donderdag 3 februari 2011

De krachtmeting

Zo lieve mensen daar ben ik weer. Het blog van gisteren was niet helemaal geworden wat ik wilde, maar voordat ik er erg in had zat het al in elkaar. Vandaag probeer ik een beetje bij de tijd te blijven en aangezien de dames weer in het Sophia en het Erasmus MC zijn geweest zie ik weinig problemen. Dit keer hak ik het blog weer eens in tweeën en begin maar met Vera, de ergotherapeut, die in het Erasmus MC zit.

Gewapend met een vragenlijst zijn ze naar binnen gestapt en het lijkt erop dat het nu allemaal toch echt gaat gebeuren. Fleur heeft heeft aangegeven dat ze de draadjes van de lichaams gestuurde prothese erg lelijk vind en liever in zee wil gaan met de myo-elektrische prothese. Dit was geen probleem en na de nodige vragen van bijde kanten was het tijd om haar spierspanning te meten. Zoals jullie weten is de arm van Fleur geamputeerd, maar er zitten hier en daar toch nog wat spieren. Met behulp van wat sensors en een apparaatje konden ze goed zien dat de kracht in haar arm onder het niveau zit. Logisch en helemaal niet erg, want het armpje heeft sinds de amputatie weinig tot niets gedaan.

Gevolg is dat de spieren die er nu nog zitten lui / slap zijn geworden. Deze worden de komende twee weken getraind en als het goed is slaat de meter dan verder uit. Dat de meter uit moet slaan is een feit, want de verzekering vergoed geen prothese met de krachtwaarde van vandaag. Dit is niet tegen dove mans oren gezegd en ik ben er van overtuigd dat Fleur er alles aan gaat doen om die meter op tilt te krijgen. Op het moment dat de krachten weer toenemen stuurt Vera er een mooie brief naar de verzekering met een aanvraag van een prothese. Om iedereen een goede indruk te geven van vandaag heeft Nicole een heel klein stukje gefilmd.



De volgende afspraak met Vera staat gepland voor over twee weken. Tot die tijd zal Fleur de oefeningen moet doen en gaat een collega van Vera de Amerikaanse markt verkennen. Waarom de Amerikaanse markt??? De Grijptang waar ik al eerder over schreef is er waarschijnlijk niet in kindermaten. Dit word verder uitgezocht en horen hier over twee weken hopelijk meer over.

1 opmerking:

  1. Spannend hoor en als Fleur moet oefenen, nou dan doet ze dat gewoon!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen