woensdag 25 augustus 2010

Euro Disney

Zo mensen we zijn weer thuis van een aantal lekkere dagen. We hebben van de meiden genoten, hebben veel gedaan en hebben elke avond ergens gegeten. Ja lieve mensen het was helemaal top. Om te beginnen was het reizen in de Thalys 1ste klas al een hele belevenis. Lekker eten en wat drinken om ons vervolgens op het station van Parijs "Gare Du Nord" een weg te banen richting de metro (RER). Mensenlief zeg wat een inmens groot station is dit zeg. Erg leuk allemaal en we moesten echt even zoeken van het hoe, wat en waar we moesten zijn.

Dit zijn dingen die Roos niet fijn vindt, dus mevrouw raakte in de stress en dat werd alleen maar erger toen ik als een tosti tussen de deuren van de metro vastzat. Ja er was een beetje paniek op het perron, Toen iedereen binnen was was er geen plek meer voor Ome Joost. Toen de zoemer van de "deuren dicht" ging wist ik het weer. Proppen en duwen tot je erbij neervalt, want deze deuren houden geen rekening met mensen en gaan "gewoon" dicht. Uiteindelijk heb ik het gered, maar wel op zijn reet aan. Roos en Fleur hebben dit jammergenoeg zien gebeuren en waren in alle staten. De metro was niet meer zo leuk als ze dachten en we hebben alle zeilen bij moeten zetten om Roos weer rustig te krijgen.


Eenmaal in Disney was het weer snel vergeten. Toen we ons kamertje hadden bekeken was het tijd voor het echte werk en dat was het park. De eerste dag zijn we tot 23.30 uur gebleven. Het was al een zware en indrukwekkende dag, maar we wilden héél graag de lichtjesparade en het grote vuurwerk zien. Dit was in 1 woord geweldig en de slaap was even vergeten. Daarna gingen we met duizenden mensen richting de uitgang. Nicole en ik zijn nu voor de vierde keer in Disney geweest, maar zo druk hadden we het nog nooit gezien. Ongelooflijk wat een gekkenhuis.

Dag 2 hebben we doorgbracht in het Disney Park en dag 3 in het Studio Park. Erg leuk, maar vermoeiend. Ik had thuis een rolstoel geregeld en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Hadden we dit ding niet gehad dan wisten we zeker dat we op dag 1 al naar huis konden. Ja Fleur d'r benen, armen, rug en conditie konden het allemaal niet aan. Logisch, want mevrouw had net een operatie achter de rug en zit volop aan de chemo. Het kleine voordeel van zo'n rolstoel is wel dat we bijna overal voorrang kregen en weinig of geen wachttijd hadden. Voor de rest kan ik zeggen dat we alleen maar hebben genoten van de kids en we deze dagen ook nooit meer zullen vergeten.




Tja, en zoals jullie kunnen zien stappen we op de foto hieronder in een taxi en niet in de metro. De taxi hebben we noodgedwongen besteld, omdat we eerder naar huis moesten. Hoezo dit was dat leg ik straks wel uit. Nu ga ik eerst naar bed, want het was weer een lange dag.


Joost

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen dat jullie zo genoten hebben. Ik krijg direct zin om ook naar Euro Disney te gaan. (maar ja, dat heb ik altijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig hebben jullie er van kunnen genieten. en hebben jullie iets om nar terug te kijken.
    alleen moet je ons niet zo laten schrikken, als we juliie op een plek tegenkomen waar je niet behoort te zijn, maar ja het is niet anders, hoop dat alles goed gegaan is, maar dat lezen we denk ik wel.
    groetjes uit het alweer zeiknatte rottjeknor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben en die angst voor de metro Roos..... heb ik ook!!
    Rust maar goed uit allemaal en ik ben blij dat jullie kunnen terugkijken op fijne dagen!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben blij dat jullie zo genoten hebben wat een lange dagen maak je dan en altijd verschrikkelijk op z.on station en in metro.s is overal het zelfde nou roos ik schijt ook in mijn broek hoor hadden jullie wel mooi weer hier is het knudde met een rietje nu zondag roos jarig vindt het jammer dat ik niet kan komen maar hoop jullie snel weer eens te zien dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ons hoef je niks meer uit te leggen maar we zijn blij dat jullie het tòch fijn gehad hebben.
    Wat een thuiskomst!! Sterkte en wederom, kom op hè!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en toch een paar fijne dagen hebben gehad om op terug te kijken.
    En ja vertel mij wat over de metro ellende dingen.
    Wij hadden het in Londen, Linda en een vriendin zaten erin en wij de rest van de groep nog op het perron.
    Konden nog schreeuwen volgende uitstappen en dat hebben ze gedaan.
    En wij met de volgende metro ook 1 halte verder.
    Hebben toen maar gelijk goede afspraken gemaakt voor evt. volgende keer.
    Linda was toen 11.
    Groetjes en sterkte verder we lezen het wel weer.
    Liefs en een knuf uit Ruurlo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad. Thuiskomst minder....maar hoop dat jullie toch nog vast kunnen houden en aan alle leuke dingen van afgelopen dagen x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk om te lezen hoe jullie allemaal genoten hebben deze dagen zijn heel belangrijk zo samen de leuke dingen mooie momenten zo tussen door is enorm belangrijk voor iedereen van jullie leuke foto,s.en van de rest wil ik jullie verders weer kracht en sterkte wensen.groetjes dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt super dat jullie ff een paar dagen hebben kunnen genieten, de foto's zien er ook errug leuk uit.

    Voor de komende tijd heel veel sterkte.
    Liefs van ons 4-tjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tante Jopie en Willem26 augustus 2010 om 14:19

    Fijn dat jullie `n paar leuke dagen hadden met elkaar met mooie foto`s erbij. Het eind verliep alleen niet ècht volgens plan he???
    Ik hoorde zoiets.... maar weet niet exact wat er aan de hand was ???
    In ieder geval alle sterkte maar weer.

    Liefs van ons. (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ik zie wel dat jullie ontzettend veel plezier hebben gehad, super. Dit zal altijd een leuke herinnering blijven.
    Jammer dat Fleur het niet meer trok, maar ook zeer logisch, want chemo en die operatie is ook niet niks.
    Wens jullie weer veel sterkte en zet hem op.

    Liefs van Annemarie van der Ham-Verhart

    BeantwoordenVerwijderen