zaterdag 9 april 2011

Wat is het nou....

Als we 's-ochtends wakker worden kunnen we niet meer slapen en gaan dan ook maar naar beneden. Vandaag was dit rond 7.00 uur. De steen op mijn maag zat er nog steeds, maar tot mijn stomme verbazing was mijn hoofd leeg. Het enigste wat er nu nog zit maakt mij, maar ook de rest van de familie, erg moe. Zowel lichamelijk als geestelijk is dit aanval op het lichaam. Hoe ik dit gevoel moet uitleggen valt niet mee, maar toch doe ik weer een poging.

  • Als ik hardop zeg dat ik zeker weet dat het allemaal over is zegt iets in mij dat het ook nog goed kan komen.
  • Als ik hardop zeg dat het allemaal wel goed komt zegt iets in mij dat het niet zo is en we haar "gewoon" gaan verliezen.
Zo gaat het op dit moment met alles en wel de hele dag. Zeg ik ja dan denk ik nee, zie ik zwart dan is het wit, rechts is links en boven wordt onder. Om lijp van te worden. We moeten nu nog 2 nachtjes slapen en krijgen dan hopelijk te horen wat de uitslag is. Ik schrijf hopelijk, want de kans dat de uitslag maandag nog niet binnen is is ook nog aanwezig. Als dit zo is dan komt het Curacao gebeuren ook in gevaar en zullen we op een andere dag moeten vertrekken. Dit willen we niet en het mag niet, want we willen tweede paasdag graag thuis zijn om mijn birthday te vieren. Spannend dus, maar iets zegt dat we maandag de uitslag hebben......of toch niet.

Als we de uitslag hebben zijn we hopelijk van dit gevoel af. Mogen we een goede uitslag krijgen dan kunnen we ons focussen op haar longen en is er weer een beetje hoop. Is de uitslag niet ok dan kunnen we ons focussen op haar laaste stukje. Wat het maandag gaat worden zullen we dus wel zien, maar het ja/nee en zwart/wit gebeuren is dan hopelijk wel verleden tijd.

Voor de rest heeft Nicole zich vandaag een slag in het rondje gewerkt. Degehele dag werdt in beslag genomen door de vakantie. Kleren uitzoeken was het eerste onderdeel. Wat te klein is kon weg en wat we niet meer hadden moest gekocht worden. Met andere woorden, mevrouw heeft erg veel tijd doorgebracht in de stad. De leuke dingen die gevonden zijn zitten al in de koffer en moeten nu gaan nadenken over andere dingen. De diabetes is er een van.

Tsja, en op deze manier ben ik toch weer een blog rijker. Morgen gaan we bbq-en en hebben ook nog een verjaardag. We gaan ermaar vanuit dat het een mooie en gezellige dag........maar het gevoel zegt weer wat anders. Ja/nee....zwart/wit.....wel slapen/niet slapen.....in iedergeval allemaal weltrusten en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Of  toch niet......

Het laafje of was het nou Joost.....AAAAAAAHHHHHH HELLEP!!!!!!!

18 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo ongelovelijk knap hoe goed je de gevoelens kan beschrijven. Ik hoop dat de emoties het straks toelaten om het verstand op 0 te zetten zodat jullie een stukje kunnen genieten van de vakantie. ik wou zo graag dat wonderen bestaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leef zo met jou en,je meiden mee. en hoe frustrerend is t
    wachten op de uitslag, t halmpje waar je je uiteraard aan vastklampt.
    Aan één ding hoef jij in ieder geval nooit te twijfelen:
    Jij bent een in en in goede papa, man,zoon vriend en voor velen erg
    Dierbaar.xxx
    Liefs Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kortom achtbaan!!!! Hoop en vrees.....het is slopend zoals je al zei.

    Ik hoop voor jullie morgen op een fijne dag zo ver dat mogelijk is.

    Weet, we denken aan jullie kanjers!

    Liefs buurvrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey neef,

    Ik weet dat mijn gevoelens in het niet vallen bij wat jij (jullie) meemaken. Maar wat je hierboven beschrijft herken ik meteen.

    Stom eigenlijk dat zekerheid ook (hopelijk) rust kan geven. Wat die zekerheid ook inhoud. Nog 2 lange nachten en dan...... ja/nee....goed/fout....wel/niet.....
    pffffff wat een hel.....!!!!

    Dikke knuffel
    een rusteloos neeffie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoon,
    Het wonderlijke is dat ook wij heen en weer geslingerd worden. Het lijkt wel op mijn hersens een eigen leven leiden, of deden ze dat al jaren? (ik zie mijn familie enthousiast knikken!!!!!). Verstand en gevoel zijn 2 verschillende dingen en leiden soms een eigen leven! Oh zo herkenbaar.
    Kom op knul.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sabine,sander,thym en tess10 april 2011 om 10:20

    Kaarsjes branden, duimen draaien en alle kracht wordt door gestuurd,hopen dat dit alles ook maar iets voor jullie doet!!!
    Heel veel sterkte om deze dag door te komen en voor morgen nog veel meer sterkte en toch hoop

    dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Joost, dat heen en weer GEGOOID worden in je gedachten, want dat is het, is zo slopend en energievretend....
    Niet te doen!
    Nu nog 1 lange nacht..... we denken aan jullie en de duimen blijven draaien....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Liefs uit Weert10 april 2011 om 11:31

    Hoi lieverds denken aan jullie op deze lange dag!!Samen komen we er doorheen!xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieverds

    Niets is zo erg als in onzekerheid wachten. Kan me helemaal indenken hoe dat moet voelen of toch ook weer niet? Het menselijk brein en het hele leven is soms zo gecompiceerd . Wij duimen met iedereen meedat die laatste strohalm van hoop uiteindelijk weer een hele bos wordt. Dat betekend morgen goed nieuws.
    Hopelijk genieten jullie toch een klein beetje van deze dag en is het lange wachten snel voorbij.
    Wij zijn er voor jullie .
    XxXXXXX

    Ric , INg en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niets is zo erg als onzekerheden
    kan ik wel kan ik niet
    gaat het wel gaat het niet
    de enige tip die ik je kan geven is hou je vast aan dingen die je wel zeker weet!

    Enne DOEN die vakantie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moeder van een wereldmeisje!!!10 april 2011 om 19:30

    deze gevoelens zijn zo verschrikkelijk, die onzekerheid je gedachten staan niet stil en vreten je leeg. Ik kan wel zeggen hou moed en blijf hopen maar weet zelf dat dit haast niet mogelijk is. Blijf bij jezelf hou elkaar vast en wees er voor elkaar, wij staan achter jullie en zijn er om jullie op te vangen.
    Dikke kussen Esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Diyou en Fransje10 april 2011 om 19:50

    Lieve allemaal

    We hebben vandaag in een kerkje hier in de buurt twee kaarsjes opgestoken. Één voor Fleur en één voor jullie als gezin/familie. We hopen dat deze jullie zullen helpen om de kracht te krijgen die jullie nodig hebben in deze moeilijke tijd.
    We denken heel veel aan jullie!
    Liefs en dikke kus Diyou & Fransje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. was blij dat ik je vandaag effe vast kon houden
    en ook je vrouw en fantastische kinderen x
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga morgen heel hard duimen dat jullie een goede uitslag gaan krijgen maar zeker ook dat jullie droomreis doorgang zal vinden.

    Sterkte en kracht

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als ik kon toveren dan toverde ik een wereld voor gezonde mensen zodat jullie en zovele anderen dit niet hoefden mee te maken.
    Ik ga morgen gewoon weer werken, mijn man heeft gewoon zijn vrije maandag, onze dochter gaat gewoon naar school...het lijkt allemaal zo gewoon maar als ik aan jullie denk dan weet ik dat niets meer gewoon is...

    Sterkte morgen en weet dat er ontzettend veel mensen zijn die aan jullie denken!!

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor morgen alle sterkte van de hele wereld, van hier tot aan de maan en weer terug. Voor de aankomende nacht hopelijk een beetje slaap.... En wat er ook gebeurd, probeer de vakantie door te laten gaan, jullie hebben het zo hard nodig, zouden die 9 dagen nou echt het verschil in behandeling kunnen maken...
    Veel sterkte, blijf elkaar vasthouden..
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog één nachtje slapen!! Ik denk aan jullie, en vaak zelfs 's nachts...

    Succes en sterkte morgen.

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Al dagen heb ik aan jullie gedacht, die onzekerheid is echt killing. En toch... sta je weer op en doe je je ding. Hoe de uitslag ook zij, ik denk aan jullie en jullie meisjes. Heel erg veel kracht gewenst morgen. Veel liefs uit Amersfoort van Mirella & family

    BeantwoordenVerwijderen