vrijdag 10 december 2010

Geen kaart dit jaar

Elk jaar met de kerst versturen wij ongeveer een kaart of 50 á 60. Maar Nicole en ik hebben besloten om het dit jaar eens anders aan te pakken. Wij hebben het afgelopen jaar wel wat meegemaakt, maar kunnen ook zeggen dat we ondanks de rotte, vervelende en nare dingen ook wel een aantal leuke dingen hebben meegemaakt. Stichting Doe Een Wens, Hoogvliegers, Dreamnight at the Zoo, schilderen met KIKA en niet te vergeten Villa Pardoes zijn maar een paar voorbeelden. Het lijkt erg veel, maar als je de dagen pijn en verdriet eens opteld die wij als gezin hebben meegemaakt zullen jullie best wel begrijpen dat deze dagen zeer bijzonder zijn. We zijn deze organisaties daarom ook zeer dankbaar voor deze kostbare herinneringen.

Wie ook goed werk afleveren zijn de Clini Clowns. Deze mensen kunnen ervoor zorgen dat een ziek kind even kan lachen en zich heel even niet meer ziek voelen. Wij hebben deze clowns regelmatig ontmoet, maar hebben ook begrepen dat donateurs slecht op de hoogte gehouden worden van hun activiteiten. Dit is jammer, maar geloof mij nu 1 keer "jullie donatie komt goed terecht" Wij hebben Fleur zo ziek gezien dat we dachten dat het wel eens afgelopen kon zijn, maar in dit dieptepunt weten de clowns toch nog een glimlach op haar gezicht te toveren en dat zijn momenten die we niet snel zullen vergeten.


SBS 6 heeft een dit jaar ook een kerstclip uitgebracht en toen ik hem zag kon ik alleen maar denken "die moet op ons blog". Dit heb ik dus ook gedaan en heb ook besloten om de komende 2 weken deze clip bovenaan de pagina te plaatsen. Bekijk hem eens een keer en denk dan eens aan alle zieke kinderen die niet thuis kunnen zijn.



Maar goed, ik had het over kerstkaarten. Nicole en ik hebben besloten om dit jaar eens geen kaarten te versturen en het geld over te maken naar een goed doel. Probleem was alleen welk doel. Onze keus was snel gemaakt en hebben besloten om het geld over te maken naar Villa Pardoes. Graag willen wij dus vanaf deze plek iedereen veel geluk, liefde maar vooral gezondheid toewensen voor 2011. (en dat is niet minder gemeend dan dat we een kaartje gestuurd zouden hebben) .

De lavenfamilie

10 opmerkingen:

  1. Mooi is die he, hij was mij ook al opgevallen ;-) (Enkel mijn blog wordt er wel erg sloom van hoor ik van mensen).

    Goed initiatief, wij doen hetzelfde, is ons goed bevallen vorig jaar. Hier gaat de opbrengst waarschijnlijk naar de kanjerketting van de VOKK.

    Wellicht inspireren we hierbij een van de bloglezers ? Toch mensen? Wie volgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je presteert het steeds weer om je moedertje te verbazen.
    De combinatie van de clip en jouw blog bracht mij een brok in mijn keel (dank daarvoor)
    Waarom? Weet ik veel, maar het was wel zo
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij doen dit zelfde sinds december 2007.
    Zelfs mensen uit onze omgeving (die zelf geen ziek kind hebben) maken nu ook geld over naar Kika ( in plaats van het heen en weer sturen van stukjes karton....)
    Wie volgt??
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee lieverds SUPER!!!!Wij zijn er ook al jaren geleden mee gestopt en doneren het aan Haiti.Het geeft een heel fijn gevoel!! dikke kus en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sabine,sander,thym en tess11 december 2010 om 19:22

    Dit is de mooiste "kaart" van dit jaar!!!
    Jullie hebben gelijk.
    Ik doe er nog wel aan ze zijn al onderweg maar vind het een goed idee voor volgend jaar!!

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat stukje karton is voor mij toch net even wat meer. En fanatiek dat ik ben stuur ik elk jaar flink wat kerstkaarten de deur uit.

    Het blijft voor mij toch leuk om een kerstwens te sturen. Soms alleen een kaart met onze namen, soms een persoonlijke boodschap erbij.

    Dus als de tnt de stakingen staakt vliegen de kaarten ook hier weer de deur uit.

    Omdat ik het toch een geweldig idee vind beloof ik 1 ding. Voor elke kaart die hier de deur uitgaat gaat er 34 cent (prijs vd decemberzegel) naar het goede doel. Morgen gaan we ze schrijven en zal ik ze tellen. Ik weet dat er minimaal 60 de deur uitgaan dus reken maar uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve allemaal,
    Vind het fijn om te lezen dat het op het ogenblik allemaal "redelijk" verloopt. Eindelijk wat positieve berichten. Zal straks zeker een kaarsje branden. Goed plan van jullie om dit jaar geen kaarten te versturen, maar dit te schenken aan het goede doel. En voor morgen, ik blijf duimen op goede uitslagen van de onderzoeken die komen.
    Dikke kus, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk dat jullie het op deze manier doen
    met de kerstkaarten. Ennnnn, je bent dan ook wel gelijk van een rot klus af of niet soms eerlijk zeggen.....??

    Alle, alle sterkte a.s maandag !!!
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey! Wat een nobel gebaar. Wisten jullie ook dat er een combinatie mogelijk was om zowel kerstkaarten te sturen als een goed doel steunen? Op Goededoelenkaartje.nl kan dat namelijk. Dan kan je jouw eigen kaarten maken en versturen en de winst doneert het bedrijf aan het goede doel naar keuze..

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen