maandag 21 december 2009

Deel 2 "de andere kant"

Dat er vandaag weer een hoop informatie zou komen was voor ons wel duidelijk. Maar de tegenvallers komen toch hard aan. Dat de pink er misschien af moet wisten we al een aantal weken, maar evt. een groeistop in de vinger, een extra litteken op de arm en mischien ook nog op haar been. Ja dat zijn gewoon kut berichten. Je laat het maar over je heen komen en zet je gevoel even op zij. Wij zijn volwassen en gaan daar dus anders mee om, maar Fleur is een kind. Wat zal die niet denken. Ze vragen allemaal hetzelfde "snap je het een beetje" of "heb je nog vragen". Ze wil maar 1 ding en dat is weg uit dit gore ziekenhuis.

De "Pac" aanprikken is dus weer huilend gedaan. Tuurlijk snap ik het er word voor de zoveelste keer weer eens een naald van 19mm in haar gestoken. En iedereen maar roepen "heel even stil liggen hoor, het is zo gebeurt". Ja wij hebben makkelijk lullen, maar zij moet het weer eens doen. Ook het verwerken van alles doet ze stilletjes. Tegen de buiten wereld zal 9 van de 10 keer zeggen dat het wel gaat. Ja de mazzel wij weten wel beter, maar zo is Fleur dus.

Nicole slaapt vandaag bij Roos. Als ze dan weggaat begint het weer. Leuk om te zien dat ze dan huilt en alleen maar gilt om haar moeder. Ja geef me dan maar die klap in me bek. Vanavond wilde ze ook niet gaan slapen. Begrijpelijk, want ze zal wel denken "als ik wakker word is het zover dan gaat er iets gebeuren, maar ik weet nog steeds niet precies wat". Dus het enigste wat ze riep is dat ze helemaal niet meer naar de operatie gaat en ook niets meer wil. Ja naar huis.

Ook Roos en Nicole hebben het niet makkelijk, maar wat zijn dat twee geweldige vrouwen. Zonder hun had ik me geen raad geweten. Het idee dat Roos en Fleur elkaar voor het laatst hebben gezien voelt ook klote. En met laatst bedoel ik dus voor de operatie. Nicole en ik kunnen nog even genieten van het handje, maar Roos dus niet meer. Blijft nu wel het feit dat ook voor ons de klok heel snel aftelt.
tik tak tik tak tik tak tik tak tik tak..............Ok nog 1 keer kijken en dan

11 opmerkingen:

  1. heel heel heel veel sterkte vandaag, we denken aan jullie.

    Kop op Fleur, we love you

    Een hele dikke kus van Ome John, tant Peet, Babs en Jeroen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jongen toch, dat van die klap in je bek snap ik dat je het zo voelt, maar ... ieder mens gilt om zijn moeder (dat is bekend) maar het lijkt dan of jij er als vader niet toe doet. Natuurlijk wel, maar het doet zeer. Kom op hè, moed houden ook al valt het niet mee!!!
    Als de operatie nou tòch maar doorgaat (ik bid me rot)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lees ik nu? Gaat het (misschien) niet door? Ik hoop dat het "enkel" uitloopt doordat er een "spoed OK" tussen zit. Ik blijf (veel) spieken vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. denk aan jullie, blijf nog hopen dat het doorgaat, Joost je hebt inderdaad topvrouwen om je heen....maar vlak jezelf ook niet uit JIJ BENT EEN TOPPER ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou liefies,
    Wederom maar weer heel veel sterkte!!
    Joost, je zegt wel dat je drie wereld vrouwen hebt, maar je bent zelf ook een wereld vent!! Helemaal top hoe jij -/ jullie hiermee omgaan!

    Heel veel sterkte, we denken aan jullie!!!

    De Bossies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een geluk dat het tòch door is gegaan (dit voor Erik, Paulien en de rest, want die spieken)
    Hou jullie haaks, wat zal dit wachten jullie zwaar vallen, maar ... het komt vast goed!!! Love you all
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle, Alle sterkte Fleur, Nicole, Joost èn Roos. Blij dat het toch gedaan word vandaag (hoe dubbel ook) want dat hing nog weer aan een zijden draadje hè Joost vertelde je moeder mij??
    Ik denk aan jullie,
    liefs tante Jopie en Willem. (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen