zondag 17 juli 2011

De verjaardag en de dag erna.......

Zoals de meeste weten hebben we gisteren de verjaardag van Nicole nog even dunnetjes overgedaan. De verwachte zestig man is niet gelukt en de vraag of we genoeg eten in huis hadden voor de 75 die er wel waren schoot regelmatig door ons koppie. Volgens ons is er niemand de deur uitgegaan met honger, want alle pita broodjes, gyros, pasta's, turkse broden, saté en alles wat ik nog vergeet was op.

De tent, slingers, verlichting en drank is negen van de tien keer mijn ding. We wisten dat de bierdrinkers er bijna allemaal zouden zijn, maar dat er ruim 31 liter nodig was had ik niet verwacht. Buiten het bier om is er ook nog eens 30 liter frisdrank gedronken, ruim 7 liter wijn, 4 liter sap en het nodige water uit de kraan. Eigenlijk is er "gewoon" heel veel gegeten en gedronken.Toch stond de gezelligheid weer hoog in het vaandel en ook hebben we weer gezien dat we niet alleen zijn. We hebben eigenlijk een hele mooie warme club mensen om ons heen.

Tsja en veel mensen zijn nu benieuwd hoe het met Fleur is. Gisteren hebben veel mensen gezien hoe Fleur was en ik kan jullie melden dat het grietje toch een soort van slechte dag had. Ze is even beneden geweest, heeft even op bed gelegen en heeft haar rust gepakt op de bank van onze lieve buurtjes. Eigenlijk was het iets teveel, maar vanmorgen tijdens het ontbijt heeft ze verteld dat ze het niet had willen missen en heeft genoten van iedereen. Wat ze wel erg vervelend vond is dat iedereen telkens vroeg of het wel ging. Nicole en ik behoren ook tot deze groep en we hebben ook besloten dat we dit niet meer zo vaak moeten vragen.

De verjaardag was lichamelijk en emotioneel gezien dus een hele opgave en dat was goed te zien aan het bekkie van onze kanjer. Op bepaalde momenten was alle kleur verdwenen en ze heeft regelmatig aan de zuurstoftank gehangen. Erg vervelend, maar vanmorgen kregen we een heel ander kind terug. Ze had weer een grote bek, had weer kleur en maakte lol. Dus lievekijkbuiskinderen op dit moment gaat het met Fleur een stuk beter. Eigenlijk kunnen we wel zeggen dat we een redelijke zondag achter de rug hebben.

Morgen is het alweer maandag en de ochtend zal ik moeten beginnen met een aantal telefoontjes. Het zuurstof / luchtbedrijf, de huisarts en de verzekering zijn maar een paar voorbeelden. De verzekering gaan we op de hoogte brengen van de zuurstofflessen, want mag er brand uitbreken en zij weten niet dat er flessen in huis staan dan kan dat voor ons wel eens lullig uitpakken. In de meterkast hangen we een speciaal briefje op voor de brandweer, die overig ook op de hoogte is gebracht van de flessen. Maar goed dat is morgen. Tot die tijd proberen we nog een beetje te slapen......te slapen....slapen.....zzzz.

Laafje Joost

15 opmerkingen:

  1. Lieve Schatten

    Het was weer een hartverwarmende dag bij jullie. Met mooie, leuke maar ook moeilijke momenten en het was fijn die met jullie te kunnen delen . Bedankt voor al het lekkers nicole ,het was weer super lekker allemaal.
    Heel veel plezier komende week geniet ervan.
    Dikke knuf voor jullie allemaal
    xxxxxx
    Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De reactie van Fleur is voor ons erg herkenbaar , maar wat moeilijk is het (vooral voor papa en mama) om niet 1000x per dag te vragen hoe het gaat ....

    Fijn dat, hoe beladen het ook was, het toch weer een mooie herinnering heeft opgeleverd gisteren..

    Hou vol!

    Liefs Breda

    Oh en hier reageerde de verzekering vol ongeloof toen we belden voor de zuurstof trouwens, hadden ze nog nooit van gehoord?? Vreemd hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey neef,

    Ik had er graag weer bij willen zijn. Ik weet nu hoe gezellig een feestje bij jullie is. Maar helaas moet er hier ook gewerkt worden en kwam het niet uit om richting Zoetermeer te komen.

    Fijn dat jullie allemaal weer een mooie dag hebben beleeft en dat, ondanks de slechte momentjes, iedereen heeft genoten.

    Hele dikke knuffels uit Borculo,
    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, wat was ik blij gisterochtend toen ik hoorde dat ze weer "bijgekomen" was want het zat ook mij he-le-maal niet lekker.
    Wat goed van Fleur om aan te geven dat ze het "zat" werd dat iedereen vroeg hoe het met haar ging (en dat dan 75x). Eigenlijk sta je er niet bij stil want dat doe je altijd.
    De eerste vraag die je (automatisch) aan iemand stelt is: "hoe gaat het?" en in dit geval helemaal. Maar ... weer wat geleerd dus.
    De verjaardag was gezellig. Oh, oh wat hoosde het, ongelofelijk dat de tent het "hield" en dat iedereen droog bleef, de terraskachel was -voor mij- zalig.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn we blij om te lezen dat Fleur weer wat opgeknapt is! We hopen van harte dat ze dat voor een tijdje vol kan houden. Wat een kanjer is ze toch!
    Wij vonden het ook supergezellig en wat een goede catering... :-)!
    Ga lekker genieten van deze week; jullie hebben het verdiend!
    Tot gauw!
    Dikke kus van ons allemaal.
    Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jopie (Wassenaar)18 juli 2011 om 11:35

    Mijn hemel 75 gasten op je verjaardag Nicole...wat moet je in godsnaam inslaan??
    ik zou er niet aan moeten deeenken.
    Maar goed het was gezellig én weer even wat anders dat is de hoofdzaak!!

    Sterkte en liefs,
    tante jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag,

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ben onder de indruk van jullie blog. Jullie kennen mij niet en ik ken jullie 'alleen' van de blog.
    Heb wel 'n opmerking. Ik heb TBC gehad en het woord 'tering' doet mij pijn. Ik zou het fijn vinden wanneer jullie daar rekening mee zouden willen houden.

    Vriendelijke groet,
    Marinde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Marinde,

    Als je deze woorden niet wilt lezen sla dan gewoon dit blog over.
    Dit is Joost en ik vind dat Joost in dit Blog gewoon alles moet kunnen zeggen.
    Hij moet rekening houden met zichzelf en zijn gezinnetje.
    Dus Marinde of je neemt al deze woorden voor lief of sla dit blog over.Dan hoef je niet onnodig pijn te lijden.
    En Joost, ga lekker door je bent een toppertje.

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ben het helemaal met je eens sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Af en toe lees ik jullie blog. Ik heb zelf ook een blog en een ernstig zieke dochter. Ik word enorm stil van je verhaal. De woede, allesomvattendheid, vermoeidheid, teleursteling en verwondering. Het is allemaal zo herkenbaar. Dat je weet dat Fleur niet lang meer zal leven. Je breekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Halo lieve allemaal, ik was een poosje niet op jullie blog, dus nicole een late felicitatie van uit begschenhoek, wat fijn dat fleur weer een beetje opgeknapt is het blijft schriken, ondanks dat je weet dat het eigenlijk alleen maar slechter zal gaan, maar hopelijk duurt dat nog,lang, voor straks een fijne vakantie, wij zijn terug op 7 augustus, zijn dus out off touch, maar proberen zo nu en dan toch iets te volgen, lieverds nogmaals een fijne vakantie en een dikke kus van rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chronisch zieke19 juli 2011 om 10:55

    Sorry Joost, even een berichtje aan Sandra en anoniem,

    Mag ik jullie er even op wijzen dat er zelfs hele Hyvessites zijn over het schelden met Kanker, dat dat niet kan en respectloos is naar patiëntjes en hun dierbaren, etc. etc. etc.
    Zou me niets verbazen als een deel van jullie daar ook lid van is.....

    Tering is ook een naam van een ziekte en kan dus voor iemand die daar mee te maken heeft (gehad) net zo hard aankomen. Het is Joosts blog, daar hebben jullie helemaal gelijk in, maar misschien dat Marindes woorden tot nadenken aanzetten, want laten we eerlijk zijn.
    Respect dient ten alle tijden van beide kanten te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zullen we die discussie voort zetten op die hyvessites, ik denk dat deze familie momenteel wel andere dingen aan hun hoofd heeft. Allemachtig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Respect?
    Respect is ook iemand nemen zoals hij is en je bedenken dat dit soort uitspraken voortkomen door de woede onmacht en pijn!

    Respect is dat ook deze discussie niet in een gastenboek gevoerd word zoals jullie hier doen!

    Respect moet van beide kanten komen!
    Misschien had je daar over moeten nadenken voor je hier reageerde Chronisch zieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. joost
    gewoon doorgaan zoals je deed
    met en zonder tering,kut,enz............
    tis jou blog en jou gevoel

    liefs marjan

    BeantwoordenVerwijderen