zaterdag 9 april 2011

Het reisbureau.....

Het was een lange dag mensen. Vanmorgenvroeg waren we al uit de veren en met pijn in haar buik ging Roosje naar school. De afspraak was tot 11 uur, maar dit tijdstip werd niet gehaald. Het grietje is op haar manier ook nerveus en weet dondersgoed dat het maandag een spannende dag wordt. Wat erg fijn is is dat haar school erg meeleeft. Ze zit er pas 3 maanden, maar het warme gevoel wat daar rondhangt is erg prettig.

Na het middageten was het dan zover en gingen we naar het reisbureau. Als eerste hebben we verteld wat er met Fleur aan de hand is om vervolgens al onze wensen op tafel te leggen. Welke wensen dat waren was niet zo moeilijk.
  • Fleur wil graag een keer met dolfijnen zwemmen
  • Roos wil met zijn viertjes op een wit strand zitten en naar de ondergaande zon kijken
  • Een hotel waar alles op en aan leek ons ook wel leuk
  • en een auto om in te rijden leek ons ook geen overbodige luxe.
 Ze zei dat alles mogelijk was, maar toen we zeiden dat er druk op de ketel stond en we onze wens volgende week in vervulling wilde laten gaan schrok ze wel even. Ze schrok van ons verhaal en vertelde eerlijk dat ze nog niemand had geholpen in deze situatie. Ze heeft haar best gedaan en uiteindelijk heeft ze toch iets gevonden wat precies in ons straatje past. Probleem was alleen dat we niet konden boeken in verband met de uitslag van aanstaande maandag. Ook dit begreep ze en er is nu afgeproken dat we haar opbellen zodra we de uitslag hebben. Ze zal dan direct alles regelen.

Hoe en waar ik de tickets moet halen is mij nog niet bekend, maar als het gaat zoals is afgesproken moet we ons op woensdag 13 april 2011 om 7.00 uur op Schiphol melden, want om 10.00 uur staat er een vliegtuig klaar richting Curacao. Jaja, jullie lezen het goed.
CU-RA-CAO!!!! Het hotel heeft maar 3,5 ster en ligt aan het strand. De gemiddelde tempertuur is er ongeveer 30 graden en er staat een auto klaar. Met de auto zullen we de dolfijnen opzoeken en het plekje waar een bijzonder iemand gaat trouwen. De zon zullen we meerdere malen in de zee zien zakken, want het is de bedoeling dat we er maar een dag of 9 blijven.

Het klinkt en ziet er allemaal geweldig uit, maar toch voelden we ons klote. Het idee dat we maandag te horen krijgen dat het over is betekend dat de reis doorgaat. Denk daar maar eens over na!!!!! Ik krijg het bijna niet mijn strot uit, maar mijn moedertje kwam met een toch wel hele slimme opmerking. Mag het zo zijn dat de uitslag goed is. Dan heeft het ziekenhuis precies een anderhalve dag om een MRI-scan te maken en alles wat nodig is om de longen goed in kaart te brengen. Wij gaan dan op vakantie en pakken de draad na 10 dagen weer op en zullen dan met frisse moed het volgende traject ingaan. De wens om te vliegen is nu al een paar keer verschoven door die chemo's dat we nu geen risico's meer willen nemen. Is de uitslag dus ok dan zullen we deze slimme opmerking zeker gaan bespreken met de oncoloog.



Nu stop ik even, want ik ga slapen. Als ik even tijd heb zal ik morgen nog wat krabbelen, want mijn hoofd zit lekker vol. Dus lieve bloglezertjes, weltrusten en misschien tot zo......

Het laafje

21 opmerkingen:

  1. Trouw lezen we jullie blog. Leven enorm mee en uiteraard zullen we maandag voor jullie duimen!
    Maar wat de uitkomst ook is: ga alsjeblieft met vakantie!
    De moeder van Joost heeft groot gelijk. Als iemand dit verdiend heeft zijn jullie het wel.

    Lia, Michel en Julian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieverds, Curaçao. ...inderdaad een prachtig eiland !!
    Ik ben bij de baai geweest waar de dolfijnen zijn, heb veel van de mooie natuur gezien. ..een bestemming waar ik heel mooie herinneringen aan heb overgehouden. .
    Dus als er ergens een mooie plek ik om te genieten dan is t daar absoluut! !
    Heel veel sterkte en liefs,
    Alvast. Ajooooooo ( Curaçao s voor dag /tot ziens)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat er maandag uit komt gaan en put energie die jullie hoe dan ook nodig hebben heel veel knuffels uit hunsel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er prachtig uit lieve mensen en inderdaad.... Ga!!!!!

    Denk aan jullie.....Nog 2 nachtjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sander,sabine,thym en tess9 april 2011 om 08:41

    Wauw wat een pracht lokatie en ik zou inderdaad sowieso gaan jullie verdienen het

    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat er maandag ook uit komt, ga en maak er een onvergetelijke vakantie van! Ik zal voor jullie duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Joost, wat een prachtige bestemming hebben jullie gevonden!
    Ik duim natuurlijk voor de beste optie en dan onmiddellijk vertrekken!!
    Onze duimen draaien in de hoogste stand!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk, ziet het eruit, gaaaaaaaaa, geniet van elkaar, maak die droom waar! een hele dikke knuf van ons allemaal, Melanie mars kevin en yoli

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dubbelstrijdige gevoelens, maar je moedertje heeft wel gelijk Joost. Juist wanneer (en daar hopen we allemaal op)de uitslag gunstig blijkt te zijn is t belangrijk dat jullie uitgerust en met nieuwe energie t traject ingaan.
    Dus hoe dan ook, maak idd die droom waar......
    XXX Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig!! Ga er van genieten, in welke vorm dan ook!!
    Ik duim nog steeds dapper door voor maandag een goede uitslag. En ga ook met die goede uitslag er heen. Jullie verdienen het dubbel en dwars!!
    Jullie hebben het zo nodig.

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Joost en Nicole,

    Wat de uitslag ook is. Ga nu! Geniet van de mooie omgeving, maar vooral van elkaar. Doe kracht en nieuwe energie op, die hebben jullie hard nodig. Truus was bij mij in de winkel, en schrok van de laatste ontwikkelingen. Moest jullie laten weten, dat ook zij ontzettend met jullie meeleeft.

    Dikke kus Conny, Frans en Truus,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve schatten

    Dankjewel voor jullie lieve berichtje. Jullie zijn ook erg bijzonder voor ons.
    Ik vind het erg speciaal dat jullie naar de plek gaan waar ik zal gaan trouwen!!!Zo zijn jullie er straks toch een beetje bij!
    Veel liefs en dikke kus ook van Fransje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. http://www.kinderdroom.nl/index.php

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Na dit weekend (afwachtend) straks die ellendige maandag nog...en dan maar zo gauw mogelijk wegwezen!
    Sterkte maar weer met z'n vieren.

    Liefs, tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Joost, Nicole, Fleur en Roos,

    Ik kan alleen maar toezeggen wat de andere ook doen, gewoon gaan, proberen daar lekker te genieten. Ik brand een extra kaarsje voor jullie maandag en blijf heel hard duimen. Heel veel sterkte voor jullie allevier.

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marjolein Annema- Goemans10 april 2011 om 12:55

    Ik zal een kaarsje voor jullie branden. Denk de hele tijd aan jullie. Ik blijf hopen voor jullie!
    Dikke knuffel Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  17. lieve alle vier
    ik sluit me volledig aan bij iedereen
    ga op vakantie naar dat droomeiland en geniet van elkaar wat er ook gebeurt morgen
    groetjes xx liesbeth en andrew

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik bedoel natuurlijk maandag
    jiesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet te lang aarzelen doe het nu!
    Maak mooie herinneringen
    Geniet van elkaar
    Geniet van alle mooie momenten
    ....
    liefs Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. we wensen jullie een droom vakantie toe , geniet ervan zoveel je kan, en die dolfijnen zitten op je te wachten om je eens lekker te vertroetelen, xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen