vrijdag 31 december 2010

Mijn terugblik op 2010

Zo lieve kijkbuiskindertjes van me, dit is het laatste blog van 2010. Ik heb geprobeerd om jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van onze situatie waar kinderkanker een  hoofdrol in speelt. Als ik het boekwerk erbij pak en het een beetje doorblader kom ik tot de conclusie dat wij als gezin een redelijk aantal dieptepunten hebben gehad, maar ook de nodige hoogte punten. Ik heb gistermiddag deze vraag aan mezelf gesteld "noem nu eens drie hoogte en diepte punten op die direct in je opkomen" Ik heb ze voor de lol eens op een rijtje gezet.

3 hoogtepunten uit het jaar 2010.
  1. Villa Pardoes. In deze villa hebben wij een week mogen wonen en hebben hier een bijzondere tijd gehad. We hebben gelachen, gehuild en genoten van het motto "niets moet en alles mag". We hebben er een aantal bijzondere families ontmoet die stuk voor stuk net zover in de stront zitten als ons. In deze Villa is de naam "Het Laafje" ook onstaan. Zo bestaat er dus nu een schilderslaafje, een klinkenboerlaafje en het timmerlaafje. Nee, als ik nu terug denk aan die week staat Villa Pardoes met stip op nummer 1 en wil via deze weg de mensen uit Weert, Rhenen, Alblasserdam en Beusichem bedanken voor de top tijd. I laaf You allemaal.
  2. Doe een wens. Dit was een dag vol verrassingen die we nooit meer zullen vergeten. De limo, de onmoeting met Anubis, de musical Joseph en de stralende ogen van mijn 2 kanjer. Het zijn maar een paar voorbeelden.
  3. De verjaardagen van de meiden. Al 2 jaar achter elkaar zijn die in duigen gevallen en voor Nicole en mij een mooie reden om het eens goed aan te pakken. Tentje in de tuin met wat tafels, stoelen en lichtjes. En het mooiste was uiteindelijk dat die gevuld was met onze lieve familie en dierbare vrienden.
Tja.....nu de drie dieptepunten. De keus was niet echt moeilijk alleen met de volgorde had ik wat moeite. Om die reden heb ik dus besloten om geen cijfertjes te gebruiken maar punten.

3 dieptepunten uit het jaar 2010.
  • Schoon !!!!! Aan dit woordje heb ik me het hele jaar geergerd. Volgens de papieren in het Sophia was ze van 17 mei t/m 17 juni schoon. Op 18 juni kregen wij een klap uitgedeeld die in het gezin nog steeds voebaar is. Een verschikkelijk bericht en hoop met heel mijn hart dat wij de laatste zijn die dit moeten meemaken. Schoon, voor mij dus een vuil woord in 2010.
  • De amputie. 3 september was het zover, want we arm van Fleur werd verwijderd. Voor Roosje, Nicole en mij een verschikkelijke dag die ik tot mijn dood nooit meer zal vergeten. Het afscheid van je dochter nemen met de gedachten dat je haar compleet inleverd en incompleet terug krijgt is "gewoon" KUT.
  • Angst. Ik sta ermee op en ga er mee naar bed. Dat zweet staat op mijn voorhoofd en zit tussen mijn billen. Ja, de betekenis van angst heb ik jammergenoeg ondekt en ben bang dat het zal verlopig niet zal verdwijnen.
Zo, dat staat erop en toch wil nog 3 extra punten de aandacht geven. Het eerste punt is voor de Clini Clowns en tweede stipje de bloeddonors en de laatste voor mijn meiden.

3 extra punten
  • Clini Clowns. Iedereen denkt te weten wat een Clini Clown is, maar uit ervaring weet ik dat heel veel mensen ernaast zitten. Daar kan niemand wat aan doen, want je weet pas echt wat een Clini Clown is als je er 1 hebt gezien. Of je nu het zieke kind ben of een ouder iemand, zodra de clown met het rode neusje binnenkomt zal hij / zij bij iedereen een glimlach op het gezicht toveren. De laatste die ik gezien heb is al even terug, maar ze leveren perfect werk af.
  • Bloeddonors. Als deze mensen niet bestaan hebben we een probleem. Laten we Fleur eens als voorbeeld nemen. Wie weet wat er was gebeurt als er geen bloed voor haar de eerste transfusie was. Ik moet er niet aan denken. Bij de "mislukte" operatie van 17 december heeft ze ook twee trombo's tranfusies gekregen. De anethesist wist ons te vertellen dat voor 1 trombotransfusie er 5 donoren nodig zijn. 2 zakjes houd dus in dat er tien donoren nodig zijn die in totaal 5 liter bloed afgeven. Bijdeze wil ik alle bloeddoners ook bedanken, want zonder jullie ziet het er voor heel veel mensen erg beroerd uit.
  • Mijn meiden. Nicole, Fleur en Roos. Een stel meiden waar ik heel oud mee wil worden en waar ik ook nog heel veel leuke dingen mee ga doen. Zonder hun liefde en steun had ik al lang in een een of ander gesticht gezeten. Je hoeft niet van mars te komen om te voelen wat zij iedereen geven. In een woord geweldig en ik ben zielsgelukkig dat zij in mijn overhoopgehaalde leven zitten.
Tegen de rest wil ik graag zeggen dat ze uit moeten kijken met vuurwerk en als je de kerstboom naar buiten gooit, gooi hem dan wel ver naar buiten. Geniet van deze dag en avond en om 00.00 uur zal ik tijdens het proosten even aan jullie denken. Tot volgend jaar.

HET TIMMERLAAFJE

13 opmerkingen:

  1. Dag Joost en familie

    Ik wil even kort reageren op het stukje boven. Van de week ben ik voor de laatste keer dit jaar bloed wezen geven en heb ik mijn dochter meegenomen. Zij word in maart 18 jaar en wil net als ons bloeddonor worden. Ze wilde zien hoe het in zijn werk ging en ik vertelde haar waar bloed o.a voor gebruikt word. Ik zal haar straks je stukje van vandaag laten lezen; jouw stukje zegt meer dan ik haar uit kan leggen.

    Een heel gezellige avond vanavond met je meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Men zegt altijd: "tel je zegeningen" nou Joost dat hèb je gedaan. Een nuchtere opsomming van feiten. Voor 2011 hoop ik dat de hoogtepunten hoogtij vieren.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sabine,sander,thym en tess31 december 2010 om 09:24

    op naar 2011 en vanavond om 0.00 zal ik voor jullie als gezin de wens doen dat 2011 een heel goed en mooi jaar mag worden voor jullie!!!
    Doen jullie ook voorzichtig !!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is nou het ellendige, je gaat al die mensen en dingen pas écht waarderen als je er mee te maken krijgt!
    Nou ook jullie uitkijken he vanavond met vuurwerk en een héél gezellige maar vooral veilige jaarwisseling!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joost,
    Wat heb jij mooi verwoord hoe het jaar 2010 er voor je uitzag! Niets meer en niets minder!
    Ik hoop dat in 2011 verreweg de "fijne hoogtepunten" de overhand zullen hebben!!
    Ondanks alles : een gezellige jaarwisseling
    en kijk ook jij uit met vuurwerk (gelukkig is de kerstboom geen gevaar meer).
    Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik benijd jullie niet maar bewonder jullie wel.

    heel veel sterkte, geluk en gezondheid gewenst in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel plezier vanavond en meiden voorzichtig met vuurwerk ...............voor 2011 wensen wij jullie heel erg veel geluk veel sterkte en gezondheid. Kanjers veel liefs uit Oostvoorne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve lieve schatten ook voor ons was Vila Pardoes het hoogtepunt van 2010!! Nooit zullen we die fijne tijd vergeten.Dankjewel dat jullie onze liefste vriendjes zijn!!Alle liefs van de wereld gewenst voor 2011!! Manfred Gerrie Jouri Diyou Noelle Guy en Maniela xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga nooit met plezier bloed geven,(het went nauwelijks) maar voortaan wel,beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog even op de valreep. Voor jullie een hele fijne jaarwisseling met veel vuurwerk ( KIJK UIT HOOR!). Voor 2011 veel voorspoed, geluk, velen hoogtepunten.
    Liefs Conny en Frans,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor 2011 wensen wij voor iedereen:
    Tijd om van de kleine dingen te genieten
    Rust om stil te staan bij mooie momenten Sterkte om tegenslagen te overwinnen Vriendschap om je hart te verwarmen
    Humor om wat somber is te kleuren
    Een glimlach om elke dag mee te beginnen.

    Liefs uit Ruurlo
    Linda en Kids

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wel wat laat heb ik je blog gelezen en daardoor een wat late reactie. Maar je hebt wel iedereen (die daar voor zorgde) de pluim gegeven die ze verdiende. Het moet ook goed doen dát te horen!!

    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen