donderdag 14 juli 2011

De KRO.....

14 juli 2011, 10.15 uur,

Zo lieve kijkbuisbloglezertjes van me, daar zijn we alweer. Nicole is jarig en is lekker aan het keutelen in de keuken. Een cakje hier en een muffin daar, koppie koffie zus en een bakkie thee zo. Nee.....zoals ik het nu bekijk heeft ze het wel weer aardig voor elkaar.

Fleur.....Tsja...... die heeft redelijk goed geslapen en was erg blij dat Nicole haar cadeau leuk vond. Voordat ze naar beneden ging heeft ze even gedoucht en op dit moment doet ze het lekker rustig aan. De tv staat aan, de laptop ligt op haar schoot en uiteraard ligt haar mobieltje en I-POT ook binnen handbereik. Met andere woorden, mevrouw is omringd door technische apparaatjes en dat is precies iets wat ze erg fijn vindt.

Roosje.....die hebben we ook nog en het viel mij op dat ik in de laatste blogjes niets over haar had vermeld. Een goed teken zou je zeggen, maar niets is minder waar. Deze griet heeft het erg zwaar, maar vecht als een leeuw. We houden haar goed in de gaten en zo nu en dan zit ons wijfie ook in haar eenzame put. Een put waar je als kind van 9 jaar niet in wilt zitten, maar ze kan er niets aan doen. Netzoals Nicole, Fleur en ikke zal ze hier op eigen kracht uit moeten klimmen. Uiteraard helpen we haar daar wel bij, maar uiteindelijk moet ze het zelf doen.

Nu we het toch over Roosje hebben kan ik ook melden dat de tv- wereld geinterseerd is in ons meisje. Tv, tv hoe bedoel je tv???? Even een korte uitleg. Een aantal dagen geleden is onze begrafenisondernemer Ellen benaderd door de KRO met de mededeling dat ze een documentarie willen maken van iemand tussen de 8 en 12 jaar oud die iets ingrijpends hebben meegemaakt. Ze moest aan Roos denken en heeft ons gebeld en gevraagd of we hier over willen nadenken. Dit hebben we dus gedaan en hebben van de week ook de verslaggeefster gesproken met de vraag of ze een keer langs kan komen om meer tekst en uitleg te geven over het hele gebeuren. Let wel op!!!! Ze komt alleen praten en of we er iets mee gaan doen weten we niet.

Toch draaien de raderen hier wel door over dit onderwerp. Moet je het nu wel of niet doen. Waarom is Roosje uitgekozen en niet Pietje, Klaasje of Bella. Ik mag aannemen dat ons grietje niet de enigste is die te een ziek zusje of broertje heeft. Uiteraard hebben we dit gevraagd en het blijkt dat alles een beetje te maken heeft met dit blog. Het is mijn ding en daar schrijf ik op wat ik zie, voel en meemaak. Ik ben wie ik ben en zeg of schrijf "gewoon" de dingen op die ik wil. Soms leuk, soms niet leuk, maar het is niet anders. Toch begreep ik het nog steeds niet, want ik doe "gewoon" iets waardoor ik mij prettiger voel.

Toen ze uiteindelijk zei dat in dit blog duidelijk te lezen was dat niet alleen Fleur kanker had begreep ik het. De kanker heeft inderdaad niet alleen Fleur getroffen, maar het hele gezin. Fleur zal het niet halen dat is wel duidelijk, maar ook in Roos, Nicole en mij gaat iets kapot wat nooit, maar dan ook meer goed komt. Er zit nu al een scheur in onze ziel die met het beste medicijn of naald en draad niet meer te repareren valt. Deze scheur word op dit moment elke dag wat groter en dat is pijnlijk. Héél erg pijnlijk. Pijn die je alleen kan voelen als je in onze schoen staat.

Maar goed ik dwaal af. Binnenkort hebben we dus een gesprek met iemand van de KRO en tot die tijd gaan wij genieten van alles en iedereen om ons heen. Voor de rest wens ik iedereen veel plezier op deze regenachtige dag en wie weet tot vanavond, zoniet dan tot laterrrrrrrrrr.........

Laafje Joost

7 opmerkingen:

  1. Wat zal ik hierop zeggen?
    Denk er maar goed over na.....
    Wij waren destijds met iets "leuks" op tv met Hart in Aktie, maar niet alle mensen kunnen er tegen en het heeft ons wel vriendschappen gekost en vervelende opmerkingen opgeleverd......
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde het niet gelijk zeggen, maar ik dacht ook direct "bezint eer ge begint".

    Jij hebt er voor gekozen om alles op het WWW te zetten, maar je moet goed bedenken of Roos hier ook het kind voor is. Voor alle aandacht en "weer" het zusje van zijn... Dat merk ik al aan Lieve en die is nog maar klein... MAAR dat is iets wat enkel jullie kunnen weten, ongeacht wat anderen ervan vinden. Jullie kennen haar het beste..

    S6 met de beslissing!

    Liefs Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het ook alleen maar afraden. tv is en blijft een media circus, en wellicht hebben Roos en jullie viertjes meer baat bij intimiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of ik het je meteen af zou raden.. Ik denk ook dat je kunt kijken hoe Roos in elkaar zit en of ze hier op langere termijn een mooie herinnering van kan maken ter ere van haar lieve zusje. 't Lijkt me een lastig dilemma, maar volg je hart, dan is je keus altijd de juiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anouschka, mama van Nienke*16 juli 2011 om 20:40

    Lieve Joost en Nicole,

    Soms komen er dingen op je pad die gewoon komen zoals ze moeten komen. Zoals de KRO.
    Wie weet wat dit voor Roos kan betekenen en voor jullie. Om op veel manieren tegen deze ellende aan te kijken leer je er ook mee omgaan. Ook met de pijn, met het verdriet en zeker met het loodzware gevoel dat je met je mee moet dragen. Ik bewonder jullie, Fleur om haar onophoudelijke strijdkracht, Roosje omdat ze het aanbiddelijke lieve zusje is wat zo verschrikkelijk veel goeds doet nu al op deze wereld, Nicole omdat ik haar zo goed begrijp en ze een geweldige vrouw is en jij Joost omdat je als man zo open weet te zijn in deze situatie, dat je je vrouwen zo kan steunen hoewel de pijn jou net zo hard raakt.

    Lieve mensen, ik denk heel veel aan jullie XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met Jet eens, ik raad het jullie niet af hoor , maar idd, kijk naar Roos en zoals ik al eerder schreef..... JULLIE kennen haar het beste.

    Mocht het worden uitgezonden horen we dan waar en wanneer ?

    Liefs Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf de voors en tegens afwegen en een beslissing nemen, samen met Nicole.
    Doe dan wat je hart je ingeeft, dat is denk ik het enige.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen