zaterdag 18 december 2010

Voor Fleur haar hyvesvrienden

De bedoeling was dat ik vandaag even niet zou bloggen, omdat ik "gewoon" geen zin had. Schrijft Fleur op haar hyvespagina dat ze een fijne dag heeft gehad en ze de rest kunnen lezen op http://www.joost-nicole.blogspot.com/. Ik heb dus eigenlijk geen keus en om Fleur haar hyvesvriendjes te vriend te houden is hier het blogje van zaterdag 18 december 2010.

Roos in gedachten

Lieve, lieve mensen wat een top dag was het. De eerste goede daad die ik vanmorgen had verricht was de auto sneeuwvrij maken, want Nicole moest werken. Toen ze wegging waren de kids al wakker en bij het ontbijtje zei Fleur dat dit de eerste keer was dat ze zo lekker had geslapen na een operatie. Dit was achteraf maar goed ook, want na het omkleden was het tijd om in de sneeuw te ravotten. Gisteren had ik beloofd dat er een grote sneeuwpop zou komen en daar zijn we nog steeds druk mee bezig. Na een kleine berekening en wat meet werk staat de teller nu op een hoogte van 2.30 meter. We hopen dat er vannacht en morgen nog wat sneeuw bijkomt om het poppetje goed af te kunnen maken.


Toen weer naar binnen om te eten en na de opwarmperiode was het tijd voor het echte werk. Sleeën van de hoogste berg in het park. De wond onder haar arm is uiteraard nog niet dicht dus vond ik het niet echt een strak plan, maar daar dacht het vrouwtje toch ietsiepietsie anders over. Als een waar rendier heb ik de meiden maar naar het park getrokken en daar hebben we alleen maar genoten. Met het sleeën hield ik mijn hart vast en kon alleen maar denken "nee Fleur, sturen Fleur, kijk uit Fleur en rem toch eens af Fleur". Ik heb haar maar laten gaan en dat was achteraf  "gewoon" de beste oplossing.  

De berg is ongeveer een meter of 70 lang en als je niet valt bereik je toch grote snelheden. Roos durfde vorige winter hier niet alleen van af, maar dit jaar dus wel. Een aantal kinderen hadden halverwege een schans gemaakt en die was bij de kids en zelfs Roos erg in trek. Ok ok de papa's vonden het ook erg leuk, maar die foto komt later. De landingen waren ronduit vervelend en de meeste zelfs pijnlijk, maar wat hebben we gelachen. Daarna nog wat rollebollen in de sneeuw en een engeltje maken mocht ook niet onbreken. Voor de diegenen die niet weten wat een engeltje is. Ga op je rug liggen spreid en sluit je benen een paar keer en zwaai met je armen. Sta op loop weg en zie daar "het engeltje".

Het maken van een engeltje


Fleur in volle vaart naar beneden















Zo, het blog staat en kan zeggen dat het fijn was om te doen. Jullie morgen veel sneeuwplezier en zeep elkaar eens goed in. Wij gaan zeker nog een keer naar de berg en maken weer heel veel foto's. Weltrusten en tot over 1, 2 of 3 dagen.

Het Laafje

9 opmerkingen:

  1. Tja, en zo wordt papa dus aan het werk gehouden.
    Ik kan alleen maar zeggen dat Fleur vaker zulke www-tjes mag neerzetten. Alleen al omdat daaruit blijkt dat ze het naar haar zin heeft. Gevolg is een vrolijk blogje van jou met een paar SUPERMOOIE foto's.

    Tussen alle ellende door is het toch een genot om dit te lezen. En hoop dan ook dat er steeds meer van dit soort blogjes komen en minder van die andere. Maar ik denk dat iedereen dat jullie toewenst.

    Als ik jou wil pesten kan ik wel een krabbel naar Roos doen. Kan zij morgen zo'n www-tje plaatsen hahahahaha.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grote sneeuwballen uit weert19 december 2010 om 01:08

    Hee schatjes wat doet het ons goed om Fleur en Roos zo te zien genieten!! heel veel sneeuwpret morgen xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, aan de slag dan maar want er ligt wederom een dik pak sneeuw!
    Kun je een 2e fijne dag gaan beleven!
    Geniet ervan (de eerste foto's voor de kalender 2012 heb ik al)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje jongens wat onwijs lekker hé dit weer, heerlijk om lekker buiten te zijn, ik ga straks om maar eens lekker met mijn hondje wandelen, ik hoop alleen dat hij niet verdwijnd onder de sneeuw, want wat is er weer veel gevallen zeg, voor jullie hééel veel sneeuwplezier, sterkte met alles en een dikke kus van mij!!!!
    XXXX Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan niet anders als Fleur gelijk geven met haar www-tje haar Papa is inmiddels een volleerd blogger!
    Het is fijn om te lezen dat jullie zo'n geweldige dag hebben gehad.
    En ik weet niet hoe het vannacht bij jullie is gegaan maar hier is weer een behoorlijk pak sneeuw erbij gevallen.
    Dus wij wensen jullie heel veel sneeuw plezier en we wachten natuurlijk op de foto's van jullie enorme sneeuwpop.

    Wat een geweldig begin van de kerstvakantie!

    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sabine,sander,thym en tess19 december 2010 om 10:31

    Heerlijk zulke geweldige foto's wat zijn ze aan het genieten!! Vannacht weer een mega pak gevallen dus vandaag weer zo genieten enne joost willen vanavond een foto vd sneeuwpop he

    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat héérlijk dat jullie allemaal zo genoten hebben in/en met de sneeuw, een teken dat Fleur zich redelijk (goed) moet voelen lijkt me.
    Geweldig lekker ontspannen toch zo....

    Liefs en sterkte,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te zien hoe Fleur en Roos genieten in de sneeuw.
    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige foto´s! Zo vrolijk, ik heb genoten van die grappige stunts! Allen een fijne kerstvakantie gewenst daar in Zoetermeer.

    Groetjes, Mirella Verbaas & family

    BeantwoordenVerwijderen