zaterdag 16 juli 2011

Ze krijgt zuurstof....

Zo, daar zijn we weer en dit keer kan ik jullie melden dat we sinds vandaag zijn gestart met extra zuurstof. Van de week was de huisarts hier en het metertje wat ze aan de vinger van Fleur had gehangen gaf aan dat er een zuurstofgehalte van 94 procent aanwezig was. Dit is te te laag, maar acceptabel.

Toch hebben we in overleg met het Sophia besloten om alle benodigheden omtrent de zuurstof in huis te halen. De thuiszorg heeft dit geregeld met het gevolg dat er vanmiddag een kerel voor de deur stond met wat verse zuivere lucht. Wij dachten dat het om een flesje of twee ging, maar we schrokken ons wild. De goede man droeg een groot elektrisch ding naar binnen met de medeling dat die voor in huis was. Naast deze soort van airco kwam er ook nog eens een krat binnen die vol stond met flessen zuurstof. Deze zijn bedoeld om mee te nemen naar beneden, naar buiten, op visite en meer van dan soort dingen. Als laatste showde hij nog eens een fles van ongeveer een meter vijftig hoog. Dit is de noodfles voor als er storingen zijn aan het electrische ding.

Tsjaa.....daar stonden we dan. Flesje hier, flesje daar, flesje overal. Allememaggies zeg wat een dingen en we vroegen ons gelijk af hoe krijgen we dit in hemelsnaam mee naar het huisje waar we binnenkort naar toe gaan gaan. Volgens de luchtleverancier was dit geen probleem. We moeten op de dag van vertrek "gewoon" even bellen en zeggen in welk huisjespark we zitten, want dan leveren ze daar ook even zo'n setje af. Als we weer naar huis gaan bellen we weer op en wordt alles weer opgehaald. Service van de zaak noemen ze dat.

Na wat tekst en uitleg ging man weer weg en de rest was aan ons. Op dit moment ligt onze kanjer in bed met een "neusbrilletje" in haar neus en krijgt de komende nacht dus die extra schone berglucht. Ons is verteld dat het zuurstofgehalte dan weer wat hoger word met het gevolg dat mevrouw zich ook wat beter gaat voelen. We zijn benieuwd!!!!!!

Voor de rest gaat het hier wel zijn gangetje. We voelen ons uiteraard lekker klote, maar laten ons niet kennen. Morgen vieren we de verjaardag van Nicole nog eens en we hebben denk ik alles weer uit de kast gehaald om deze dag tot een bijzondere dag te maken. Het eten, wat Nicole altijd verzorgd, is op het brood na weer binnen en de drank staat koud. Het weerbericht zegt ook dat het wel eens flink kan gaan regenen en om die reden hebben we in de tuin weer een tentje neergezet. Ondanks dat het zomer hebben we toch besloten dat het verstandig is om terrasverwarmers te gebruiken, want we hebben geen zin in koude pootjes.

Van de verwachte 60 man heb ik vandaag de laatste gebelt, maar ben vergeten te zeggen dat ze wel een trui mee moeten nemen en dat het pas vanaf 15.00 uur begint. De opa's en oma's zijn uiteraard eerder welkom, maar dat is logisch. Ook wil ik iedereen even meegeven dat Fleur er "gewoon" uitziet zoals we gewend zijn. Dit zeg ik alleen, omdat ik me voor kan stellen dat jullie een bepaald beeld vormen bij de verhalen van van de week. Fleur is dus nog steeds Fleur alleen is mevrouw wat sneller buiten adem. Voor de rest hoop ik dat we morgen een mooie dag krijgen en dat iedereen tevreden het pand weer gaat verlaten. Maar voor het zover is moet ik nog een paar uurtjes slapen en dat is precies wat ik nu ga doen. Dus lieven kijkbuisbloglezertjes van weltrusen en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Laafje Joost

17 opmerkingen:

  1. Lieve Joost ,
    Ik ga je deze ochtend direct even bellen, dan weet je dat :-)
    Liefs breda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoop voor jullie dat het droog blijft en dat het gezellig wordt xxxxxxxxxxxxx jo raul en chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hoop dat het droog blijft een fijne dag en veel liefs uit hunsel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze krijgt zuurstof, puntje puntje puntje, een kort zinnetje maar met zware lading. Wat een definitieve afdaling weer, jullie voelen je klote, joh wat raar.
    Ook ik heb wel eens beter geslapen dan afgelopen nacht. Overigens hoop ik dat de frisse berglucht Fleur goed gedaan heeft en dat ze mèt neus-brilletje lekker geslapen heeft..
    Straks komen we fris en fruitig in je tent zitten en we gaan er wat van maken hoor, reken maar (the show must go on)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Joost,

    We hopen zo, dat Fleur zich beter mag gaan voelen met zuurstof.... Goh, wat is het toch klote allemaal!!!!
    Hoop dat jullie mooi weer hebben vanavond en een hele tuin vol lieve mensen die erg veel van jullie houden!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Danielle Bloemen16 juli 2011 om 11:16

    Is een stapje meer, maar Fleur zal zich er een stuk beter door voelen.
    Heel erg veel plezier vandaag met al die lieve mensen om jullie heen.

    xx Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Joost dit is weer een stap en hoop dat Fleur inderdaad weer wat meer lucht krijgt en ook beter geslapen heeft.
    Een hele fijne middag en avond en er dubbel en dwars van genieten he.
    Dikke knuffel uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jopie (Wassenaar)16 juli 2011 om 12:26

    Hallo alle vier,

    Ik hoop dat de zuurstof véél, maar vooral ook nog lang....verlichting mag geven aan Fleur. Heel veel gezelligheid en plezier vanmiddag !!

    Liefs van ons,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "ze krijgt zuurstof..."
    Inderdaad een korte zin met een enorme lading.
    En wat is dat schrikken he als ze met een enorm regiment aan flessen je huis onveilig komen maken! Ons werd toen verteld dat ze zelfs de Brandweer hiervan op de hoogte moeten stellen!
    Maar wel weer fijn dat je de flessen lekker op je vakantiepark kan laten bezorgen en ophalen!
    Ik hoop dat Fleur van dat kleine beetje extra zuurstof zich weer een beetje beter gaat voelen en dat jullie daadwerkelijk van je vakantie kunnen genieten!
    En natuurlijk heel veel plezier vanmiddag en vanavond met zijn allen! Ik hoop dat het weer jullie een beetje gunstig is gezind!
    Heel veel liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een aantal dagen niet gelezen omdat we afwezig zijn geweest maar wát een verhalen weer. Ik zou jullie toch zo graag eens even een dag zonder al die ellende gunnen, gewoon zo'n dag dat je je kapot verveeld omdat het zo'n sleur is en dat het zeikweer je enige ergenis is. pffff, kon dat maar!

    Ik hoop, net als de rest, dat fleur zich weer een stuk beter zal voelen met de zuurstof en dat jullie ondanks het pestweer toch een goede verjaardag hebben!

    Liefs Jolanda en Simon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey neef,

    Na dit blog te hebben gelezen dwaal ik even af.

    Het moet iets meer dan anderhalf jaar geleden zijn geweest dat we samen op de hyves chat zaten. Diep in de nacht kwam je met een geweldig idee.

    Je zei dat hier in Nederland het meest zuivere water uit de kraan komt. En toch zijn er mensen die in de winkel geld uitgeven aan bronwater.

    Het idee ontstond om dan maar lekkere frisse berglucht in flessen te stoppen om die te gaan verkopen. Kon wel eens een gat in de markt zijn dachten we. Maar ja, het was dan ook wel ver na middernacht en dan gaat het denken gepaard met droge humor.

    Helaas, iemand was ons voor. En heeft het zelfs zo goed voor elkaar dat ze als service van de zaak ook op vakantie adres leveren.

    Binnenkort maar eens proberen om een ander geniaal plan te bedenken.

    Dikke knuffel,
    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey lieverds,

    Nog ff zeggen op dit blog....
    Ik hoop dat Nicole ondanks alles hier toch nog van kan genieten. Het is zo fijn om er straks met een goed gevoel op terug te kijken.
    Ik wens jullie een super verjaardag met super veel lieve mensen!

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verhaal weer, maar wel mooi dat het allemaal geregeld kan worden. Hoop echt dat ze van de zuurstof weer opknapt. Maar wat moet het voor jullie allemaal moeilijk zijn om dit te zien, elke keer weer een stapje terug elke keer weer iets minder kunnen.
    Ik kan me voorstellen dat elke belangrijke dag voor jullie heel moeilijk is omdat jullie gedachten alweer een jaar verder is..... hoe zal het dan zijn......
    Probeer toch te genieten van het feestje dat nu waarschijnlijk lekker aan de gang is.

    Sandra vd Ploeg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi lieverds, inderdaad. ..een stapje terug en ook ik hoop met
    Heel mn hart dat Fleur opknapt van de extra zuurstof.
    Ook hoop ik dat dit weer een mooie dierbare dag is geworden voor jullie allemaal. ..
    Heel veel liefs, xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. esmee moeder van een wereldmeid17 juli 2011 om 13:22

    het was fijn om gister bij jullie te zien.
    Heb wel veel verloren aan Fleur...ze is en gaat achteruit. Erg confronterend en helaas zo herkenbaar. Joost en Nicole wat ik gistern heb gezegd meen ik.....bel me als is het midden in de nacht..wij zijn er voor jullie.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met moeders, en ik hoop zo dat jullie ondanks alles genoten hebben. Heb zo met jullie en jullie meisjes te doen. Met heel mijn hart hoop ik dat die ene dag nog heel ver weg blijft. Veel liefs uit Amersfoort van Mirella & familie

    BeantwoordenVerwijderen