maandag 21 december 2009

De tussenstand

Zo de eerste onderzoekjes zijn weer gedaan. Vanmorgen om 8.30 uur waren we al vertrokken. Op de weg was het lekker druk en daardoor waren we een halfuur te laat. Maar goed eenmaal aangekomen konden we direkt beginnen met de warming up. Dat het hier groot is blijkt nu wel weer, want vanaf de de afdeling tot de radiotherapie is het ongeveer 15 min lopen.

Bij de radiotherapie hebben ze even haarfijn uitgelegd wat een betraling nu precies is. Ook hebben we het grote apperaat gezien waar de hand de behandeling krijgt. Als de genezing van haar hand volgens plan verloopt krijgt ze op 11 januari 2010 de eerste bestraling. Ze krijgt er minimaal 23 en maximaal 28. Dat was wel even schrikken, want ze hadden ons verteld dat het maar 2 weken zou duren. Binnenkort moet ze in het Daniel den Hoed ziekenhuis een mal van haar hand laten maken, want die moet op het moment van de behanding muisstil liggen. Wel is er verteld dat door de bestraling misschien schade opgelopen kan worden aan de vinger ernaast. En met schade bedoelen ze dus een groeistop in de vinger. Om die reden is er dus ook nog een foto van haar goede hand gemaakt. Dit wordt de komende jaren allemaal goed in de gaten gehouden.

Ook hebben we geregeld dat de "PAC" vandaag word aangeprikt.Dat wordt gedaan op de poli waar we altijd al komen. Voor Fleur ietsje fijner, omdat ze de meeste mensen daar al kent. Voor de rest wachten we alles maar weer af. Er volgen nog wat gesprekken, maar dat zal aan het eind van de dag zijn. Ook is de kerstman even langs geweest om een cadeautje te brengen.

Wordt vervolgd.

6 opmerkingen:

  1. ik denk morgen extra aan jullie en vooral aan fleur ik hoop dat het allemaal een beetje meezit,en hou toch een beetje hoop dat ze haar pink kan behouden dat zou het mooiste kerst cadeau zijn verder hoeven we helemaal niks,lieve schatten heel veel sterkte morgen,denk aan jullie hele dikke kus van jo xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk de kerstman! Kijk maar uit, straks krijg je een kerstbal ;-)

    Ik was er al bang voor dat ze toch meer bestralingen moest hebben dan 2 weken. Gelukkig werken er bij het "apparaat" heel lieve mensen, zo ook in de Daniel waar je het harnas moet maken. Wij zijn daar erg over te spreken geweest. Zoals je ook op ons blog kan lezen, we waren altijd meer te spreken over de "grote mensen" ziekenhuizen als het Sophia.

    Nogmaals veel succes, maar ik kom vanavond nog even spieken, want het hele arsenaal aan bezoeken van vanmiddag heb je nog niet geblogd natuurlijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil jullie vanuit Sassenheim weer heel, heel veel sterkte toewensen voor wat er nu weer komen gaat. Wij zullen aan jullie denken en ook duimen!!
    Sterkte!!!!!
    Liefs Hans en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vanavond blijf ik online, dus ....
    Sterkte knul en ik denk aan jullie, misschien tref ik je straks hier of daar!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Joost,nicole,Fleur en Roos,
    ik volg jullie blog elke dag en weet dus ook dat morgen de 'grote' dag is!Heb veel aan jullie gedacht afgelopen tijd en wens jullie alle vier morgen ontzettend veel sterkte! Hoop op behoud van haar pink, maar t belangrijkste is dat de tumor er uit gaat. Zal morgen een kaarsje voor jullie brandden en hoop echt dat jullie vannacht allemaal een beetje nachtrust hebben.
    Dikke kus vanuit wassenaar, naoom

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Joost en Nicole,
    Heel veel sterkte morgen. Spannende dag weer.
    Ik denk aan jullie! Wat super dat jullie al Kerst hebben gevierd. Jullie hadden in ieder geval een witte Kerst. Ik hoop dat Fleur volgende week het kaartje kan brengen en als het niet lukt, dan kom ik het halen!! Nogmaals veel sterkte, dikke knuffel voor de meisjes. Veel liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen