dinsdag 5 april 2011

Nu even zakelijk......

Er zit zoveel in mijn hoofd dat ik gisteren niets wist waar ik moest beginnen. Na een nachtje slapen vallen de stukjes langzaam op zijn plek en ben er achter dat het een blog moet worden die even in twee, drie en misschien wel vier stukken gehakt moet worden. Dit blog, nummer 1, word er een zonder mijn gevoel......laat ik het maar een zakelijke noemen. Alles wat ik weet schrijf ik op, maar weet ook dat ik geen dokter ben.

De bult die is gevonden zit dus aan de rechterkant vlak boven de schaamstreek. Zoals ik het voel is het ding langwerpig, hard en ongeveer 1x3cm groot. De oncoloog heeft het uiteraard ook bekeken en heeft direct een ct-thorax scan en een echo geregeld. De uitslag van de foto weten we nog niet. Hier heb ik vandaag nog over gebeld en word hierover teruggebeld. De uitslag van de echo was vrij duidelijk. Tijdens zo'n echo kunnen we meekijken en alles wat we zien is voor ons als leek onduidelijk. Toch zagen we dat er iets zat wat er niet hoorde en naar mijn idee is het ook groter dan die afmeting van hierboven. Ze hebben ook haar lies en een groot deel van haar buik bekeken.

Uiteindelijk kregen we te horen dat het ding wat er zat verder bekeken moest worden. De enigste oplossing is een operatie en wel zo snel mogelijk. De operatie wordt morgenochtend vroeg al uitgevoerd. Het is een dagopname wat inhoud dat we ergens in de middag weer thuis zullen zijn. Tijdens de operatie wordt er besloten wat en hoeveel ze weghalen. Wij hebben aangegeven dat we het liefst zien dat het hele ding eruit gaat. Dit snappen ze, maar bult zit op een plek waar erg veel aderen lopen, maar ook de baarmoeder en de eierstok liggen in dit gebied. Als ze het ding er helemaal uithalen is de kans groot dat er blijvende schade achterblijft. Mag het zo zijn dat die bobbel niets is en we vrolijk door kunnen gaan met leven dan heeft Fleur mazzel en zullen deze bloedvaten en organen "gewoon" hun ding kunnen doen waarvoor ze zijn.

Tijdens het gesprek met deze chirurg ben ik weggelopen en heb onze oncoloog mevr. Inge Van Der Sluis even opgezocht. Ik heb haar persoonlijk gevraagd wat zij vond van deze situatie. De kans dat het ding dezelfde kankercellen bevat als de andere bulten is zeer en zeer groot. Dit zou betekenen dat er niets meer te doen is en we Fleur gaan verliezen. Er is nog 1 chemo aanwezig, maar die zal ervoor zorgen dat de tumor geremd wordt in zijn groei. Een levensverlenger dus.

Het ziet er dus erg, maar ook echt heel erg beroerd uit voor onze kleine lieve meid en moeten dus echt rekening houden met het feit dat ze het niet gaat halen. Aan alles wat we gisteren gezien hebben weten we dat het over is. De tranen en de bevende handen van onze oncoloog zeiden eigenlijk al genoeg. Toch houd ik me vast aan die laatste strohalm en hoop op dat ene wonder.

Tot later.......en dan met gevoel.

26 opmerkingen:

  1. Tien keer wat geschreven, tien keer gewist.
    Ik heb geen woorden...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De rillingen lopen me over de rug bij t lezen...

    Ik hoop dat jullie niet lang hoeven te wachten op de uitslag van de OP morgen en laat deze uitslag alsjeblieft een wonder zijn! Ik duim voor jullie!

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    dikke knuffel Lotte
    (mama van een rhabdo-lotgenootje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geen woorden het is afschuwelijk ik hoop net als jullie op een wonder voor jullie en wens jullie enorm veel kracht en sterkte laat er eens een wondertje bestaan voor fleur en zeker ook jullie liefs dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, wat een nachtmerrie! als de wereld instort wat moet je dan zeggen? Dan ben je sprakeloos. we hopen toch zo ontzettend met jullie mee op dat ene wonder!!

    Liefs Simon en Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hopen met jullie mee....uiteraard!
    Een hele dikke knuffel uit Wassenaar

    x Stephanie,Jan, Bas en Teuntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook wij zijn stil en weten niks te zeggen, maar we hopen en duimen met jullie mee uiteraard.

    Dikke kus
    Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel veel moed toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb nog steeds geen woorden, de angst is voelbaar...........laat gvd dat ene wondertje
    er voor haar zijn.....dikke kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. liefs uit Weert5 april 2011 om 12:59

    Heel veel liefs en kracht van ons......xxxxxxx

    en wij doen een wens voor haar ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kaarsjes brandden, duimen, hopen..........
    In gedachtten bij jullie, hopen op dat ene kleine wonder..............

    X erwin, naomi en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blijf voor jullie bidden en hopen op een wonder. Heel veel sterkte in deze angstige tijd.
    Kus Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woorden schieten te kort.
    Weet echt niet wat te zeggen.
    Heel veel liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anne en Hans Opa en oma van Isa

    Lieve mensen,
    Hou je vast aan de laatste strohalm je moet erin blijven geloven hoe moeilijk dat ook is, wij begrijpen jullie situatie voledig en zijn in ons hart en gedachte bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga heel erg hard voor jullie meisje duimen en hopen op goed nieuws. Veel liefs van Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik klamp me aan die ene stro halm vast.....
    En biddend voor de kaarsjes, smeek ik om een wonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel veel sterkte morgen!!!!!
    in gedachten zijn we bij jullie

    gr mireille,bart,sanne,daan en femke
    uit berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. bianca singapore5 april 2011 om 14:48

    Briefje naar jullie onderweg. Ik zou willen dat ik dingen goed kan maken.........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh lieve help. Wat een ongelooflijk beroerd nieuws.
    Wij hopen en huilen met jullie mee.

    Cor, Ingrid en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kon ik maar toveren....
    Kyara en fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Potverdikkie!! Ik ben er gister mee naar bed gegaan en heeft me vannacht een soort "wakker" gehouden.
    De hele dag denk ik aan jullie en kon het niet laten je blog in de gaten te houden. Had zo gehoopt dat je ander nieuws zou brengen.
    Ik leef zo ontzettend mee en zal duimen en bidden voor een wonder..
    Heel veel sterkte!!!

    Liefs,
    Inge
    (Wijnberg 15)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Al 1,5 jaar lees ik dagelijks jullie blog. De laatste tijd leek het zoveel beter te gaan. Lekker dollen met Roos en schilderen in het zonnetje.. Maar nu, nog geen 48 uur later lijkt de wereld in te storten. Tranen rollen over mijn wangen en woorden kan ik niet vinden. Ik kan alleen maar heel hard duimen voor een groot wonder, en dat zal ik dus ook doen!!

    Heel veel sterkte!

    Maroesja (oud klasgenoot van Nicole)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Joost en Nicole,

    Blijven hopen en wees aub sterk voor jullie geweldige kinderen!! Onze gedachten zijn bij jullie en veel sterkte en succes voor de operatie.
    Als er iets is wat we voor jullie kunnen doen laat het aub weten dan springen we gelijk in de auto.
    Veel liefs uit Rhenen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mirjam (mama van Bradley)5 april 2011 om 19:16

    NEE!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit mag niet hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kan aan niets anders meer denken dan aan jullie op het ogenblik...
    Heel véél sterkte morgen Fleur, en jullie allemaal !!!

    Liefs van ons,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe het leven kan veranderen in een paar dagen......

    Vreselijk wat een ongelooflijk bericht.

    Alle kracht en sterkte toegewenst. We duimen voor jullie!

    Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen