dinsdag 19 juli 2011

De pijnmedicatie is gestart.......

Dindag 19 juli 2011, 13.00 uur.

Zo, daar zijn we weer en dit keer kan ik jullie melden dat de nacht, op een aantal flinke hoestbuien na, redelijk is verlopen. Nicole en ik hebben wel besloten dat we Fleur niet meer alleen laten. Op de dag is een van ons twee vlak bij haar en de nachten zal ze door brengen bij ons in bed. Nicole en ik zullen elkaar afwisselen en op die manier hopen wij de rust te pakken die ook wij nodig hebben.

Vanmorgen hebben we dus even het Sophia gebeld. Daar hebben we uitgelegd wat er precies aan de had is en in overleg met hun is er besloten dat we definitief gaan starten met pijnmedicatie. De paracetamol en de tramalletjes zijn weer uit de kast gehaald en als dit niet meer werkt zullen we toch moeten starten met de morfine. Het klinkt allemaal erg heftig en ik wil jullie graag iets anders voorschotelen, maar dat kan ik simpelweg niet. Fleur gaat achteruit en heel hard. Als het grietje ’s-Nachts moet plassen moet ik haar dragen, omdat het ritje naar de wc simpelweg erg vermoeiend is.

Ze wil ook dolgraag zwemmen en zoals ik Fleur ken zal dit gaan gebeuren ook. We hebben een parkeerontheffing voor de auto kunnen regelen wat inhoud dat we onze kanjer overal heen kunnen brengen. Voor de rest leven we nu met de dag en op de dag zelf bekijken we het van uur tot uur. Allemaal dus erg klote en als ik kon toveren dan zou ik het wel weten…….

Laafje Joost

28 opmerkingen:

  1. Mirjam van van *Bradley19 juli 2011 om 15:19

    Waarom zijn er zoveel vragen
    Waarom is er zoveel pijn
    Waarom zijn er zoveel dingen
    Die niet te begrijpen zijn

    Helaas krijgen we nooit antwoord op het waarom.
    Maar dit is iets wat je wilt en kunt begrijpen.
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slik..... we lezen een dag niet en dan dit...
    We zijn stil en verslagen.....
    Kuss en sterkte allemaal.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niet goed wat ik moet zeggen.Woorden schieten te kort. Het gaat nu allemaal zo snel. Hoop dat Fleur nog even kan zwemmen of in het water kan dobberen.
    Sterkte voor jullie allemaal.
    Dikke knuffel Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al enige tijd volg ik je blog en machtig wat is dit heftig!
    Weten dat iemand ziek is 1, maar als dan daadwerklijk het moment komt dat je als ouders inziet dat ze hard achteruitgaat......
    Hoe dankbaar jullie ongetwijfeld zijn dat er nog zoveel mooie herinneringen gemaakt zijn de laatste tijd, dit wordt veruit de zwaarste tijd van jullie leven.
    Ik kan jullie alleen heel veel kracht toewensen en hopen dat de pijnbestrijding afdoende zal zijn voor haar. Blijf vooral genieten van elke dag die jullie hebben....
    Heel veel sterkte en lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Fleur, Ik hoop dat je lekker kunt dobberen in het water, er wordt veel aan je gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Joost en Nicole,

    Ik heb tranen in mijn ogen, vind het zo ontzettend erg!!! Wat gaat het plotseling hard.... Ik voel zo met jullie mee! Het laat me niet los en ik ken jullie niet eens persoonlijk. Maar het gaat om een kanjer van een meid, pas 11 jaar en dan die vreselijke gore sluipmoordenaar in haar lijfje. Vreselijk mijn hart doet pijn als ik aan jullie denk! liefs Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve allemaal, jeetje schrik wel een beetje van deze blog, je weet dat het er ooit aan zat te komen, maar je hoopt dat het nog een hele tijd duurt. Helaas is dit niet zo, ik leef met jullie mee en vind jullie kanjers hoe jullie hier mee omgaan. Heel veel sterkte de komende tijd en lieve Fleur ik hoop dat je nog lekker even kan dobberen. Dikke x voor jullie allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve allemaal,

    Alsof ik ons eigen blog lees, hier ook geen woorden verder, weet dat jullie doorgaan totdat het niet meer kan, want dat doe je. En dan nog doe je MEER dan je kan, jullie kunnen alles namelijk.....

    Liefs en hou vol!
    Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moed, kracht, carpediem dat zijn de woorden die nu door mijn hoofd schieten, Fleur ik vind je een dappere moedige meid, zwemse meiske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iedereen weet dat deze moeilijke periode gaat komen en toch is het zo schokkend om te lezen. We hadden zo gehoopt dat jullie nog een keer een vakantie zouden hebben waarin jullie alles konden doen wat jullie wilden.

    Heel veel sterkte.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve zoon,
    Wat kan ik zeggen. Ben er beroerd van, hou je haaks en sterkte jullie allemaal.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ken jullie niet maar ik lees jullie blog al een tijdje. ik heb er geen woorden voor, wat gaat het hard achteruit zeg, verschrikkelijk.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor de tijd die komen gaat.
    jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve joost en nicole fleur en roos, een hele dikke knuf van ons en weet dat we elke dag aan jullie denken,we hebben het net gelezen en het gaat zo hard, ik zit hier met een dichtgeknepen keel, en weet even niet wat ik moet zeggen, heel veel liefs en geniet van het samenzijn. dikke kus van ons allemaal, yoli mars mellie kevin.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Joost, Nicole Fleur en Roos
    We weten dat het gaat komen maar zo snel nee.
    Het enige wat ik kan zeggen heel heel veel sterkte en probeer nog van iedere minuut te genieten.
    Een hele dikke knuffel uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pfffffff. Wat moet dit toch moeilijk zijn voor jullie. ...
    Ik denk aan jullie. ..Veel liefs en ook ik hoop dat jullie kunnen genieten in t water....xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. kan alleen maar zeggen hou van jullie denk aan jullie elke minuut van de dag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. weet niet wat te zeggen als je dit leest,een dag niet achter de pc gezeten en dan dit....kut kut kut,houd jullie taai..gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helaas zo herkenbaar. Hou jullie taai, we denken aan jullie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve allemaal

    Verselijk om te lezen dat het zo hard gaat ineens. Hopelijk gaat het zwemmen nog lukken . Een zware tijd gaat dit worden ook voor opa en oma die nu 24 uur per dag bij jullie zijn.
    Moeilijk hoor weet eigenlijk verder niet wat ik anders zeggen moet .
    Dan jullie alle 6 via deze weg een dikke knuffel te geven en veel sterkte te wensen .
    xxxxxxxx
    ing

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo,

    Het is wreed om te lezen dat het ineens zo hard gaat. Ik kan maar 1 ding jullie veel kracht toewensen..

    Mario Seffelaar

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve alle vier
    wat gaat het ineens snel allemaal
    ik wens jullie nogmaals alle sterkte toe voor de komende tijd en maar hopen dat jullie toch kunnen genieten van jullie mini vakantie en fleur ik hoop dat je veel kunt zwemmen.
    xxxx liesbeth en andrew

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve allemaal,

    Jeetje, wat schrik ik hiervan! De tranen staan hoog, brok in m'n keel. Weet niks te zeggen........
    Lieve Fleur, ik hoop dat je nog even lekker kunt gaan dobberen!

    Dikke kus
    Daan, Den, Kevin en Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kanjers,

    Ook wij denken aan jullie.........xxx

    Chiel, El en Sienna

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het is of ik mijn eigen blogs weer lees...oh wat voel ik jullie pijn en angst...wil jullie vasthouden...dikke kus esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo familie,

    Jullie kennen mij niet maar ik volg al een tijd deze weblog. Joost blijf alsjeblieft jezelf en schrijf hoe jij denkt en voelt. Dat is namelijk meestal het idee achter een blog. Jullie hebben het al zo moeilijk genoeg. Als het mensen niet bevalt dan moeten ze het niet volgen. Hoe durven ze dit op dit moment te zeggen. Ga gewoon zo door.
    Heel veel sterkte in deze zo moeilijke tijd.
    Elisabeth Nijdam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. lief Fleurtje,Roosje,papa en mama
    ik denk veel aan jullie
    ook aan kleine Roos wat moet dat meiske het ook moeilijk hebben

    ach wat zijn woorden ook
    ik leef met jullie mee

    liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lieve Fleur,Roos, Joost en Nicole,

    kan het niet geloven, wat ik hier lees, had ik totaal nog niet verwacht....
    ik hoop dat jullie in Heijen nog even kunnen genieten van elkaar....maar wat een zorgen en angst zullen jullie ook hebben...
    jullie zijn in mijn gedachten (voor wat het waard is) heel veel sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve kanjers,
    Geniet van elk moment en heel veel sterkte voor jullie allemaal.
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen