dinsdag 26 april 2011

Bedankt.......

Lieve mensen, ik wil jullie nog eens bedanken voor alle lieve en fijne reacties op dit blog. Dit vind ik persoonlijk erg fijn en het geeft me ook kracht om door te gaan. De weg die we nu nog moeten belopen zal er een worden met diepe, hele diepe dalen. Sommige schrijven ook dat ze het fijn vinden dat we alles met jullie delen. Ik ben inderdaad erg open en vind het ook erg belangrijk dat iedereen weet in wat voor situatie je terechtkomt als je te maken krijgt met kinderkanker. Wat wij nu meemaken is de ergste nachtmerrie die je je als ouder maar kunt voorstellen.

Fleur valt niet meer te redden, dat werd ons van de week per brief en vandaag via de telefoon nog eens bevestigd. Dit komt hard aan en ik wil en kan niet geloven dat onze lieve Fleur zo ziek is. De chemo is gestopt en het lichaam heeft nu rust. Dit is ook goed te merken, want het dametje knapt weer lekker op. In plaats van achteruit gaat ze met sprongen vooruit. Dit is fijn om te zien en daar geniet ik ook van. Toch zal er een moment komen dat ze weer achteruit gaat en dat die kankercellen het definitief gaan overnemen. Een moment waar ik, maar ook Nicole erg tegenop zien. Aanstaande donderdag moeten we naar het Sophia en krijgen we te horen wat er nog gedaan kan worden en wordt er besproken hoe we het laastste stukje kunnen gaan invullen. Een gesprek waar ik niet op zit te wachten, maar we hebben geen andere keus. Tot die tijd ga ik genieten van alles en iedereen om me heen en ga lekker beginnen aan het paasblog, want dat was er een met een goud randje.

Een genietend Laafje

20 opmerkingen:

  1. Ik kom weer even spieken bij jullie. Heb gister de foto's bekeken en was er gewoon stil van!! Met brandende ogen maar soms ook een glimlach heb ik ze zitten bekijken. Je muziekkeuze vind ik helemaal super!!

    Het idee dat alles voor het laatst zal zijn valt zelfs mij zo zwaar, dat ik maar nauwelijks kan voorstellen hoe jullie hier mee om moeten gaan... het is gewoon onmogelijk volgens mij.

    Blijf vooral je gevoelens "bloggen", dan kunnen wij als lezers jullie zoveel mogelijk steunen voor zover dat mogelijk is.
    Ik wens jullie in ieder geval weer sterkte voor het aanstaande gesprek.

    Liefs,
    Inge
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige mensen zullen het vreemd vinden en gevoelloos als ik nu schrijf 'Graag gedaan', maar de korte reacties die ik op jullie blog schrijf die schrijf ik graag omdat ik weet (ervaring binnen de familie met het verlies van een kind) hoe belangrijk dit is. Dat je weet als familie dat er mensen zijn, zonder dat ze jullie persoonlijk kennen, met jullie meeleven. Jullie openheid maakt je kwetsbaar maar tegelijkertijd ook sterk!
    Ik bewonder jullie oprecht.

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben heel veel respect voor jullie hoe jullie hier mee omgaan!!
    Deze weg is heel zwaar!
    Geniet van de goede en mooie momenten met jullie gezin.

    Heel veel sterkte toegewenst en vooral a.s donderdag met het gesprek.

    Lieve groeten,
    Ad, Mirjam, Roos en Noor van Mourik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve mensen,
    Met gemengde gevoelens heb ik de foto's bekeken. Enerzijds al dat moois, maar anderzijds die enorme pijn en verdriet in de wetenschap dat de volgende vakantie met zijn 3tjes zal zijn. Onvoorstelbaar......

    Ik kan me een klein beetje verplaatsen in de nachtmerrie waar jullie nu inzitten. Jaren geleden was ik nl. het kind met kanker in ons gezin. Een tijd waarin merendeel van de kinderkankerpatiëntjes overleed. Ik was 14 en zag en begreep maar al te goed wat het met mijn ouders, broers en familie deed, maar zag en beleefde ook het verdriet van de ouders/familie van mijn lotgenootjes die het niet hebben gered.

    Geniet van het feit dat Fleur zich nu zo goed voelt en probeer nog even niet aan "later" te denken, al besef ik dat dat een haast onmogelijke opgave is, gezien het aanstaande gesprek.
    Sterkte en liefs, Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. liefs uit Weert26 april 2011 om 14:41

    Lieverds jullie doen het super!!!KUS KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kom op hè zoon (oh wat makkelijk gezegd).
    Gisteren was inderdaad een dag met een gouden randje. Alle kinderen die bij jouw thuis liepen te bedienen, kostelijk (dat is overigens kinder-slaverij hoor).
    Bij deze wil ik graag Fleur,Guy,Roos, Isabelle, Quinten, Pepijn (en ook diegene die ik misschien vergeten ben te noemen) bedanken voor de goede verzorging v.w.b. de drankjes aan tafel 3. Het werd allemaal uiterst nauwkeurig genoteerd (onbegrijpelijk voor de toeschouwers) maar het kwam nog allemaal op de juiste plek ook. Geweldig!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Joost,
    Wat een prachtige, schitterende foto's en Joost, je weet dat ik niet sentimenteel (van buiten)
    ben, maar het zien van die prachtige foto's met daarbij die vreselijke gedachte erachter......nou, meer hoef ik niet te zeggen toch?
    Natuurlijk ook nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag...ik hoop dat die dag er ook weer een met een gouden randje is geweest!!
    Heel veel sterkte de komende tijd en geniet van Fleur zolang ze nog een beetje goed is!!
    Sterkte helemaal voor a.s. donderdag.

    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bizar dat het nog in je opkomt iedereen te bedanken. Hieruit blijkt voor de zoveelste keer dat jullie bijzondere mensen zijn. We wensen jullie wederom heel veel sterkte donderdag en hopen dat het jullie gegund is nog lang van elkaar te mogen genieten.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je zo'n héérlijke verjaardag had Joost.
    Zelfs pachtig en warm weer,in ieder geval een verjaardag om nooooit meer te vergeten!!!
    Heel veel sterkte a.s donderdag.

    Liefs, tante Jopie
    en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel veel sterkte a.s. donderdag
    voor jullie alle vier.
    xx andrew en liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Graag gedaan lieve oma en tot volgende keer aan tafel 3 !!! dikke kus Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Al een tijdje volg ik je (jullie) prachtig geschreven, maar kei keiharde oneerlijke blog.... Je schrijft puur en vanuit je hart, al noem je jezelf soms gevoelloos....

    Woorden zijn er niet die de pijn kunnen verzachten, al helemaal niet van een onbekende... Wel kan ik vanuit mijn hart zeggen dat jullie twee enorm bijzondere meiden hebben! Prachtmensen op en top, met de meest liefdevolle ouders die ze maar kunnen wensen.

    Hopelijk mag Fleur zich lang goed voelen en kunnen jullie samen nog hele mooie bijzondere dagen beleven en herinneringen maken.

    Diep respect voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan helaas jullie vakantie-filmpje niet bekijken
    (wegens auteursrechten of zoiets;woon in buitenland.Maar ga dit gauw proberen, zodra ik bij familie ben), maar ik ben er zeker van dat het er super uit zal zien en een mooie weergave zal geven van jullie vakantie.
    Heel veel sterkte as Donderdag!!

    xxx lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oma Calvin en Mitchell27 april 2011 om 00:16

    Een prachtige reis een paradijs op aarde.Ik zie een gezinnetje.Dat uit aller macht probeert herinneringen te vergaren voor later als.......Als ik aan Fleur denk en kijk krimp ik in een wat gaat er in dat hoofdje om.Omringt door mensen die haar lief hebben en toch zo alleen.Dapper door gaat buiten spelen met haar vriendjes.Hoe voelt dit kleine meisje zich? Ik kan me er geen voorstelling van maken.Ik weet wel dat ik diep geraakt ben door wat jullie allemaal doorstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey neef,

    Genieten is momenteel het belangrijkste. Ook als dat betekend dat je ons 1 of meer dagen niet op de hoogte kan houden. Al ben ik wel erg benieuwd naar het paasblog. Want dat het er één was met een gouden randje heb ik met eigen ogen kunnen zien.

    2e paasdag, je verjaardag ben ik sinds (te) lange tijd weer eens op je verjaardag geweest. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

    Eerlijk gezegd zag ik er best een beetje tegenop om te komen. Ik kwam voor jouw feestje, maar ondertussen...... Nou ja, dat snap je denk ik wel.

    Maar binnen enkele minuten was dat rare gevoel weg. Je praat altijd over die ene kanjer maar ik zag een tuin vol met kanjers. Een gezellige verjaardag met een hapje, een drankje en een bbq, ofwel de McdeJong. Er werd gelachen en gesproken. En natuurlijk is er 1 gesprek wat onvermijdelijk de boventoon voert. En toch ging dit in een sfeer die een normale verjaardag heeft.

    Vanaf de zijlijn heb ik meegenoten. Hiermee bedoel ik niet dat ik me een buitenstaander voelde, integendeel. Maar ik ben geen lotgenoot, ik sta niet elke dag tot over mijn schouders in de stront en dat heb ik ook nooit gedaan. Ik ben die neef van de blogjes, de soms te lange reacties, de Babbel.

    Ook heb ik verwonderd zitten kijken naar Fleur en hoe ze doorgaat. Voor mensen die je blogjes niet lezen en de geschiedenis niet kennen is het makkelijk om te zeggen dat het wel goed gaat. Maar wie beter kijkt die voelt mee.

    Ik vond het heerlijk om deel te zijn van zo'n warm en liefdevol gezelschap. Hou ze allemaal maar goed vast neef, lach met ze en koester ze. Want ik weet dat ze er allemaal voor je zullen zijn als je ze het hardste nodig hebt.

    Mensen die erbij waren of die er op andere momenten zijn, ook jullie zijn KANJERS. vergeet dat nooit.

    (pfffffff, weer zo'n lange reactie)

    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weet dat er heel veel mensen in een grote kring om jullie heen staan en al die mensen vangen jullie op als jullie (dreigen te) vallen.... vergeet dat nooit!
    Sterkte donderdag....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve familie
    Ik wens jullie nog zoveel dagen met gouden randjes toe (zeker i.p.v. de dikke zwarte randen..) Wat moet dat een heftig gesprek worden donderdag. Het helpt niets maar ik zal aan jullie denken!
    Wens jullie wederom kracht toe.
    Liefs, Joyce van der Zalm

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lieve familie,

    Ik weet eigenlijk niet zo veel te zeggen, alleen dat jullie geen dag uit mijn gedachten zijn.
    Ik lees jullie blog elke dag met een brok in mijn keel.
    De foto's vond ik erg bijzonder.
    Ik wens jullie voor donderdag alle sterkte toe.
    Dikke knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het geweldig dat je zo goed kan verwoorden wat je voelt en dat je ons daar deelgenoot van wil/kan maken. Ik heb bewondering voor jou en je gezin, julle komen op mij over als een hecht en warm gezin die er altijd voor elkaar zijn. Ik leef ontzettend met jullie mee en hoop dat er voor julllie maar zeker voor Fleur dat zij zich nog heel lang goed voelt. Jij bedankt en een dikke x

    BeantwoordenVerwijderen