woensdag 27 april 2011

De pasen van 2011....

Een paasblog. Tsja.........dat had ik beloofd, maar op een een of andere manier kwam dat er niet van. De hele dag zijn we in de weer geweest met de nasleep van de verjaardag en de avond werd gevuld met visite en zo nu en dan een telefoontje. Toch zal ik even korte omschrijving geven over het afgelopen weekend. Niet dat jullie erop zitten te wachten, maar het hoort wel in dit blogdagboek thuis.

Eerste paasdag,

Deze dag zijn we begonnen met een ontbijtje aan de buitentafel. Niets bijzonder, maar wel een moment dat het gezinnetje compleet is. Die momenten waren voor ons toch altijd al belangrijk, maar vanaf heden koester ik ze ook nog eens. In de loop van de dag gingen we naar Kerkehout. Een wijkje in Wassenaar waar mijn schoonouders wonen. De mensen hebben een fijne tuin waar de paashaas elk jaar weer tientallen eieren verstopt. Dit verstoppen is optouw gezet toen Fleur begon te lopen en sinds die tijd is het een terugkomend iets. Alle neefjes en nichtjes zijn er dan ook altijd en op een bepaalde manier blijft het een spannend onderdeel. Meestal vertoeven we binnen, maar mag de zon schijnen dan gaat de BBQ aan, zit iedereen buiten en dweilen de kids in het badje. Het was in een woord heerlijk. De kids die de gesmolten eieren gingen zoeken, terwijl Nicole en ik foto's en films maakte. Om een uur of 21.00 waren we thuis en konden we direct beginnen aan de laatste dingen die nodig waren voor de verjaardag.

 














Tweede paasdag,

We moesten vroeg uit de veren, want mijn zusje stond al om 10.45 uur op de stoep. Vanaf dat moment liep de visite binnen en ging er niemand meer weg. Gezellig was het zeker, maar halverwege de middag begon ik hem toch te knijpen. Zoals het ernaar zag bleef de hele bubs eten wat hier totaal geen probleem is. Het enigste probleem wat we hadden is dat we gerekend hadden op een man op 30 en niet op een ruime 50.

In de winkel, die gelukkig open was, zijn nog wat dingen gehaald en om een uur of 5 konden de BBQ'S aan. Het was een beetje passen en meten, maar met de hulp van vele handen is het allemaal toch in orde gekomen. Na het eten was het tijd voor koffie met een stukje kaas of worst. Een mooi combinatie, maar Nicole had zoals altijd weer veel te veel gehaald. Toen dit naar binnen was geschoven taaide ze een voor een af en werd er plaats gemaakt voor rest, want ook de avond werd ingevuld door visite. Deze vonden het waarschijnlijk ook erg gezellig, want de laatste vertrokken pas om 2.30 uur. Al met al een mooie dag waar ik met mijn gezinnetje erg van hebben genoten. Ook ben ik weer even aan het rekenen geslagen en kwam tot de conclussie dat er maar,
  • 2 kilo uien
  • 3 flessen rosé
  • 3 flessen witte wijn
  • 3 flessen rode wijn
  • 75 flesjes bier
  • 70 koffie
  • 144 borrelhapjes
  • 70 stokjes eigengemaakte saté
  • 68 hamburgers
  • 80 broodjes
  • 48 liter frisdranken, waarvan
  • 24 liter cola
nodig zijn om iedereen met een volle maag weg te sturen. Mensen 24 liter cola. Ik heb er geen druppel van gezien en als ik de kast nakijk staan de 3 flessen aanmaaklimonade, die voor de kinderen waren, er nog steeds. Dat deze jongelui de flessen lieten staan verbaasde me niets, want de bediening lag geheel in de handen van deze kids. Zou hadden een heel systeem in elkaar geknutseld wat achteraf gezien best goed werkte. Tijdens de adem pauzes die ze hadden werd hun droge strot dus gesmeerd met cola. Ik vond alles ok en hebben er ook hard om gelachen. 24 liter........ze boeren nu nog steeds denk ik.

Het was een verjaardag die ik nooit meer zal vergeten.

Een oud Laafje

11 opmerkingen:

  1. Fijn te horen dat je verjaardag een succes is geweest, had je nog gebeld maar je had het vast te druk met de hamburgers en saté-stokjes! Mocht je ooit spullen nodig hebben, wij hebben een catering bedrijf ;-) onze berging staat vol met sta-tafels, bbq's, warmhoud bakken etc etc. En nu ben je dan 38, pffff waar blijft de tijd! Tot snel vriendje, dikke kus voor al je vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee, ouwe laaf, alsnog van Harte!!!!

    mijn hemel, er is wel wat door heengegaan bij jullie!
    Fijn dat het zo'n drukke en onvergetelijke dag is geworden!

    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Laaf,

    wat super dat je zo genoten hebt met de meiden van het paasfeest en je verjaardag...jouw verjaardag ook de mijne, ik heb ook een mooie dag gehad, met veel lieve mensen om me heen...als het voor mij wat moeilijk was, dat dacht ik....hoe zou het zijn met jou...hoe beladen was deze dag voor jou...
    denk aan jullie, dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet van elke dag, elk uur, elke minuut!! Maar als ik dit zo lees doen jullie dat ook!
    In gedachten dagelijks bij jullie,

    Gr Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er allemaal erg gezellig uit, al zal ook deze dag beladen zijn geweest....
    Ik denk aan jullie...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geloof direct dat je vanaf nu alles alleen nog maar wil koesteren , dat je intens gaat genieten van de meest eenvoudige dingen , alles zuig je als een spons naar binnen om later nog es met een warm gevoel aan terug te denken .
    En toch moet het ook pijn doen , want wat mooi is wil je houden , en dat zal zeer regelmatig tot je doordringen tijdens het ''genieten''
    Toch hoop ik dat er nog vele mooie momenten voor jullie vieren komen
    Groet moeder van 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve kanjers,

    Ook wij vonden jou verjaardag een hele fijne dag om mee te maken. Een dag met een lach en traan en wat al eerder is gezegd met heel veel hartelijke en lieve mensen om jullie heen.

    Maar morgen is het weer een hele heftige dag met het aankomende gesprek in het Sophia. Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat we heel veel aan jullie denken en ontzettend meeleven.......

    Sterkte en een heeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel!

    van de buurtjes.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. liefs uit Weert27 april 2011 om 22:48

    Hee lieverds, het was mooie dag ! Wat doet het ons goed dat jullie zoveel lieve mensen om jullie heen hebben SUPER!!! fijn om weer iedereen gezien te hebben! Sterkte morgen!! KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ricardo ingrid en bo27 april 2011 om 23:05

    Een verjaardag bij jullie is altijd bijzonder maar deze had toch wel een heel speciaal tintje. Met een lach en een traan hebben we deze verjaardag beleeft. Geniet van elk moment met elkaar.

    Wij zijn nu in zeeland en zijn in gedachte elke dag bij jullie. Veel sterkte bij het gesprek in het ziekenhuis.

    Lieve groet,

    Ricardo, ingrid en bo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig dat jullie zo'n fijne verjaardag hebben gehad en dat jullie zoveel lieve vrienden/familie om jullie heen hebben. Ik hoop op nog veel dagen met een goud randje en dat de diepe, diepe dalen nog heel lang weg zullen blijven en dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten. Heel veel sterkte morgen en weet dat ik er ook altijd zal zijn om jullie te helpen/ondersteunen.

    Dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alsnog van harte met je verjaardag, een beetje laat, maar wel gemeend.
    wat een vreetzakken zijn erbj jouw geweest op je verjaardag, fijn joh, geniet vooral van al deze dingen.
    ik wens jullie ook veel sterkte vandaag met het zware gesprek in het ziekenhuis.

    toch wil ik afsluiten met iets positiefs, want wat was jullie vakantie geweldig, mooie foto's en ook zoveel te zien, maar ik laat jou voorlopig niet in een automaat rijden, HAHAHAHA
    xx helma en rob

    BeantwoordenVerwijderen