vrijdag 18 december 2009

De ballen van.............


Als we naar Sophia moeten bouw ik van tevoren een muurtje om me heen. Het belangrijkste voor ons is natuurlijk dat Fleurtje weer beter word. Maar als je daar dan zit, de chemo doet zijn werk en Fleurtje slaapt heb je wel even de tijd. Wat ik dan doe is toch kijken. De muur die om je heen staat laat je dan een paar steentje zakken en je er loert dan stiekem een beetje overheen.
Wat je daar dan ziet is meestal 1 bonk ellende. Klink raar, maar alles wat daar loopt, ligt en zit heeft kanker. De 1 ligt er al een paar weken en 2 meter verderop komt er eentje binnen die nog weet in wat voor een ellende ze terecht zijn gekomen. Ik wil het liefst iedereen die daar ligt helpen, maar ik weet niet hoe.
Ook hoef ik niet de leuke jongen uit te gaan hangen, want dat wil & kan ik niet. Daar heb je trouwens de clini clowns voor. Wat zij doen is dus echt een vak, maar daar kom je pas achter als je er zelf 1 hebt ontmoet. Maar goed. Wat kan ik nu doen om toch een kleine glimlach of een blij gevoel te geven aan die kleine kanjers. Moest er even over nadenken, maar de oplossing is een disney bal van de c1000. Zoals de meeste mensen weten krijg je voor elke 20 euro een disneybal.
50 ballen kost me dus 1000 euro en dat was me net iets teveel. Toen heb ik maar de consumentenlijn gebeld en wat denk je???? Ze sturen 50 disney-kerstballen naar de afdeling van Fleur. De ballen worden daar dus uitgedeeld aan ieder kind wat rond de kerst daar ligt.

13 opmerkingen:

  1. Oom Theo en Tanta Ria18 december 2009 om 18:03

    Lieve Joost wat een geweldige KANJER ben je liefs voor jullie alle vier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee van je!

    Ik vertel het net tegen de kleine man en die vind het nu jammer dat hij er niet is.... hahaha, het moet niet gekker worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk idee van je joost zullen de kinderen best wel leuk vinden grtjes jo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lief en mooi idee.
    wat zullen ze er blij mee zijn
    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey kanje,
    typisch een superaktie van jou,topper ben je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn soms de kleinste dingen.
    Het zijn soms de simelste ideetjes.
    Het is een klein gebaar die de grootste vreugde brengt.

    En het siert je dat jij dit kleine ding, dit simpele ideetje, en dus het kleine gebaar mogelijk maakt. Reken maar dat er wat vreugde van komt.

    Als je vaker zulke ideetjes krijgt, maak dan maar een klein raampje in je muurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weet jij eigenlijk wel "hoe" trots ik ben dat jij mijn zoon bent???
    En die muur?? Vroeger sloopte je hier ook alles, dus dat komt ook wel goed knul!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo je bent een commerciele kanjer. Top man !!! Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij toch een enorme bijzondere kerel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat bewijst maar weer eens dat je ballen hebt!
    Top dat je dat voor een ander doet!
    dikke kus uit Ruurlo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joost,
    Super van je, om deze kinderen die allemaal in de ellende zitten, op zo'n manier op te vrolijkken. Het zijn de de kleine dingen die het zo goed doen.
    Liefs Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. GEWELDIG Super goed idee van je!!!

    Ben zo trots op jullie allemaal!! Jullie zijn alle vier kanjers, ben blij dat jullie in mijn leven zijn!!

    Dikke kus en knuffel Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kwam via een filmpje op youtube op deze mooie blog-site. En lees in het verhaaltje over de kerstballen dat ik jullie erg dankbaar mag zijn. Vorige kerst lag mijn zoontje in het SKZ i.v.m. een operatie aan zijn schedel. En ook zijn afdeling en kamer was versierd met de Disney-ballen... Heel erg bedankt hiervoor...

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met alles...

    BeantwoordenVerwijderen