

    Tja dit soort blogs zullen we helaas ook weer moeten lezen! Jammer de "fijne" blogs lezen toch iets lekkerder weg. Nu toch weer het besef van ja het is echt zo ookal weet je dat met je hele verstand!! Kanjers was zo blij voor jullie dat jullie van die fijne tijden hebben gehad en dan nu weer dit....... wat een roller coaster bij deze weer een dikke kus enne joost GEWELDIG jou moeilijkste maar mooiste klus!! Ben trots op je

    BeantwoordenVerwijderen
  17. dikke kus uit Weert8 juni 2011 om 22:44

    SUPERTROTS OP JE !!! XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. fijne blogs geven mij ook een goed gevoel, iedere dag hoop je ondanks de zwarte kanten, toch onbewust weer dat je iets fijns kan lezen of dat je zegt dat het een rustige of "gewone" dag is, dan komt die waardeloze realiteit weer om te hoek kijken....en weer vind ik de woorden niet...kan alleen maar denken waarom ??

    LIEF BROERTJE IK BEN HARTSTIKKE TROTS OP JE !!X

    kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. RESPECT voor jou joost onwijs dat je dit kunt
    voor de rest heb ook ik geen woorden (snik)
    liesbeth en andrew

    BeantwoordenVerwijderen