zaterdag 30 april 2011

Een greep uit onze agenda....

Nou daar zit ik dan weer. Het is veels te laat, maar iets in mij zegt dat ik moet bloggen. Volg je gevoel zeggen ze en dat is ook precies wat we de komende tijd gaan doen. Vandaag was het een rare dag, want er zijn behoorlijke wat knopen doorgehakt. Positieve knopen wel te verstaan.

Om te beginnen kan ik melden dat de Opkikker is geweest om te babbelen. Voor degene die niet wat wat de Opkikker doet is hier een duidelijk antwoord. Ze kunnen wensen van kinderen in vervulling laten gaan. Tijdens een koppje koffie werden er ontzettend veel vragen gesteld aan de meiden, maar tot onze stomme verbazing ook aan ons. Een paar voorbeelden
  • Wat vind je lekker
  • Wat doe je graag
  • Wat wil je graag doen
  • Ben je ergens allergisch voor
  • Ben je ergens bang voor
  • Vind je bungeedumpen leuk
  • Vind je parachutespringen leuk
Een kleine greep uit ontelbare vragen. Hoe wil je opgehaald woorden was ook een mooie. Fleur wist geen antwoord, maar die andere wurm wel. Met de langste limousine van Nederland, maar het mag geen geen witte zijn, want die hebben we al gehad. Nee de limousinehummer die we gezien hebben bij studio 21 paste meer in het plaatje. De vraag of wel eens opgehaald waren door een helikopter hadden we niet verwacht en konden met recht ook het antwoord nee geven.

Mensen je gelooft het of niet, maar dit gesprek heeft een anderhalf uur geduurd en de meest vreemde dingen zijn geroepen. Ook moesten we een aantal nummers achterlaten van familie, vrienden en buren, want die worden misschien ook even gebeld en krijgen vragen die wij niet mogen weten. Waar dit schip gaat stranden en wat ze met ons gaan doen zullen we snel zien, want zoals het er nu uitziet krijgen we op zaterdag 21 mei 2011 een dag die we ook nooit meer zullen vergeten. De enigste tegenprestatie die ze vragen is of ik een verslag wil maken van die bewuste dag.

Naast de Opkikker is er nog veel meer gebeurd. We gaan de komende weken met Fleur en Roos een hoop leuke dingen doen. Alle punten die hieronder staan zijn geregeld door familie, vrienden en totaal onbekenden.

  • Musicale Petticoat
  • Musicale Mary Poppins
  • Schilderen met Ansjel van Bellen
  • BBQ-en
  • Een Fotoshoot met alles erop en eraan
  • De Opkikkerdag
  • 4 dagen beekse bergen
  • Dagje Rhenen
  • Dagje Weert
Een hoop leuke dingen dus en dan ben ik waarschijnlijk ook nog eens het een en ander vergeten. Hoe, wie, wat en waar alles zal plaats vinden daar kom ik tegen die tijd wel weer op terug. Waar ik ook even op terug zou komen waren de schilderen die gisteren gemaakt zijn. Ze zijn onder het genot van een BBQ opgehaald en staan nu hier in huis en kan met recht zeggen dat ze geweldig zijn en ze onbetaalbaar zijn.

Tess, Roos, Fleur en Thym




















Zo lieve mensen nu stop ik even en hoop dat ik een beetje kan slapen. Met het blog van hierboven zou je zeggen dat dat geen probleem moet zijn, maar de bodem van die kut put waar we nu in leven komt steeds dichterbij.  Weltrusten allemaal en veel plezier op koningendag en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar

Geniet van alles en iedereen om je heen, want je staat tot je oren in de ellende voordat je het weet!!!!

 Laafje Joost

18 opmerkingen:

  1. Hey neef,

    Wat moet dat een raar gevoel zijn om zoveel in een korte tijd te gaan doen. Dingen waarvan menig mens zegt "dat doen we nog wel eens" is bij jullie eerder: "Gaan we nu of gaan we morgen?"

    De schilderijen zijn echt geweldig mooi geworden. Ze zullen jullie huis weer een mooi extra tintje geven. Ik denk dat Monica de paarse van Fleur erg mooi vindt omdat paars nou eenmaal haar lievelingskleur is.
    Ikzelf vind die van Roos echt geweldig. Groen is nou eenmaal de kleur van de eeuwig veranderende natuur die ik zo liefheb.

    Geniet van alles en tot een volgende ronde,
    je neeffie......!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja lieve Joost,

    Er staan heel veel leuke dingen op het programma...En natuurlijk ben je dankbaar dat er zoveel geregeld wordt voor jullie...

    Maar wat zou ik toch graag wensen dat jullie hier niet voor in aanmerking kwamen....
    Dat jij en Nicole gewoon hele dagen aan het werk waren, Fleur en Roos hele dagen op school, op zaterdag de tuin schoffelen, de wekelijkse boodschappen halen en op zondag rustig uitslapen.....
    Kortom: een gewoon leven leiden...
    Als je Fleur ziet rondspringen en hoort kletsen, haar ziet rondsjezen op haar mooie fiets, is het allemaal niet te geloven en zou je inderdaad willen geloven dat de artsen zich gruwelijk vergist hebben.....

    Das Leben ist nicht fair, zong mijn grote vriend Herbert Grönemeijer al lang geleden, en hij heeft gelijk....

    Ik geef jullie een onmundig dikke, virtuele knuffel en ik hoop tot gauw (weer) ziens...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En de schilderijen? Onvoorstelbaar mooi en wat moeten dit dierbare doeken zijn en worden....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie kids hebben talent; dit is iets wat niemand uit mijn gezin hun na zouden kunnen doen! Vol bewondering blijf ik ernaar kijken....Chapeau!

    Wat betreft de dingen die gedaan gaan worden...geniet er met volle teugen van; zuigt iedere herrinnering in je op en maak buiten foto`s ook veel films. Dit is iets wat mijn nichtje te weinig gedaan heeft van haar zoontje en daar nu gruwelijk veel spijt van heeft.

    XOXOXOX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo jullie daar,geniet van alles wat er op jullie pad komt haal alles eruit watmogelijk is,alle vier zijn jullie kanjers denk veel aan jullie. en vandaag ga ik mijn zus en zwager verwennen. dikke knuffel uit hunsel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik word al moe van de opsomming van al die leuke dingen. Hoop dat jullie van alle dingen kunnen en mogen genieten en als je effe niks wil dan maakt je vader gewoon zijn beroemde "ei met kerriesaus". Je komt maar (als je tijd hebt, haha)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, wat worden jullie heen en weer geslingerd, met jullie gevoelens.veel mooie momenten die tegelijkertijd ook zo pijnlijk zijn.
    Moeilijk....... maar wat zijn jullie krachtig! !!
    Veel liefs xxx naatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een programma hebben jullie nog af te werken.. Maar ook wát geweldig dat dit jullie allemaal mogelijk wordt gemaakt!! Geniet ervan in volle teugen (voor zover als mogelijk)

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ookal ken ik jullie ( nog) niet...jullie verdienden het.
    9 mei gaat ook een hele leuke dag worden.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Joost Nicole Fleur en Roos.
    Ja een hele opsomming en ga er met volle teugen van genieten.
    Zuig het op als een spons en bewaar alle mooie herinneringen in gedachten en in beeld.
    Wat verdienen jullie dit in deze zware periode.
    Ps wat een schitterende schilderijen.
    Dikke knuffel uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, wat hebben jullie allemaal nog op het programma, geweldig.
    je zou de artsen haast niet geloven dat het ........over is.pfpfpfpf
    Toch wens ik jullie met elkaar al het geluk wat er maar is en zeker de tijd om van elkaar te genieten.
    Doe heerlijk al deze dingen en geniet.

    Dikke knuffel van Annemarie van der Ham-Verhart

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Al die leuke dingen staan in schril contrast met hetgeen jullie waarschijnlijk nog te wachten staat.
    Maar al die leuke dingen zijn jullie ook van harte gegund!!!
    Maar wat zou het toch mooi zijn als al die leuke dingen niet nodig waren en jullie een 'normaal' leven konden leven.
    Ik hoop toch dat jullie kunnen genieten van de leuke dingen en dat er niet elke keer een zwart randje omheen zit.....
    Veel kracht en sterkte!!!!!!!!!!!
    Liefs
    Alide

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve joost nicole fleur en roos, wat een hectiek maar ook met allemaal mooie dingen,geniet ervan zoveel het kan, en laat jullie maar lekker verrassen, ik ben ook zeer benieuwd waar julllie heengaan., ook sluit ik me aan bij degene boven mij, was het maar NIET nodig, heel veel stekte en kracht en een knuf van ons, rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fleur en roos, wat een prachtige schilderijen.
    xxx rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Was een een aantal dagen niet in de gelegenheid om het blog te lezen. Wat een afschuwelijk gesprek bij de oncoloog. Wat een pijn en verdriet moeten jullie voelen. Maar wat zijn jullie ontzettend sterk,om s'middags het gevoel om te zetten, en zoveel plezier te hebben met het schilderen. Fleur en Roos, de schilderijen zijn schitterend. Joost voor jou een beetje aan de late kant, maar alsnog gefeliciteerd. wens jullie heel veel kracht, en geniet met volle tuigen van alle uitstapjes die nog gaan komen. Heel veel liefs, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat moet er door het koppetje van Fleur heen gaan? Zo'n helse weg afleggen met chemo's, operaties en nog heel veel meer ellende ... en dan nu horen dat ze niet meer beter wordt. Dat is zo ontzettend GEMEEN!!! Zo'n doorzetter, zo'n vechtertje, zo'n klein meisje eigenlijk (ook al vindt ze zelf vast van niet ; ))Het is niet eerlijk. Ik wens jullie nog veel dagen met leuke dingen maar vooral met elkaar!!!
    Heel veel liefs,
    Joyce van der Zalm - van Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi meiden,

    Ff via de blog van jullie vader een reactie:
    Wat een prachtige schilderijen hebben jullie gemaakt!!!

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi lieve lieverds,

    wat een leuke dingen gaan jullie de komende tijd doen!!
    Helaas weten we allemaal al te goed, dat er daarna nog een heel zware tijd gaat komen...was het maar niet zo...
    Nicole, mocht je op een dag nog met zijn drietjes zin hebben om een taartje te komen maken dan ben je welkom he !!! Trouwens...Joost mag ook komen frobelen hoor!!

    dikke dikke kus voor jullie allevier,
    tot gauw,

    Anne

    BeantwoordenVerwijderen