woensdag 1 juni 2011

Alle vier een gezellige avond.....

Tja.....even denken hoor. Ehhhh wat kan ik jullie nu nog melden. Eigenlijk niets. Het klinkt vreemd maar het is toch echt zo. We hebben die draad die we even kwijt waren weer opgepakt en om eerlijk te zijn bevalt dat prima. De meiden gaan weer naar school, Nicole rommelt thuis en ik, ik ben weer begonnen met werken. Nu zit deze week een beetje vreemd in elkaar in verband met de hemelvaart, maar vanaf volgende week gaan we weer door het leven alsof er niets aan de hand is. Mooi hé!!!!

Was het maar waar mensen. Ik ben inderdaad weer begonnen met werken, maar heb moeite om me de gehele dag te concentreren. Lichamelijk ben ik wel aanwezig, maar in mijn hoofd ben ik met hele andere dingen bezig. Soms voelt mijn hoofd een beetje licht aan wat betekend dat ik moet oppassen met machines. Dit opletten is erg belangrijk, want voordat je het weet zaag of schaaf je er een vinger/hand vanaf.

Binnenkort ga ik ook beginnen aan mijn rotste, maar tevens ook mooiste klus. En wel de kist van Fleur. Klinkt hard, dat weet ik, maar hoe moet ik het anders melden. Gisteren heb ik een aantal berdijven gebeld en kreeg gelukkig de informatie die ik graag wilde horen. Ze hebben bijvoorbeeld uitgelegd hoeveel cm hij groter moest zijn dan het lichaam, dat de bodem waterdicht moet zijn, dat ik ook rekening moet houden met een eventuele groeispeurt enz enz enz.

Nicole doet haar dingetje thuis. Mijn lieverd is keihard bezig om alles schoon te krijgen, moet de kids naar school brengen, doet de boodschappen en is altijd thuis als Fleur thuis komt. Naast deze dingen zit ook haar hoofd vol en werken de raderen op volle toeren.

Fleur gaat met een beetje mazzel de hele ochtenden naar school. Toch gebeurt het regelmatig dat mevrouw eerder thuis is dan verwacht. Ze wil dan wel op school blijven, maar is simpelweg te moe. Dit vinden we erg vervelend voor haar, maar ze moet nu doen waar ze zichzelf het beste bij voelt. De middagen mag ze van ons zowiezo zelf invullen. School of thuis blijven.....ons maakt het niet.

Roosje die hebben we ook nog. Deze kleine meid is in mijn ogen ook ontzettend sterk en gaat ook "gewoon" de hele dag naar school. Dit gaat goed en volgens mij vinden de kinderen in haar klas het ook fijn als ze er is. Eenmaal thuis vliegt ze naar buiten, maar het gebeurt ook wel eens dat ze als een blad van een boom omslaat en dan verkeerd in haar vel zit. Ze is dan niet te genieten en kan dan ook niet uitleggen waardoor dat komt. Dit is vervelend om te zien en kunnen haar dan ook alleen maar troosten.

Tjongejonge wat een lekker blog zeg. Voor de goede orde zal ik ook even wat leuks vertellen. De meiden hadden vanavond een partijtje. Dit kwam mooi uit, want Nicole en ik hadden nog een tegoedbon liggen voor een etentje. Niet dat we zin in het eten hadden, maar de verloopdatum kwam steeds dichterbij. Toch kunnen we terugkijken op een fijne en gezellige avond met zijn tweeen. We hebben ook even uitgerekend dat het de derde keer is in 11 jaar. Goed hé.

Na het eten hebben we de meiden, te laat, weer opgehaald en ook zij hebben een perfecte avond gehad. Ze hebben film gekeken, met make-up gespeeld en zitten klooien met muziek. Nu ligt iedereen lekker, moe en voldaan in bed. Morgen hebben we als het goed is weer een gezellige dag, maar dat horen jullie later wel. Voor nu zeg ik iedereen weltrusten en tot over 1, 2 of 3 dagen.

Laafje Joost

14 opmerkingen:

  1. liefs uit Weert2 juni 2011 om 01:07

    Mooi dat jullie een fijne avond hebben gehad,dat was ook de bedoeling!dikke kus en weterusten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind t zo ontzettend mooi dat jullie kunnen genieten op die momenten. "Gewoon " zo krachtig en prachtig.
    Voor vandaag wens ik jullie een prachtige dag toe
    Veel liefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3x in 11 jaar zoon, dat is een absoluut "diepte" record meneer en daar krijg je geen punten voor!
    Tijd voor jullie samen heb je ook nodig en dat geldt niet alleen nú, maar dat gold ook voor ook de voorgaande jaren! Foei. Maar ... fijn dat jullie het nu toch gedaan hebben en ik hoop maar dat het eten "lekker" was! Meer doen dus.
    mama
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Joost, je beschrijft het allemaal vrij zakelijk, maar ik voel de wanhoop, angst en immense zorgen tussen de regels door.
    Wat een allemachtig sterk stel zijn jullie toch!
    Zoals je mamaatje zegt is drie keer in 11 jaar Samentijd veuls te weinig, maar voor jullie relatie genoeg (dat zegt dus iets over jullie innerlijke kracht!!!)

    Een hele dikke smakkerd voor jullie alle4!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sander,sabine,thym en tess2 juni 2011 om 09:26

    he fijn!!!! Heerlijk bloggie!!! dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar goed dat ik mijn verjaardag zaterdag dan al gevierd had haha anders had ik je een avondje samen weer door je neus geboord.

    Kusje van je zusje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieverds,

    Ja ik hou de blog echt nauw bij hoor...
    Weet je die etentjes zijn pas echt fijn als je er op terug kan kijken zoals jullie doen. Ik vind het juist heel bijzonder dat je je het kan herinneren dat je 3 x in 11 jaar uit eten bent geweest!! Dat betekent dat al die drie keren de moeite waard waren toch?? Je kunt elke week gaan en er niets meer van weten.....
    Ik leef met jullie mee nu en in de tijd die komen gaat. En Joost wat vind ik het verdomd knap dat je dat mooie kistje gaat maken.
    Hoe verdomd moeilijk gaat dat voor je zijn, maar ook wel heel mooi...

    Dikke knuffel voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Joost en hebben de meiden het leuk gehad op mijn feestje ik hoop het graag


    Xxxxx Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke dag in mijn gedachten.
    Kus Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi lieve allemaal,
    Na 3 weken vakantie in het mooie Indonesië, en een week stumperen op de p.c.kan ik gelukkig weer reageren.Wat is er bij jullie toch ongelofelijk veel gebeurt. Hele mooie en vrolijke maar ook ernstige momenten wisselen elkaar in sneltreinvaart af. Ik heb op de Borobudur eeen wens voor jullie gedaan, in hoop dat deze uit mag komen.
    Liefs Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een beladen woord 'gewoon'. Jullie situatie is niet gewoon en toch lijkt alles soms zo gewoon. Kippenvel op mijn armen als ik lees wat je gaat doen. Ik durf het niet op te schrijven maar ik vind het zo knap dat je dit voor je prachtige dochter doet...Respect, in de diepste zin van het woord. En ook voor Nicole die 'gewoon' haar ding doet. My god, mijn maag draait om als ik me maar enigszins in jullie situatie probeer te verplaatsen. En niet te vergeten die prachtige meiden, wat een last. En dan 'gewoon' naar school. Ik wens jullie 'gewoon' fijne dagen. Geniet van elkaar.

    Liefs, Joyce van der Zalm - van Vliet


    PS Ben bij mij op school (Middelbaar onderwijs, Den Haag) mobieltjes aan het inzamelen voor Opkikker. Kleinigheidje wat ik kan doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Danielle Bloemen3 juni 2011 om 15:21

    Heerlijk om te lezen dat jullie weer zo'n leuke dag hebben gehad. Wachtende op nog veel meer mooie en leuke varhalen van jullie. Ik ben volop bezig met jullie prachtige foto's...wat een "drama"......ik kan gewoon niet kiezen.

    lfs Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie zijn zulke toppers!!
    Zoveel respect voor jullie!!

    Geniet van elkaar!!

    Dikke knuffel Merel Meijer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jongens wat zeg je nou, een saai blog!!!
    ECHT niet, je schrijft nog steeds over jullie gezinnetje, en daar is niks doll aan.
    wat ben je toch een pracht gozer dat je aan die zware rot klus gaat beginnen, je dochter heeft een pracht vader, moeder en zusje, en reken maar dat ze dat weet, fijn dat het etentje zo gezellig was, voor nu toi toi toi met je zware klus, maar ook een o zo dankbare, xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen