maandag 25 juli 2011

Muziek.....

Zo daar is ie weer en ditmaal weer eens met Boney M in de koptelefoon. Waarom Boney M ??? Ik zou het niet weten en de kans is vrij groot dat ik binnen een kwartier ben over gestapt naar Metelica of ABBA. Eigenlijk maakt het me geen ene reet uit, want ik hou eigenlijk van alle muziek en muziek.....tsjaa..... dat is nu net even wat ik nodig heb. Waarom ik nu zo met muziek bezig ben heeft een beetje te maken met Fleur.

We weten dat er binnenkort een dag aan komt waar niemand op zit te wachten. Jullie niet en wij ook niet. Toch willen we proberen deze dag tot een mooi iets te maken. Dit heeft Fleur dubbel en dwars verdiend en daar hoort ook wat muziek bij. We hebben ondertussen, met héél veel hulp van vrienden, een bedrijf gevonden die voor het geluid kan zorgen en zoals ik het nu begrijp zit alles in kannen en kruiken en hoef ik me om dit onderdeel geen zorgen meer te maken. Dit betekend wel dat er wat muziek op de plank moet komen. Van de week heb ik met Fleur even achter in de veranda gezeten en daar hebben we geluisterd naar wat nummers die zij op dit moment leuk vind. Geloof me maar als ik zeg dat dat een heel bijzonder en bizar moment was. Mevrouw zoekt "gewoon" haar eigen muziek uit voor die bewuste dag.

Zo zijn er nog tal van andere dingen waar fleur en Roos zich mee bemoeien. Nicole en ik regelen de grote dingen, maar de meiden hebben zeker iets te zeggen en we houden hier ook rekening mee. De dag die dus ooit gaat komen daar hebben we met zijn viertjes aan gewerkt en ik kan jullie melden dt ik hier super en super trots op.

Ondertussen is het een blog geworden wat niet helemaal de bedoeling was. Wat iedereen denk ik liever wil weten is hoe het met Fleur nu is. Nou hier kan ik vrij duidelijk over zijn. Mevrouw ligt bijna de hele dag op bed. Slaapie hier en slaapie daar en tussen de bedrijven door slikken we wat pijnstillers en antibiotica. Deze antibiotica slaat trouwens goed aan en de arts, die vandaag geweest is, heeft verteld dat de longen redelijk goed klinken, maar dat het toch verstandig is dat we de kuur met een week verlengen.

Voor de rest zijn we niet gisteren maar vandaag naar het park geweest. Dit was heerlijk en na een uurtje waren we weer thuis. Fleur was total los en dan te bedenken dat ze alleen maar in de rolstoel heeft gezeten met haar zuurstoffles. Niet leuk, maar we hebben wel genoten. De rest van de dag is gevuld met visite en tussen de middag hebben we een lekkere lunch van een vriendinnetje gekregen.

tsjaa.....ondertussen is het 23.45 uur en hebben Supertramp, Hazes, Genesis, K3 en vele anderen de revue gepasseerd. Genoeg muziek gehoord dus en tijd om te slapen. Mensen weltrusten allemaal en misschien tot morgen. Mag dit niet lukken dan tot overmorgen of overovermorgen.

Laafje Joost

16 opmerkingen:

  1. Ik lees tussen de regels door dat jullie ook nog blij zijn en kunnen genieten van de normale voorkomende dingen. Ben daar heel blij van voor jullie. Hoop ook dat jullie dat nog lang vol kunnen houden. Muziek is mooi voor jong en oud en vanaf het begin tot het einde. Volhouden he.....
    een hele lieve warme knuffel van ons.
    Maria en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weltrusten joost hoop dat je ondanks alles wel wat kan slapen en dat telt voor een ieder van jullie gezin.weet je het is heel goed wat jullie doen fleur kan tenslotte heel goed vertellen waar ze van houd en het hoe en wat.en eigenlijk hoe moeilijk het ook allemaal is het belangrijkste is dat jullie als gezin doen kwa alles ik ken jullie niet persoonlijk maar heb alles steeds gelezen en leef met jullie mee.en de liefde die ik steeds weer tussen de regels door lees wat fijn en voor elkaar en met elkaar te zijn echt ik vind jullie alle 4 kanjers,niet in elk gezin is dat zo helaas.ik wens jullie enorm veel kracht en geniet van elkaar en pak de momenten die er nog zijn.heeel veel sterkte voor jullie alle 4 en zeker ook de grootouders en andere familie.liefs dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. r.e.s.p.e.c.t voor jullie!!

    Ik wilde zeggen dat ik 't zo fijn vind voor jullie dat jullie dit zo samen kunnen doen.. maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn.. want wát onmenselijk dat jullie het móeten doen..

    maar je snapt vast wat ik bedoel!

    respect dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dikke kus uit curacao26 juli 2011 om 01:37

    lieve schatten,vanuit curacao denken we aan jullie !!!!hele dikke kus voor allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weltrusten Joost!!
    (Ik ga nu ook maar eens richting bed) Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We wisten allang dat jullie kanjers zijn, maar ons ontzag en respect voor jullie groeit met de dag..!
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. denk dat ik wel spreek namens alle blog lezers van jullie,wij zijn ook super super trots op jullie!!!!!!!houd vol....gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat moet het allemaal ongelooflijk moeilijk zijn ik heb diep respect echt waar.fijn dat jullie even naar het park konden.denk aan jullie dikke kus en liefs jo xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Fleur, Roos, Nicole en Joost

    Het is inmiddels alweer bijna 4 weken zomervakantie en ik (juf Jolanda) ben al drie weken op vakantie. We zijn begonnen in Tokyo, best spannend na de gebeurtenis van 11 maart met die aanrdbeving en Tsunami. Maar in Tokyo zelf merk je er niets van. Ja, zul je denken waarom ga je nu naar Tokyo? Ik heb nu eenmaal een ondernemende man die graag reist en ons (mij, Niels en Mark) graag meeneemt naar mooie plekjes. Aangezien ik nogal erge vliegangst heb moet ik me daar wel steeds overheen zetten! Maar het is wel heel bijzonder allemaal en ik ben ook zeer dankbaar dat dit allemaal kan.Vanuit Tokyo zijn we doorgevlogen naar Bali. Nu zitten we op een van de Gili eilanden vlakbij Lombok. Het stikt hier van de backpackers (ook heel veel Nederlanders) En je kunt hier mooi snorkelen er zijn schildpadden en veel kleurige vissen net als finding nemo.

    Ik wilde heel graag weten hoe het met je gaat Fleur, dus ik heb een internetcafe opogezocht en juf Lydia zei dat je als je jullie namen op google zoekt ik jullie blog kan vinden.Het is gelukt en ik heb alle mooie en verdrietige verhalen kunnen lezen van de laatste weken. Ik schrok wel dat je zo snel achteruit bent gegaan en dat je veelop bed ligt. Voor de vakantie ging het nog zo goed en zag ik je in de aula genieten van de liedjes van de musical van groep 8.
    Ik wilde graag wat schrijven aan jullie op dit blog, maar vond het wel lastig. Zit ik hier met mijn dikke billen op het strand! Misschien vind je het helemaal niet leuk om dat te horen! Toch heb ik het gedaan om ook te laten weten aan jullie alle vier, dat ik , ook al zit ik aan de andere kant van de wereld ik veel aan jullie denk en jullie heel veel sterkte wens!!

    Een hele dikke knuffel van juf Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook wij blijven jullie volgen(zitten in Frankrijk), de dingen die jullie doen die doe je gewoon hoe gek het ook klinkt maar op de een of andere manier is de mens heel sterk en kan je deze dingen doen. Als je naar K3 luistert, luister dan eens naar: "Wanneer zie ik jou terug". Zit dit nu te schrijven op de begraafdag van Bradley en daar hebben wij dit nummer gedraaid. Eerst dacht ik dit is niets voor een jongentje van 8 , maar ben toch vreselijk blij dat we dit gedaan hebben. Maar of je nu op deze ongevraagde adviezen zit te wachten.... ik denk het niet.
    Lieverds heel veel sterkte en een dikke knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fleur zoekt haar eigen muziek uit....ongelooflijk, bizar en niet te geloven toch? Wat (moet) er allemaal en véél in dat koppie van haar omgaan...heel triest hoor.
    Alle sterkte maar weer.

    Liefs van ons,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. joris laat de muziek je ook rust en en energie geven om door te gaan. dikke knuffel voor jullie vier van t.annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anouschka, mama van Nienke*26 juli 2011 om 09:57

    Jeetje wat gaat het allemaal toch snel,
    dat had ik echt niet verwacht. Fijn dat je zo de tijd met je meiden kan nemen om de muziek uit te zoeken. Als je kunt terugkijken naar die onoverkomelijke dag als iets wat helemaal goed was dan is dat erg fijn om aan terug te denken. Niet makkelijk maar wel fijn kan ik je vertellen. En de muziek maakt die dag ook echt. Dat blijft nog erg lang bij je. En soms is dat dan mooi maar soms ook erg lastig hoor!

    Heel; veel liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anouschka, mama van Nienke*26 juli 2011 om 09:59

    Nog even als reactie op Mirjam...
    Ook wij hebben van K3 "Wanneer zie ik jou terug" gedraaid. Erg mooi nummer!!! wel heel zwaar om later nog naar te luisteren vind ik, ik kan er niet zonder te huilen naar luisteren,,,,

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kweet dat ik niet veel reageer, maar ik denk wel heel veel aan jullie! Kon gisteren wéér niet in slaap komen, moet steeds maar aan jullie denken! Zou willen dat ik kon toveren! Dit is allemaal zo onmenselijk.

    Dikke kus Monique Bos en de mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel veel liefs.....vanessa

    BeantwoordenVerwijderen