zondag 24 april 2011

De fotovakantiefilm van Curacao 2011.....

Lieve mensen, ik heb uren achter de laptop gezeten, maar het fotofilmpje is af. Eerlijk gezegd is het nog niet helemaal naar mijn zin, maar gezien de feestdagen en de komende party had ik eigenlijk geen keus meer. Naar mijn weten zijn we weer up to date en als er nog iets wat ik wil melden over Curacao kom ik daar zeker even op terug. Dat ik wat ben vergeten is zeker, maar mezelf voor lul zetten daar heb ik op dit tijdstip even geen zin in.

In een van de reacties op het vorige blog vroeg iemand ik vraag me wel heel erg af hoe het met jou en nicole is en hoe je hiermee omgaat....???? Een mooie vraag, en mijn gevoel heb ik bewust niet heb omschreven in het vorige blog. Dat moest er immers een zijn waar we allemaal blij van moesten worden. Toch wil ik jullie meegeven dat het voor Nicole en mij een vakantie was met een zeer dikke zwarte rand. Alles wat we gezien en meegemaakt hebben staat opgeslagen op onze harde schijf. We weten dondersgoed dat de volgende vakantie waarschijnlijk zal bestaan uit 3 mensen. Deze gedachten maken alles enorm zwaar. Achter elke foto die we hebben gemaakt brak ons hart en elke stap die onze Fleur deed proberden we te onthouden. Nu heb ik het nog niet eens over Roos. Deze meid moet binnenkort zwemmen met haar vader of moeder en ik ben er van overtuigt dat dat nooit zo gezellig kan zijn als met haar grote zus.

Ondertussen is het weer rond 01.30 uur en ga echt even naar bed. De fotofilm duurt bijna 10 minuten. Dus de mensen die geen tijd hebben weten het kruisje te vinden en de mensen die het wel willen bekijken......kijk maar goed, want zo'n fotovakantiefilmpje als dit kan ik nooit meer maken.

Voor de rest wens ik iedereen een fijne pasen toe en kan alleen maar zeggen geniet van alles en iedereen om je heen, want je staat tot je oren in de stront voordat je het weet en daar weten wij jammergenoeg alles vanaf.

Allemaal een dikke paaslaafknuffel van Mij.

Joost

42 opmerkingen:

  1. Wauw
    Je blog hiervoor en deze foto's geven een prachtig beeld van jullie vakantie.
    Ik hoop dat jullie er nog lang van kunnen nagenieten en hoe moeilijk dat ook in deze tijd is hou je vast aan die mooie momenten
    Hele dikke knuffel van ons uit Ruurlo
    Linda

    enne Fijne verjaardag vandaag!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben de paasdagen nog nooit zo jankend begonnen als nu....
    Mijn God, zo'n schitterdende vakantie met zulke mooie beelden, maar wat doet de reden van de reis vreselijk zeer.......
    Jij en Nicole hebben vast hele dagen met een joekel van een zonnebril op gelopen, om niet steeds alle tranen te hoeven laten zien....
    Zo mooi als het daar was, zo hard zijn jullie weer op de harde grond geland, dat moet wel...

    Ik hou jullie in gedachten heel, maar dan ook heel stevig vast!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto`s zijn schitterend, maar die foto waar jullie meiden elkaar een kus geven....wow! Die springt er voor mij echt uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb genoten van je film. Eén ding is zeker jullie zullen deze film nog heel vaak gaan kijken. Hoe dubbel kan een vakantie zijn, daar sta je normaal niet bij stil. Je kijkt altijd uit naar een vakantie, maar dit is er één die niemand met jullie zou willen ruilen.
    Bedankt dat wij met jullie vakantie hebben kunnen meekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een geweldige mooie foto's, je hebt een paar hele mooie meiden. Ik heb met tranen in mijn ogen naar je film gekeken. Bedankt dat ik deze film heb mogen bekijken. Hele fijne paasdagen en morgen een hele fijne verjaardag.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb je film gekeken met een lach en een traan! prachtige foto's maar pfff, wát een lading!!!
    Gelukkig hebben de meiden (zoals je vertelde in je vorige blog) er "redelijk onbevangen" van kunnen genieten. Maar wat zal het voor jullie ook zwaar zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De uren dat je achter de laptop hebt gezeten voor het maken van dit hele mooie filmpje waren de tijd meer dan waard.
    Wat een fotogenieke mensen alle 4.

