woensdag 15 juni 2011

Ik ben trots op mijn 3 meiden.....

Allememaggies zeg, wat een reacties op het vorige blog. En dan te bedenken dat ik voordat ik begon iets heel anders in mijn hoofd had zitten. Maar ja het was even niet anders en waar het schip nu zal stranden durf ik niet te zeggen. Om een klein beetje structuur in dit blog te krijgen is het misschien wel eens verstandig om iedereen appart door te nemen. We doen het dit keer maar eens van klein naar groot en dat betekend dat Roosje als eerste aan de beurt is.

Roosje,

Een meisje van 9 jaar die in haar korte leven al meer heeft gezien dan een gemiddelde negenjarige. Wat er precies in haar koppie omgaat is zelfs voor ons als ouders een groot vraagteken. Zeker is dat ook zij overhoop ligt met al haar gevoelens. Ze word geconfronteerd met dingen waar we het liever niet over hebben, maar dit moet en om eerlijk te zijn denk ik ook dat dat goed is. Op een bepaalde manier moet ze toch weten wat en waar we mee bezig zijn, want dat zijn we verplicht. Het is geen kleuter meer en hoe zij alles oppakt daar ben ik bijzonder trots op. Ook op school doet ze haar best. De overstap naar die vrije school heeft haar goed gedaan en ze is daar niet meer het zusje van.

Fleurtje,

Tja wat moet ik daar nu over vertellen. Zij is diegene waardoor ik zoveel ben gaan bloggen, zij is diegene die het allemaal maar moet doen en zij is diegene die ons als eerste moet verlaten. Zij weet dit en ook op haar ben ik meer dan trots. Zij weet dondergoed wat er aan de hand is en zij verdient de grootste pluim die ermaar bestaat. Nee, zoals zij omgaat met de situatie is daar kunnen veel mensen nog iets van leren.

Nicole,

Naar horen zeggen is dat mijn vrouw en ook op haar ben ik trots. Voor mij is en zal ze altijd de spil van het gezin zijn. Ondanks alles doet ze enorm haar best en zorgt er elke dag weer voor dat alle buikjes rond worden gegeten, het huisje aan kant is en altijd klaar staat voor mijn gezwam. Nee, een betere vrouw bestaat er volgens mij niet. Haar gevoel ligt uiteraard ook overhoop en hoe zij zich daadwerkelijk voelt is niet aan mij om dat hier te vermelden. Ik wil het wel, maar dat kan ik simpelweg niet, omdat ik niet in dat mooie koppie kan kijken.

Joost,

Oftewel de Laaf, een simpele jongen die de afgelopen tijd ietsiepietsie anders is gaan denken dan een paar jaar geleden. Ondanks alle ellende geniet hij wel van zijn vrouwen en daar kan niemand meer iets aan veranderen. Ook hij heeft ups en downs, maar weet zich volgens anderen goed staande te houden. Als zijn hoofd vol zit zit hij achter de laptop en als zijn hoofd overvol is dan heeft hij een blogdip en lult hij zijn problemen van zich af.

Zo, dat is eruit en nu weer even terug tot de orde van de dag. Niet dat jullie hierop zitten te wachten, maar we zijn vandaag op bezoek geweest bij meneer de pastoor en hebben ook een aantal ruimtes bezocht die we nodig hebben voor die bewuste dag. Gesprekken waar we dus niet op zitten te wachten, maar ook dit hoort erbij. Toch zijn we blij dat we het hebben gedaan en die rotte dag begint steeds meer vorm te krijgen. Eigenlijk kan alles zoals wij het in ons hoofd hebben gerealiseerd worden. Dit is wel een prettig idee en geeft ons tegelijkertijd wat rust. Nou ja rust, dat is niet het juiste woord, maar jullie zullen waarschijnlijk wel begrijpen wat ik bedoel.

Tsja.....en op deze manier is het internet weer bevuild met een blogje. Op dit moment voel ik me goed en zal om die reden ook maar stoppen, want voordat ik het weet staat er weer een verhaal op wat niet de bedoeling was. Ik wens iedereen vannacht veel plezier en met een beetje mazzel ben ik er morgen weer. Morgen.....ehhhh......oja, dan moeten we weer naar het ziekenhuis. Het LLZ om wel te verstaan. Daar gaan we praten over............ Nou ja, dat lezen jullie waarschijnlijk morgen wel weer.

Laafje joost

10 opmerkingen:

  1. Inderdaad we weten donders goed hoe je je voelt enne vergeet jezelf niet he want ook jij bent een rots in de branding voor je dames.

    XXX mama van Bradley*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou vol, hou vast jullie viertjes...

    Liefs uit Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve familie
    Elke dag start ik met t kijken op jullie blog.
    Fijn om op deze manier met jullie mee te kunnen leven zonder daarvoor steeds bij oma en opa aan te hoeven kloppen.
    Elke dag bedenk ik me wat een geweldig gezin jullie zijn.
    Inderdaad, die vreselijke ziekte gaat t uiteindelijk winnen, maar jullie liefde voor elkaar lijkt ie niet te kunnen pakken!
    En daar mogen jullie best trots op zijn!
    Jullie zijn by far de moedigste mensen die ik ken.
    Liefs, de Prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. denk dat je bij het kopje joost nog wel wat dingen vergeten bent:

    rots in de branding voor zijn meiden,
    meer dan trotse papa,
    moedig man die zich zo staande weet te houden.
    en eigelijk nog meer van dit soort dingen....

    sterkte vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve zoon ,
    Je bent verbaasd dat er zoveel mensen op je vorige blog gereageerd hebben, hoezo verbaasd? Heb je dan niet in de gaten dat je naast gewoon "timmerman" onderdehand ook nog "schrijver" bent geworden?
    Inmiddels evenaar je het script van: "komt een vrouw bij de dokter" alleen is dit voor jouw lezers levensecht omdat ze jou en/of je gezin bijna allemaal kennen. Het komt dus allemaal "binnen", het raakt iedereen. Het andere is een "film" waarnaar je kijkt (en die kun je uitzetten als je janken moet) maar dit is bittere realiteit en er is geen knop "uit" (wàs alles maar een film).
    De spanning loopt op en het voert naar de ontknoping die we allemaal liever niet willen.
    Je doet het goed, je doet het geweldig.
    Ik had je deze ellende graag willen besparen, en -hoewel je dat vroeger echt dacht- moeders kunnen niet alles ... helaas.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit me helemaal bij je mams aan....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het super zoals Nicole en jij het redden met elkaar (en de meiden natuurlijk)! Menig huwelijk zou inmiddels al op de klippen zijn gelopen....

    Kus, Dick en Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve joost dappere laaf, en wat een dappere laafjes heb je om je heen, wat jullie doormaken is vreselijk, wat je moeder zei is zo waar, je bent ook een ras schrijver, je raakt ons allemaal in ons hart, met de realiteit en puur heid waarmee je schrijft.
    xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. roos coppelmans16 juni 2011 om 15:42

    Hoe trots je ook op je dames bent!!! wees ook enorm trots op jezelf!!

    Liefs Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Even laten weten dat ook wij aan jullie denken. Ik heb enorm veel respect voor jullie!

    Lieve groeten,

    Ties en Els Rozema-Stijnman

    BeantwoordenVerwijderen