woensdag 1 december 2010

Met Fleur gaat het lekker

Tuut,tuut,tuut, Fleurtje het is 7.00 uur je moet je bed uitkomen. En zo breekt er weer een nieuwe dag aan. Mevrouw wordt even gewassen, de wond word opnieuw ingepakt en rond half 8 zitten we weer in de auto richting het Sophia. Het klinkt allemaal vrij simpel en dat is het ook, maar voor Fleur is het een nekslag. Als ze wakker wordt is ze nog net zo moe als die avond ervoor. Het afdrogen moet voorzichtig gebeuren, anders stropen we het vel van het lichaam af en een klein stukje van de wond wil maar moeilijk dicht gaan.

Daarnaast bloed het ook een klein beetje en het de totale verzorging gaat meestel gepaard met nee geroep en gehuil. In de auto zit ze voor zich uit te staren, slikt een paar chemopillen en andere medicijnen weg en in het ziekenhuis krijgt ze haar eerste boterham. Als het dametje weer thuis is doet ze het rustig aan. Soms knutseld ze wat en zo nu en dan zit ze even achter de pc. Het drinken bestaat uit water, thee en fris, maar de versgeperste sinasappeltjes en een glaasje forlax mogen we ook niet vergeten. Dit moet erin, want de drollen worden ondertussen weer keutels en we doen er alles aan om de darmen normaal te laten functioneren. Voor de rest gaat het wel zijn gangetje en hebben dus weinig te klagen.

Jullie veel plezier en als je in Rotterdam een zwarte Nissan rond ziet rijden, toeter dan maar. Tot over 1, 2 of 3 dagen.

Laafje

5 opmerkingen:

  1. lieve groetjes uit Weert1 december 2010 om 23:02

    Hee lieve Fleurtje we denken iedere dag aan je !!xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan gaat het lekker? Gelukkig is de week weer bijna om en komt er weer -een beetje- rust voor haar en jullie.
    Hou jullie haaks hè
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelooflijk wat dát kind allemaal moet doorstaan.....Natuurlijk weten zij én jullie dat er géén andere weg te gaan is maar ondertussen is dat wel éen lijdensweg. Héél begrijpelijk dat ze (soms) zo'n tegen-gas geeft zeg. Ik krijg het al Spaans benauwd van alles wat ik lees !!
    Heel veel sterkte maar weer Fleur, maar ook jullie Joost-Nicole en Roos !!!!!

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja....en zo gaat alles zijn gangetje....en hebben we weinig te klagen.....maar ondertussen!!!!!!
    Ik heb bewondering voor jullie (en dat meen ik echt) en ik weet heus wel dat jullie geen andere keus hebben en dat die arme "flinke Fleur" alles maar moet laten gebeuren...dus ook helemaaaaaaaal
    niet gek dat mevrouwtje regelmatig tegensputtert, het zal je toch allemaal maar overkomen!!!
    Maar jullie leven staat wel mooi helemaal op zijn kop en je hebt het er maar mee te doen!!
    Heel veel sterkte maar weer (helaas kan ik niet meer doen dan dat!!).

    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zit erop!!! Ik hoop voor jullie dat Fleur niet teveel last heeft en de Forlax rap de kast weer in kan...

    Ik vind je superflink meisje, het lijkt me veel pijn doen als het wondje niet dicht wil gaan en het zo vaak verbonden moet worden. Heel, heel knap van je! Natuurlijk moet het, maar je doet het toch maar!!

    Ik hoop op een paar relaxte weken voor jullie en ik heb een vermoeden dat we elkaar tussen kerst en oud en nieuw wel zullen treffen ...

    BeantwoordenVerwijderen