maandag 20 december 2010

Ik ben geen 18 meer!!!!!!

Het sneeuwpoppetje
Zondag 19 december 2010

En weer is er mooie dag voorbij die wat mij betreft de boeken in kan als, geweldig, te gek, even geen zorgen enz enz enz. Probleem is alleen dat ik het verrekte moeilijk vind om een goede en mooie dag te omschrijven. Dit weten een hoop mensen, want met regelmaat roep ik wel eens, Schrijf zelf eens een verhaal over een mooie zonnige verjaardag op zondag op. Waarschijnlijk ben je met 5 regels klaar, maar heb je aan 1 A4 kantje te weinig als ik op die mooie zonnige verjaardag je neus in drieen sla. Die ene klap op je muil zorgt ervoor dat bij sommige het velletje zo vol staat. Hier in Zoetermeer gaat het op het moment redelijk lekker, maar om een blog in elkaar te flansen......pffff..... dat valt dus tegen. Ik zal mijn best doen, maar ik weet zoals "gewoonlijk" niet waar het eindigd.

Vanmorgen hebben we het lekker rustig aan gedaan. Athans dat was de bedoeling. Toen de gordijnen open gingen zagen we dat er weer een dik pak sneeuw naar beneden was gedwareld en dit trek Roos en mij erg aan. Het ontbijtje werd erin gepropt en Roos vloog naar boven en kwam omgekleed weer beneden. Vervolgens hebben we haar in het buitenteneu gehesen en mevrouw hebben we de rest van de dag niet meer gezien. Het grote kind van 37 volgde vrij snel. De bedoeling was om de sneeuwpop af te maken, maar de sneeuw plakte niet goed en hadden dus ook de grootste moeite om hem netjes te krijgen.

Uitgeteld en tevreden
'S-middags zijn we met het gezinnetje naar de beruchte berg bij ons in het park geweest. Dit keer hadden de dames de teugels weer goed strak staan en Joost het rendier werd weer ingespannen. Mensenlief zeg, het was wel effe wat anders dan gisteren. Ik kon ze net zo goed over het strand trekken en om eerlijk te zijn voelde ik mijn benen al lekker. Eenmaal bij de berg konden Roos en Fleur hun kunsten aan moeders laten zien. Ook zij hield haar hart bij allebei vast, maar heeft wel genoten van alles en iedereen. Er zijn weer een dozijn of wat foto's gemaakt en kan zeggen dat er weer een paar mooie tussen zitten.


De koprol van Roos
Na het het glaasje gluhwein vond ik het welletjes en had besloten om de kids even te laten zien wat echt sleeën was. Naast de schans, over de schans, door de schans, maar ook de nodige koprollen waren aanwezig. Wat hebben we weer gelachen, maar ben er nu ook achter wat ze bedoelen met de uitspraak "ik ben geen 18 meer". Netzoals de slee ligt mijn lichaam in puin. Er zijn wat spieren in mijn benen en bovenlijf die pijn doen waarvan ik het bestaan niet afwist.

Een zachte landing

Door de schans
Eenmaal weer thuis hebben de dames zich op de bank gewurmd en konden daar weer een beetje op temperatuur komen. 'S-avonds hebben ze nog een uurtje met Weert op de skype gezeten om vervolgens de lakenstraat op te zoeken. Morgen doen we het rustig aan en gaan er maar vanuit dat het weer een mooie dag word. Jullie voor de rest veel plezier en geniet van alles en iedereen om je heen, want je zit in de stront voordat je weet. Tot over een dag of 1, 2 of 3.

Genieten en vooral lol hebben

 Het Laafje


10 opmerkingen:

  1. Blijven oefenen op je "goede mooie dag blogs" het gaat je steeds een beetje beter af.
    Ik vind het heerlijk om te lezen dat jullie zo kunnen genieten van alles!
    Blijven schrijven Joost in goede en slechte tijden je heb er talent voor!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen,
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo een fijne dag hebben gehad, en ik denk dat jullie hopelijk allevier heerlijk geslapen hebben, of kon jij je amper bewegen van de spierpijnen Joost? haha inderdaad, we zijn géén 18 meer, na één keer vallen met de fiets, heb ik toch maar besloten om het verder lopend te doen, (voorlopig) haha
    Nou jongens een hele fijne dag en Sterkte.

    Dikke kus Hank/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha zoon, je bent "pas" 37 en je voelt je nu al een oude l... Om te gillen vind ik het. Kun je nagaan wat ik voel en ik heb gisteren met je vader toevallig wel een glijbaan gemaakt en we zoefden daar soepeltjes overheen (droomde is vannacht)
    Heerlijk dat jullie zo'n fijne dag achter de rug hebben. Inlijsten!!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! En dan die foto's erbij, zit te schateren om die moooie actiefoto van Roos!
    Tja, wie weet wordt dit een dag van massage en Midalgan.... (voor jou dan, he Joost?? Gnagna)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit hier te genieten van de mooie foto's en het blogje van een hele mooie dag.
    We hopen dat er maar heel veel van mogen volgen en Joost neem dan die spierpijn maar op de koop toe.
    Knuffel uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gewéldig om te lezen!!! wat een gave foto's! ja die is sneeuw is geweldig, de kinderen worden wel verwend in hun vakantie hoor! En héérlijk he Joost om na al die jaren weer eens écht kind te zijn en van je slee af te stuiteren!
    Geniet er lekker van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hee lieverds ook wij hebben genoten van je blogje en de prachtige foto's!genieten en vasthouden!!xxxxxxx
    ps Maniela wil vanavond met Nicole skypen,ze heeft het vandaag ongeveer 300keer gezegd!!
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad.
    Dit was dus een dag waar jullie gelukkig alleen maar met veel plezier op terug kunnen kijken.
    Wat een leuke, mooie foto's heb je gemakt....enig!
    En .....ja Pappie, ook jij gaat merken dat je dus inderdaad geen 18 meer bent!!!!
    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sabine,sander,thym en tess20 december 2010 om 18:27

    FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Ouwetje, wat een spectaculaire foto's, een foto zegt meer dan 1000 woorden!
    Groetjes Ingrid (oud collega Nicole, ik zet het er maar bij want volgens mij is er nog een Ingrid)

    BeantwoordenVerwijderen