    Dikke knuffel voor jullie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dick en Elsbeth24 april 2011 om 11:49

    Kippenvel....!

    Heel veel liefs,
    Dick, Elsbeth en de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Fleur, Roos, Nicole en Joost.
    Ik heb met een dubbel gevoel naar het filmpje gekeken, met een lach en een traan! Je hebt het heel mooi in elkaar gezet. Jullie zijn kanjers!!
    Geniet van elk moment met elkaar!
    Ik brand elke dag een kaarsje voor jullie!!

    Hou jullie taai en we denken heeel veel aan jullie.

    Heel veel knuffels Merel Meijer en veel liefs van mijn ouders en zus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Omdat Ing en Bo de film nog niet gezien hebben hier alleen een reactie van mij.

    Wat een prachtige plaatjes van een mooie vakantie. Het doet mij pijn om te weten welke zware reis jullie nog te wachten staat. Zou graag de zware koffers dragen maar dat kan ik gewoonweg niet.

    Een onwijs dikke knuffel voor jullie alle vier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een kippevel flimpje!!! prachtig....
    wat dubbel ook, steeds vraag ik me af wat er toch in het mooie koppie van Fleur moet omgaan, wat zal ze denken??? Dank je wel voor dit bijzondere filmpje.
    Fijne pasen voor zover dit gaat, en alvast een beetje een fijne verjaardag al klinkt dit ook zo dubbel...ik zal de hele dag aan je denken omdat het ook mijn verjaardag is...liefs vanes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tot tranen toe geroerd door jullie prachtige foto's en dan die muziek erbij..............
    Pffftttt wat emotioneel!!!!!!!
    Een indrukwekkende vakantie (met een zwarte rand) een vakantie om te koesteren en nooit weer te vergeten...........
    Veel kracht en sterkte gewenst vanuit Groningen.
    Liefs
    Alide

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve familie,

    ik 'volg' jullie al een tijd. De kracht die jullie hebben en de verhalen die jullie met ons delen is echt enorm. Vaak lees ik de blogs met kippevel en tranen in mijn ogen. Iedere maand kijk ik even op de site en tjonge jonge wat schok ik gister. Dit gun je niemand en jullie al helemaal niet.
    Wat een super mooi filmpje is het geworden, ookal zouden jullie deze reis liever om een andere reden hebben gemaakt.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht en heb er gewoon geen woorden voor.
    Joost, bedankt vooral je mooie verhalen.
    Jullie zijn en blijven een geweldig gezin.

    Liefs Chantal (vriendin van suus)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat een foto's! Echt heel mooi in elkaar gezet Joost! Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad.
    Sterkte voor nu en de komende tijd!

    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb mijn reactie op je blog nog even teruggelezen maar moet even iets verduidelijken, met "wat een lading" bedoel ik natuurlijk niet het aantal foto's maar de emotie die erachter zit.
    tja, het is maar hoe je het leest.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie, maar zo veelzeggende, foto´s. Schijnbaar ´gewone´, gezellige kiekjes van een prachtige vakantie, maar de pijn in ieders ogen zegt genoeg. Pijn in mijn hart, blij dat jullie ondanks alles genoten hebben, maar verdrietig om wat nog komen gaat. Ik wil er niet aan denken. Ik hoop dat jullie nog veel mooie momenten met zijn viertjes gaan beleven. Veel liefs vanuit Amersfoort van Mirella & familie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. monique van weerlee24 april 2011 om 20:53

    een bijzonder mooie reportage van 4 kanjers....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een ontroerend portret van de vakantie van een hecht gezin.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, wat een bijzondere reportage! Ik vind het ongeloofelijk wat jullie meemaken en met die wetenschap deze film bekijken, dat is zo verdrietig. Met name de foto van Nicole en Fleur snijdt dwars door mijn hart; laat staan wat jullie doormaken...
    Ik heb er geen woorden voor. Het raakt mij zo terwijl ik (maar) van verre meekijk. Het moet zo zwaar voor jullie alle vier zijn. Hoe goed Joost zijn gevoel ook onder woorden brengt, dit moet onbeschrijfelijk zijn. Ik wens jullie alle vier kracht toe.....
    Liefs, Joyce van der Zalm

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik jullie zo'n krachtig gezin vind en ook de manier hoe jullie met alles omgaan, daar zijn geen woorden voor te vinden. Ik volg alles stilletjes mee en begrijp nog steeds niet waarom alles zo oneerlijk in elkaar zit in deze wereld. Geweldig in elkaar gezet Joost, dit filmpje! En ik vind het ook heel knap hoe je alle woorden altijd weet te vinden om uitleg te geven op dit blog en je gevoelens neer te tikken. Voor Nicole oneindig diep respect voor de manier hoe zij het gezinnetje draaiende weet te houden. Roos..een kleine meid maar al veel meegemaakt. Als ik haar in een flits voorbij zie gaan zou je nooit kunnen denken wat zij allemaal moet doorstaan. En Fleur...wat een krachtige meid hoe zij ermee omgaat. En dat..is maar een 1% van wat ik zie en lees op dit blog. Jullie maken de andere 99% mee. Jullie zijn een stel kanjers!
    Ik leef ontzettend met jullie mee vanaf een afstandje en ik zou zo graag de toekomst willen veranderen.

    Heel veel sterkte en liefs van Cheryl (moeder van Tony en Daisy)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. sander,sabine,thym en tess24 april 2011 om 22:30

    Wauw wat een mooie fotofilm is dit!!!
    EEn lach een traan,verdriet en blijdschap volgens mij is dat wat jullie vakantie was en dat heb je heel mooi weergegeven!! PRACHTIG

    Tot morgen en alvast een dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je er toch weer een mooie reportage van gemaakt Joost! En ook je je reisverslag was heel mooi om te lezen!!!!!
    Ontzettend mooie foto's en vooral de laatste van Fleur hakte er in......
    Wat zijn jullie toch kanjers en dat meen ik echt! Ik heb jullie zien thuiskomen en wat kwamen er 4 dankbare gezichten weer onze straat in lopen. Dat er verdriet, heel veel verdriet is staat als een paal boven water maar om jullie te zien glimlachen doet goed. Ook jullie bezig zien met de voorbereidingen van je verjaardag Joost en de water gevechten over en weer van afgelopen dagen. Ik vond het gelach van Fleur en Roos heerlijk! Wat ik vooral zie in jullie gezin is de zin naar positiviteit en de HUMOR!!!!!
    Jullie zijn omver geblazen door het heftigste nieuws dat je als ouders kan krijgen maar wat jullie hebben gedaan als ouders voor jullie meiden is fantastisch. Koffers pakken en wegwezen en proberen er alles uit te halen wat er in zit!!!! Jullie rapen je elke dag weer bij elkaar.....voor jullie meiden.....
    Je zal misschien denken dat is toch logisch......nee dat is niet logisch dat is enorme kracht!!! Het organiseren van een feest in zo'n heftige tijd betekend kracht en je kinderen de kans geven te genieten!!!!! Er is ruimte voor verdriet, flink schelden, hier en daar een flinke schuine opmerking maar ook ruimte voor feest vanwege je verjaardag en dat ze nog bij jullie is!!!

    Kortom respect........

    En een beetje vroeg kanjer maar alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!

    Liefs

    de buurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Joost,
    wat een prachtige reportage hebben met tranen in onze ogen gekeken en ook kunnen lachen.
    In een woord fantasties.
    Fijne verjaardag en een dikke knuffel
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lief stel
    Hoop dat jullie gisteren genoten hebben bij opa en oma. Hoorde de kinderen een hoop lol maken en naar mijn idee stond t zwembad er?!
    Had zo de neiging om jullie even een knuffel te gaan geven maar wist niet of ik t droog kon houden en wilde de pret niet verstoren.
    We denken aan jullie!
    Liefs, de Prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lieverds,
    wat een ontzettend mooie foto's,ik begrijp waarom je er niets onder hebt gezet... het spreekt vanzelf.....zo mooi, ik heb gejankt....
    ik weet nu ook even niets meer te schrijven, zit vol emotie.
    En lieve Joost, je bent jarig vandaag...ik wens je een hele mooie dag toe.(je begrijpt wel hoe ik t bedoel xx)...dikke kus en veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook ik kon het niet droog houden bij het zien van je mooi in elkaar gezette foto-film Joost.
    Je kijkt alleen nu zo dubbel (en met pijn in je hart)naar die mooie maar ook zo "veel zeggende" foto`s...
    Maar vandaag ben je jarig Joost en ook daar gaan jullie een feest van maken uiteraard.
    Gefeliciteerd in ieder geval Joost, en ook jij Nicole, Fleur en Roos met man en papa.
    Maak er ook weer een onvergetelijke dag van !!!!

    Liefs van ons,
    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi lieverds,
    DE foto's zijn echt heel mooi!!!
    Het gevoel wat er bij zit kan ik niet beschrijven.
    Heel heel heel veel liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is al meedere keren gezegd maar we zijn dankbaar dat jullie ons de vakantie hebben laten meebeleven. Gisteren de meiden even gezien, ben zo trots op ze en heb zoveel bewondering en respect voor jullie alle 4. Maak er ook vandaag een mooi feest van en geniet van alle leuke en bijzondere momenten!

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zoals geweoonlijk weet ik weer niet goed wat ik moet zeggen. Heb de foto's gekeken met zoals zo velen (denk ik) met tranen, maar ook een glimlach zo nu en dan.
    Denk elke dag aan jullie!
    Joost gefeliciteerd met je verjaardag, jullie maken er vast iets gezelligs van ondanks alle narigheid.

    Dikke knuffel,

    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Via mijn moeder kwam ik op jullie weblog terecht, mijn broertje heeft hetzelfde gehad als Fleur. Heb alle blogs gelezen, wat hebben jullie veel meegemaakt... Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, maar ik wilde gewoon even laten weten dat ik veel aan jullie denk.

    Heel veel liefs,
    Anna (dochter van Hanneke)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super dat ik zo mee kon kijken. Hele mooie foto´s. De meiden konden genieten. Ik hoop dat jullie 2 ook ontspannen momenten hebben gekend. De foto die mij veel deed was de laatste van Fleur. Ik denk veel aan jullie. X Marlin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik zit al 10 minuten te staren naar het scherm maar weet niet wat te schrijven zo ontroerend was het, wat een mooie foto's
    en heel fijn dat we een stukje hebben mogen mee kijken en lezen.
    xxx liesbeth en andrew

    BeantwoordenVerwijderen
  33. dag Joost,

    Wat een prachtige video en samen met je verslag is het een prachtige inkijk in jullie vakantie. Heel bijzonder. Bedankt daarvoor.
    Allerlei gevoelens vliegen hier door de kamer.
    Hoe moet dat dan wel niet voor jullie zijn.

    warme groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  34. heb net gekeken enigzins wel met een brok in mijn keel.maar compliment mooie foto,s en mooie filmpje gemaakt met mooie muziek.en wat geweldig dat er foto,s tussen zitten van jullie 4,tjes heel belangrijk.ik vind het enorm dat jullie dit hebben kunnen doen de wensen van de vakantie zijn uitgekomen en is geslaagd geweest alles mooi op foto,s en elke foto is waardevol voor een ieder van jullie.mensen ik wens jullie het allerbeste liefs dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een geweldige foto reportage met mooie muziek.Dit is een waardevol iets.
    En jullie hebben genoten, dat kan ik wel zien.
    Denk aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Deze foto's zeggen meer dan woorden.
    Ben er stil van.
    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Daar ben ik weer, je weet wel, degene die nooit weet wat ze moet zeggen en dan de reactie weer delete.....
    Heb het filmpje 2x bekeken, en op mijn interne harde en externe harde schijf ( ;-) ) opgeslagen. Zou het liefst nog een keer kijken maar aangezien ik aan het werk ben moet ik dat maar bewaren voor vanavond. Ik denk aan jullie, nog steeds zoveel als ik kan.......

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wauw wat een mooie reportage!!!!!!
    mooie foto's
    ......................................
    brok in me keel ,tranen in mijn ogen en overal kippevel.
    4 kanjers zijn jullie

    liefs Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Zo zat ik even met een glimlach en zo weer met een enorme bal in me strot..
    Zo dubbel al die ontzettende mooie foto's.

    Dikke kus voor jullie alle 4!
    Manuela (moeder van Ché)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig zoals je de foto film hebt gemaakt.
    Ik had kippevel bij het zien van de beelden.
    Mooie.

    Dikke kus uit Ugchelen van Steven en Betsie

    BeantwoordenVerwijderen