donderdag 10 december 2009

Effe zeiken

Laten we maar beginnen met Fleur. Volgens ons is ze door het dieptepunt heen. Ze eet door een slangetje en dat werkt goed. In gewicht blijft ze nu stabiel. De teller staat nu al een paar dagen rond de 38.5 kilo. Dit is nog steeds niet het oude gewicht maar voor nu wel ok.

Ook wil ik iets recht te zetten. Op het blog van 2 December staat dat we waarschijnlijk 14 december de definitieve operatie datum krijgen. Wat ik niet had geschreven is dat ze via de telefoon of een brief eerder een datum konden geven.

Zo, nu ga ik lekker zeiken en een lang blog maken.
We wachten nu al dagen op iets uit het ziekenhuis. Het wachten begon dus al op 29 November. Ondertussen zijn we 11 dagen verder en weten verdomme nog niks. krijg nu het idee dat ze geen reet doen. Elke woensdag hebben ze dus groot overleg en het gevalletje Fleur is dus ook weer besproken. Aangezien we schijtzenuwachtig zijn en nu wel willen weten over hoe en wanneer ze gaan opereren zijn we dus maar gaan bellen. Het antwoord is dus vrij simpel "we bellen morgen terug". En dat deden ze. Krijgt Nicole te horen dat onze ocoloog gezellig in Amerika zit. Dus moeten we maar wachten tot maandag. KLIK de hoorn erop en dat was het.
We weten toevallig dat Fleur bij de afdeling knutselen en kleien ook staat ingeplant. Dus ben ik maar weer gaan bellen en kreeg dus te horen dat Fleur een spoedgeval is. We staan bij de chirurgie dus inderdaat op papier, maar de datum is nog niet bekend. Het blijkt wel zo te zijn als er nu een operatie wegvalt, is dat plekje voor ons. Nu moeten de dames maandag toch naar Sophia dus lijkt het ons wel handig om er een chirurg erbij te halen die wat verteld (misschien is er woensdag wel plek). En zelf wil ook wel bij dat gesprek zijn, maar zit wel met mijn werk en aangezien onze oncoloog weg is kunnen ze dus weer niks beloven. In mijn volgende leven word ik trouwens dokter of weerman. De kans op genezing is 50% en met het weer kan vriezen of dooien. Maar goed de afspraak is nu dat we maandag om 9 uur moeten bellen met de vraag of ik mee moet. We zullen wel weer zien. En een planning maken deden we toch al niet meer "dus waar maken we ons eigenlijk druk om".

Ook moet Nicole zich morgen melden bij de bedrijfsarts. Die wil haar nu wel eens in het echt zien. Waarvoor???? Wij weten het niet. Hier thuis loopt alles lekker soepel dus zal ze moeten toneelspelen.
Snap ik het nu wel of niet????? Die eikels daar weten daar toch ook hoe de vork in de steel zit. Ja en het mooie is ze moet er om 8.30 uur al zijn. Lekker handig met een kind dat naar school moet. En met een beetje geluk komt ze ook nog een file tegen. Neeeeee.......12.00 uur was rotter geweest (moeten ze vreten). Maar het probleem is weer opgelost. Roos houden we morgen lekker thuis dus kunnen de dames mooi allemaal bij opa en oma parl slapen. En ikzelf slaap thuis en daarom is het blogje ook zo lang.

11 opmerkingen:

  1. Er is niks mis met zeiken, is logisch toch, wat een gekloot!!!
    Hoop dat Fleur wat sneller opknapt dan de vorige keer en dat jullie maandag ""ëindelijk""" een concreet wat horen. Is toch het minste wat ze kunnen doen lijkt me.

    Dikke kus Peet XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geeft niks hoor kind, zeik jij maar effe lekker, daar heb je volgens mij alle reden toe. Hoop dat het je opgelucht heeft (wat ik betwijfel) en voor de rest: "kom op hè"!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heeft het geholpen? Even lekker van je af schrijven, dat vind ik ook nog steeds "heerlijk" aan het bloggen.

    Bij ons ging het iets anders, wij hebben er op gestaan dat Midas een behoorlijke uitleg kreeg van de chirurg, dus wij kregen een gesprek apart een week voor de OK. Nou ja..... toen we daar zaten op donderdag werd lukraak verteld dat hij maandag al werd opgenomen... Dus dat was ook even slikken. "Oh, hebben jullie nog geen brief gehad met de datum" ???? (vertelde de chirurg). Dus nee..... over de planning en communicatie verbaas ik me dus niets.

    Van der Sluijs zit inderdaad op congres in Amerika, dat was ook ons probleem toen we afgelopen week de botscan maakten. Ze krijgt het druk maandag, consult met jullie en ons bellen ;-) Zullen we haar eens aan het werk zetten na een weekje "vakantie".

    Mag ik je als tip geven voortaan dingen welke je sneller wilt via Maria de Jong (poli oncologie) te spelen? Maria geeft razendsnel antwoord en zoekt echt dingen voor je uit. Heel super, die moet je te vriend houden ;-) Ik zag eersthet nut van "haar" niet echt in, maar speel nu veel via haar. Gaat razendsnel. Ik mail zelfs vragen aan haar haha, gaat NOG sneller!

    Ik hoop op een snelle OK, jhoe vreemd dat ook moge klinken. Laat die rotknobbel er maar uit zijn!!!

    Voor ons begint de spanning ook toe te slaan hoor, we horen deze weken (volgende week al van de botscan dan) of alles waarvoor we dit gedaan hebben het ook "waard" is geweest. Pffffffffft dan denk je dat je het gehad hebt... Nu breken er bij ons onzekere jaren aan, moet eerlijk zeggen dat ik daar nog geen "gevoel" bij heb. Eerst op naar de uitslag! Dan moet de knop om, maar hoe dat gaat??

    Succes vandaag en ook voor Nicole....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus wel de juiste Maria de Jong he.
    Denk dat die in Ruurlo wel nut heeft, maar niet wat de opname betreft hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hadden we nou afgesproken??
    we zouden het niet meer over zeiken en zeuren hebben maar over tijgeren!!!!
    Hoort er allmaal bij!
    En die mevrouw op oncologie! Die heeft gewoon haar naam mee! Maak er maar gebruik van iemand dicht bij het vuur heeft kortere lijnen naar de artsen en dan weet je sneller iets!
    Heel veel liefs van een andere de Jong
    xxxLinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dan weten jullie mijn meisjesnaam niet eens ;-) hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeik jij maar even hoor is je goed recht maar blijkkt maar weer eens we zijn dus gewoon een nummer het interesseert niemand een ene moer hoe je je voelt en dat je een kind hebt die doodziek is en dat je wilt weten wanneer het nou is gaat gebeuren,wachten wachten en nog is wachten.alleen met rekeningen betalen moet je niet wachten hoor dat moet je gisteren al gadaan hebben bah k.. zooi.ja dan de bedrijfsarts z.on man zal ook zijn werk wel doen maar hoe verzinnen ze het je hoort thuis bij je doodzieke kind geen tweifels en gezeur kan je er lekker nog even bij hebben hoop dat de goeie man kinderen heeft.nou moest ook ff zeiken denk aan jullie dag en nacht en hoop dat jullie maandag wat wijzer worden en laten ze maar eens opschieten.xxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lees ik nu wist je niet wie maria uit ruurlo was?????????????????
    Weer een echte de Jong opmerking he, hahahaha
    knuffel jan en maria de jong

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel goed om af en toe even lekker af te kunnen reageren! Het is een spannende tijd, en vergt een hoop energie en zenuwen. Hoop dat er maandag wat duidelijk word voor jullie. Wat goed voor Fleur dat zij zo mee kan lessen. Ook Roos vind ik heel dapper. Denk veel aan jullie. Dikke kus ook van Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je even belde Joost, volgende keer zorg ik dat ik thuis ben....!!
    Sterkte maar weer allemaal,en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid gaan krijgen wanneer WAT nou gaat gebeuren.
    Dat onzekere.... daar wordt je zoooo moe en boos soms van hè ??
    Fijn weekend toch maar !!

    Liefs tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Joost en Nicole Fleur en Roos, Heerlijk effe he dat zeiken , tijgeren of weet ik veel hoe je het moet of mag noemen, weet je als t voor het moment maar even oplucht, en als je het maar even van je af kan schrijven. Maar even een hele dikke kus voor jullie allevier en ik hoop op een redelijk weekend voor jullie.XXXXXXX Hank

    BeantwoordenVerwijderen