zondag 26 juni 2011

Wel of geen gironummer......arghhhhhhh......

Tsja....en na een redelijk, maar korte nacht was het tijd om het nieuws van de gestolen fiets aan Fleur te vertellen. Hoe pak je zoiets aan???? Echt simpel was het niet, maar we zijn zoals we zijn en draaien nergens doekjes om. Ik had een half uur kunnen gaan lullen, maar dat heeft in mijn ogen geen zin, want hoe je het ook went of keert het slechte nieuws slaat sowieso in als een bom.

Ze lag op bed en met grote tegenzin vertelde ik haar dat we goed nieuws hadden, maar dat we ook een beetje slecht nieuws hadden. Ze keek me vreemd aan toen ik zei "Fleur het goede nieuws is dat je een nieuwe fiets krijgt". Enigsinds verbaasd vroeg ze waarom en toen ik haar het slechte nieuws vertelde werd ze heel langzaam verdrietig. Nog geen 30 seconden later was het haar duidelijk en de tranen en het gesnik was begonnen. Ze was intens verdrietig, kwaad en begreep er ook helemaal niets van. Haar fiets waar ze alles mee doet was verdwenen.

Hoe moet ik nu verder???? Zal ze wel gedacht hebben. Bijna elke meter die buiten werd afgelegd, word met de fiets gedaan. Wij als gezonde mensen lopen met gemak een paar honderd meter, maar dit is voor onze kleine griet een hele opgave. Om de pijn een beetje te verzachten vertelde ik haar dat we midden in de nacht op internet weer een nieuwe fiets hadden gevonden en dat we die met een beetje mazzel snel in huis zouden kunnen hebben. Ze heeft hem samen met Nicole bekeken en heeft ook besloten dat ze hem graag wilde hebben. Ik heb even gebeld met het fietsenbedrijf en kreeg te horen dat hij na betaling op aanstaande dinsdag al geleverd kan worden.

Roosje heeft direct gezegd dat Fleur tot die tijd haar fiets mocht gebruiken. Nu weten we ook dat Roosje erg graag fiets en vinden het ook erg bijzonder dat ze haar fiets uitleent aan Fleur.

Al met al was het even een rotte situatie, maar gelukkig konden we het vervelende probleem weer oplossen door een nieuwe te kopen. Waar we niet op gerekend hadden waren de reacties op het vorige blog. In een woord geweldig en vind het ook fijn dat ik de persoon half inelkaar geslagen mag ontvangen en dat zijn arm en zonder narcose vanaf mag. Ohohoh mensen, wat zijn jullie allemaal erg. Toch ben ik wel erg blij dat ik vannacht de dader niet heb gezien, want ik zou.............................................hebben gedaan.

Nou het is ondertussen een blog van niets geworden, maar dat komt dit keer door jullie. We begrijpen uit de telefoontjes en reacties dat er nu veel mensen zijn die iets willen geven, maar ze weten niet waarheen ze het geld moeten storten. Dit wilden we graag zo houden, maar er zijn wat vriendjes die ons gironummer hebben en daar al gebruik van hebben gemaakt. Erg lief, maar het werd toch echt lastig toen iemand letterlijk geld kwamen brengen. Daarnaast hebben we personen geproken die de hele fiets wilde betalen, maar de druppel was de we hebben gelezen dat kinderen in die zeik regen briefjes uitdelen en geld aan het inzamelen zijn voor een nieuwe fiets.

Waar het schip nu gaat stranden weet ik niet, maar na wat telefoontje met vrienden en een goed gesprek met elkaar hebben we toch besloten om ons gironummer op het blog te plaatsen. Iedereen moet wel heel goed weten dat de nieuwe fiets betaald is en wij erg veel moeite hebben om iets in welke vorm dan ook te accepteren. Tjongejonge......wat is dit klote zeg. Wel of geen nummer geven, we zijn blij dat jullie meeleven en dat is genoeg. Nogmaals VAN ONS HOEFT HET NIET !!!!!!!

Allemaal een dikke knuffel van een zeer ongemakkelijke Laaf

Arhhhhh het gironummer is 7414864 en deze staat op naam van JMPL de Jong en/of NM de Jong-Parlevliet.

12 opmerkingen:

  1. Jeetje Joost,

    Wat moet dat heerlijk zijn, dat je merkt dat er zoveel mensen met jullie meeleven, en wat een K KL KLO zak diegene die dat gedaan heeft,ZOOO zot de wereld, NEEEE de MENSEN inelkaar, ze kunnen met hun KL.... Nergens van af blijven, maar maakt niet uit van wie hoor, en denk jij dat zulke personen kunnen doordenken, laat ztaan zich kunnen inleven in een ander, NEEEEE Joost, er lopen tegenwoordig TEVEEL KLOOTZAKKEN rond, héhé dat is er uit. Nou ik hoop dat we gauw de nieuwe mooie fiets van Fleur mogen bewonderen, Maar ROOS wat ben jij een kanjer, dit is zusterliefde, en dat kent zeker niet iedereen, ik gelukkig ook! Nou jongens een hele Dikke Knuffel, en hoop dat jullie een fijne dag hebben vandaag. STERKTE met alles.XXXXXX HANK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat de bijdrage van jullie niet hoeft snap ik maar het is voor ons fijn om eindelijk iets te kunnen doen voor jullie. Ook al iets het zoiets kleins. Mocht de totale opbrengst hoger zijn dan misschien nog een kadootje voor Roos. Het geld komt eraan....

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pieter, Jet, Daan en Niek26 juni 2011 om 10:14

    Lieve lieverds,
    Ik snap dat het moeilijk voor jullie is om die keuze te maken, maar wij zijn blij dat we iets voor jullie hebben kunnen betekenen. En zo zijn er gelukkig meer bloglezers. Ennehhhh als er wat overblijft: ga er iets leuks van doen en geniet!
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou.....zo moeilijk was dat toch niet!!!!! Ik snap echt heel goed dat het ongemakkelijk voelt...maar ben wel blij dat jullie je er een beetje overheen gezet hebben. Wij als buitenstaanders kunnen nou eenmaal niet heel veel doen voor jullie, en voor veel van ons is een kleine gift geven een gebaar om jullie te helpen, zodat jullie leuke dingen kunnen doen, spullen kunnen kopen, verf, verfdoeken, en helaas nu ook een fiets! Tja..dat is jammer maar het is gebeurd en niets meer aan te doen. Dus lieve Joost en Nicole, accepteer de hulp van ons! Hele dikke kus (enne.....heeft schilderes Fleur misschien tijd om een mooi doek te maken voor op Teuntje zijn babykamer voor boven zijn bed?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Joost,

    Het was mijn idee om geld in te zamelen voor een nieuwe fiets (bloos bloos schaam schaam) ik lees je blog vanaf april dit jaar en leef erg met jullie mee!!! Steeds had ik het gevoel 'kan ik maar iets doen' en toen las ik van Fleur haar fiets en eindelijk kan ik wat iets piepkleins doen en alle andere mensen die ook met jullie meeleven. Wss was ik 1 van de eerste die las vd fiets anders was wss iemand anders op het idee gekomen om geld in te zamelen. Voel je niet ongemakkelijk Joost en Nicole wij doen het zo graag voor jullie!!! En n.a.v. alle reacties op jullie vorige blog storten veel mensen dus vd rest kunnen jullie mss wat leuks doen. Het is jullie zo gegund!!! Sorry dat ik jullie in deze ongemakkelijke situatie heb gebracht. x Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vorige bericht verwijderd wegens typefouten...

    Wil jullie toch even melden dat ik zomaar 10 euro van mijn vriendin ontving voor de nieuwe fiets. Super!!!!
    Fijn dat jullie het rekeningnummer hebben gegeven. Doe van het overige bedrag wat leuks (er komt vast meer binnen) en natuurlijk iets moois voor Roos.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan heel goed begrijpen dat jullie je wat ongemakkelijk voelen. Voor mensen die midden in het leven staan en ondanks alles er voor anderen willen zijn om te helpen met een klusje of een luisterend oor te bieden is het niet makkelijk om hulp te ontvangen.

    Maar juist omdat jullie zulke mensen zijn gun ik het jullie wel. (en met mij nog vele anderen zo te lezen)

    Ook ik heb een bijdrage geleverd en ik ben ervan overtuigd dat jullie dit geld goed gaan besteden. Ga er nog eens lekker op uit nu het nog kan, of zorg dat jullie alle luxe in huis hebben voor als het straks niet meer kan.

    Jullie hebben meer dan genoeg aan jullie hoofd, laat het dan zo zijn dat jullie je iig niet over het financiele druk hoeven te maken.

    Zorg dat jullie er alle 4 wat aan hebben. En nogmaals, het is jullie echt gegunt. Tot op de laatste cent aan toe!!!!!

    Knuffel uit Borculo,
    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Joost!
    Wij hebben geld gestort en als iedereen dat nou doet kunnen jullie lekker met z'n vieren uit eten of naar de film, een boottocht in de Amsterdamse grachten maken of naar een optreden van Guus Meeuwis.......
    Zie het maar als een teken van meeleven van ons allen!!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Fleur,
    Wat enorm, "klote" dat er een of andere achterlijke gladiool je fiets heeft gestolen. Laten we hopen dat het spreekwoord: kwaad straft zichzelf" uitkomt, wat een enorm zielig figuur moet dat zijn! Of die fiets nou van jou was of van een ander kind, je zag toch dat het een kinderfiets is!
    Papa moet zich maar niet bezwaard voelen omdat diverse mensen geld willen storten, het is jullie gegund en als ik terugben krijg je van mij een bel! (grapje)
    Niet meer verdrietig zijn hoor, de nieuwe fiets is misschien nog wel mooier en zit misschien heel lekker.
    Liefs Opa Baard en Oma Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat zijn we blij dat we iets ( heel kleins ) voor jullie kunnen doen !

    Dikke kus Danny en Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoop met jouw moeder mee, Joost, dat kwaad zichzelf straft en dat dit boontje (zeg maar klootzak) om zijn loontje komt.
    Fijn voor Fleur dat haar nieuwe fiets er zo snel komt en wat een hartverwarmende reacties van al die blogvolgers en vrienden om jullie heen.

    Liefs, Albert en Marlies

    BeantwoordenVerwijderen