woensdag 18 augustus 2010

Even een "gewoon" kort blogje

Dinsdag 17 augustus 2010

Zo hier ben ik weer zoals jullie gewend zijn. De laatste twee blogjes waren erg moeilijk om te maken, maar als ik alles teruglees kom ik erachter dat ik niets ben vergeten. Ja toch wel.....en dat is het gevoel. Nou ik kan met een gerust hart zeggen dat we ons klote voelen. Het nieuws over de longen was perfect en we waren enorm opgelucht tot ze over amputeren begon. Kut, amputeren, amputeren........toen werd het even stil. Nicole begon te huilen en ik keek als een dood vogeltje naar buiten. Na enkele seconden kwamen de vragen naar boven en die werden gelukkig beantwoord. Ja mensen, onze eigen oncoloog was er weer en dat vonden we fijn. Geen gelazer meer en niet meer wachten. Het nieuws wat kregen was klote, maar het was een verademing dat we antwoorden kregen. De meiden zaten tijdens het gesprek op de gang en we hadden besloten dat Inge het slechte nieuws mocht vertellen. Dit heeft ze perfect gedaan, maar blijft het feit dat ze moest vertellen dat haar arm waarschijnlijk geamputeerd zou worden. Fleur moest huilen en ik kan niet omschrijven hoe ik me voelde. Ik zat nog steeds als een dood vogeltje om me heen te staren en riep uiteindelijk Roos even bij me. Die kleine drol snapte er niet veel van, maar dat er iets verschikkelijks was gemeld begreep ze wel. Na een minuut of wat was Fleur weer klaar en ze pakte de schaar en ging weer knippen. Nicole en Inge vroegen bijde of ze wel begreep wat er gezegd was. Ze knikte ja en zei dat haar arm er misschien afging. Ongelooflijk wat een KANJER is die meid.

Eenmaal thuis werden we opgevangen door de opa's en oma's. Ik heb mijn verhaal kunnen doen en kwam erachter dat ik als een soort robot ging praten. Lekker lullen zonder emotie. Ik wist niet dat ik het kon, maar het bestaat. Op een één of andere manier sluit ik me van die ellende af en lul dus als een robot. Bliep....blablabla amputeren blablabla....bliep. Lekker makkelijk en we zien wel. Dit doe ik al een aantal weken en stiekem is mijn emmer ook vol geraakt. Met lood in de schoenen heb ik mijn werkgever gebeld en heb me voor een tijdje ziek gemeld. Hier zag ik erg tegenop, maar heb mezelf druk gemaakt om niets. Alle meedewerking die ik wil krijg ik en dat geeft nu al een rust. "gewoon" thuis en er voor je gezin zijn en niet na te hoeven denken over hoe het allemaal moet als ik werk. Nee mensen, de drempel was erg hoog, maar ik ben blij dat ik de stap heb genomen en het idee dat ik er voor mijn gezin kan geeft me een fijn gevoel.

We hebben in de afgelopen 2 dagen zoveel meegemaakt dat het nog steeds niet te bevatten is. We weten bijna zeker dat ze haar arm verliest en hopen stiekem dat het ook gaat gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, maar als optie 4 overblijft gaan ze verder met kuren. We kunnen jullie melden dat dan de rapen gaar zijn, want wat er ook gebeurt we willen haar longen schoon houden en als ze dan haar "zieke arm" moet verliezen om 80 jaar te worden dan moet dat maar. Nogmaals begrijp ons niet verkeerd, maar er schiet van alles door ons heen en als dit de oplossing is om van die klote kanker af te komen.....

Mijn hoofd is nog lang niet leeg, maar ga nu eerst naar bed. Wel wil ik dit blog afsluiten met een enrome verassing die we hebben gekregen. Een half uur na mijn ziek melding werd ik gebeld door mijn werkgever. Enigssinds verward nam ik op en hij vroeg hoe onze week er uit zag en wanneer er geopereerd zou worden. Ik was eigenlijk bang dat hij ging vragen of ik volgende week 2 of 3 dagen kon komen werken. Ja mispoes. Als iemand wil weten hoe mijn werkgever is kan ik dit melden. Ik mag op de kosten van mijn werkgever een paar dagen weg om tot rust te komen. Rust is niet het juiste woord, maar afleiding wel. Wat we gaan doen is geweldig. Ik moest hetzelf regelen, maar dat was niet erg. Aanstaande zondag moeten wij ons melden op het station van Rotterdam om vervolgens met de Thalys, eerste klas, richting Parijs te gaan. Vanaf daar pakken we de metro en stappen uit in, jawel, Euro Disney. Hier blijven we een aantal dagen en komen uiteindelijk op woensdagavond weer thuis. Toen alles was geregeld hebben we het tegen de meiden verteld. Ze waren door het dolle heen en hebben er erg veel zin in. Ja lieve bloglezers, we gaan weg en kunnen onverwachts genieten van een onvergetelijke vakantie. Met een dichte strot en me ogen vol tranen wil ik Jan, mijn werkgever, via deze weg nogmaals bedanken. JAN BEDANKT.

tot over 1,2 of 3 dagen
Joost

23 opmerkingen:

  1. Joost, je gevoel en onmacht komt hier binnen.... wat een kl*tesituatie, door die k*tkanker.......
    Het maakt me razend, temeer omdat ik weet wat het met je en je gezin doet!
    Maar wat super van je baas Jan, geweldig initiatief! Een baas met z'n hart op de juiste plek!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ellende , maar wat een dijk van een baas. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Mr.B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jongen toch, met alle narigheid en alle ellende zo'n verrasing. Nou even iets leuks om naar uit te kijken. Probeer te genieten en Euro-disney helpt zeker! Wij mogen zeker niet mee????
    Ik kan je baas wel zoenen (en ik ken hem niet eens)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geniet van deze dagen in parijs jullie hebben het dubbel en drwars verdiend.groeten uit rhenen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan Joost! Je gezin gaat voor alles!
    Nicole en de kids hebben jou nodig!!
    Dit hebben jullie echt heel erg verdient. Geniet evan en geef ze allemaal een knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het nieuws is hier als een bom ingeslagen, mellie heeft er niet van kunnen slapen, we denken elke dag aan jullie en nogmaals wilden dat we meer voor jullie konden doen, ik begrijp heel goed jullie gedachtens, het knopje omdraaien en geen emotie tonen ja..........ingebouwde bescherming, maak er een fijne vakantie van in disney, een hele dikke knuffel van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit me volledig bij je moeder aan!
    Jou Baas is "BAAS VAN HET JAAR"
    Hem zoenen vind ik net te ver gaan maar mail me zijn adres is want het verdient zeker een bloemetje!
    Veel plezier in Euro Disney!
    Dikke knuffel Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ach lieve schatten wat een heerlijke verassing en jullie verdienen het wat ontzettend lief zeg van je baas echt ik heb hier geen woorden voor En joost wat een bewondering heb ik toch voor je want inderdaad een moeilijke stap om je ziek te melden maar je gezin heeft je nodig en je moet ook aan jezelf denken en ik sluit me bij jou aan heb natuurlijk liever dat ze haar arm mag behoude maar als ze zonder haar arm 80 mag worden dan hebben we dat het liefst ik wens jullie sterkte en hoop toch nog op een klein wonder heel heel veel plezier in disney ik gun het jullie zo dikke knuffel jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. alles wat je schrijft begrijp ik.sterkte nogmaals.wat een baas wat een ongelovelijke man geweldig zo zie je dat er toch hele mooie begrip volle mensen en ja ook bazen bestaan geweldig .kan maar een ding zeggen geniet ervan allemaal.groetjes dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat jullie er een paar dagen tussenuit kunnen. Geniet van de leuke dingen die jullie gaan meemaken en vooral van elkaar. Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve alle 4,
    Noem het maar een "gewoon" kort blogje. Wat daar èven samen-gevat allemaal in staat.....het is haast niet te bevatten maar helaas wel waar. Samen hebben we je verslag zitten lezen met als laatste, dat gewèldige bericht over je baas.
    Echt ik heb zitten huilen, want wat `n mooi mens èn kanjer is dat zeg !!
    Ik doe dus met je moeder mee om hem te zoenen...(we zijn uiteindelijk zusjes) en gèèn probleem voor mij.
    Ik hoop dat jullie ongelooflijk fijne dagen tegemoet gaan.
    Met weer alle sterkte en liefs van ons,

    Tante Jopie en Willem. (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er zijn dus ook nog goeie bazen,even wat afleiding.Lieverds geniet ervan.
    Hele hele hele dikke kus
    Eus,Els,Shay en Liam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo dat is even een leuke verrassing!
    Maar dubbel en dwars verdient,zoals jullie het allemaal doorstaan en de moed er ook nog inhouden
    Ja ,je hebt geen keus,maar af en toe!(vul zelf maar in)Jongens geniet ervan!!!!!
    p.s.een goede zet van je baas.
    Veel liefs Rob,Wilma en Dyaef

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MANFRED EN GERRIE18 augustus 2010 om 15:38

    Oooo, lieve schatjes wat zijn we blij voor jullie en wat een ontzettend fijne baas heb jij!!! Hij begrijpt diudelijk wat jullie doormaken.HELEMAAL SUPER!!!!KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb jullie al even op het school plein gesproken . Maar wil jullie ook langs deze weg HEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEl Plezier toe wensen in Disney. Probeer er van te genieten en koester de mooie momenten. Want daar kan iedereen weer even kind zijn en de meiden hebben dat zeker ff nodig gewoon kind zijn. En ook al is het een dubbel gevoel weet zeker dat jullie er weer kracht uit halen om door te vechten in de komende (zeker) moeilijke tijd.

    Wil ook nog even melden dat ik jou BAAS een topper vind .

    XXXXXXXXXXXXXX voor jullie alllen

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sabine, sander thym en tess18 augustus 2010 om 18:23

    Wauw wat een nieuws!!!!! Super leuk voor jullie even de aandacht naar iets anders, even iets leuks voor jullie alle vier.

    Echt geweldig geniet ervan enne vergeet de lol niet, nouja jullie kennende zal het daar niet aan ontbreken

    NOu lieffies heel veel plezier en GENIET!!!

    Dikke kus van Ons

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een top baas heb je, een die niet alleen aan zijn werk denkt maar ook een warm hart voor zijn personeel heeft.
    Jongens geniet ervan jullie hebben het verdient.
    Liefs Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik weet niet hoe je het doet, maar bij het lezen van dit blogje had ook ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Is dit de nieuwe blog-beleving. Het "voel wat ik voel" bloggen...haha

    Maar echt geweldig. EURO-DISNEY. Als jullie daar zijn, willen jullie dan 1 ding voor mij doen???

    Ik ben dol op foto's uit Euro Disney waar bekende samen met Knabbel en/of Babbel op staan.

    Dus als het effe lukken wil, zou ik graag een foto zien van Fleur en Roos met Knabbel en/of Babbel.

    (soory, is gewoon een tik van mij om dat te vragen haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat onzettend fijn voor jullie een paar dagen eruit. Ook wij gaan morgen op vakantie, dus ik weet niet hoe vaak ik jullie blog kan lezen de komende 2 weken. Mocht er iets gebeuren, wil je me dan op de hoogte houden Joost? Je hebt mijn nummer.

    Tegen jullie alle 4 wil ik enkel zeggen, heel, heel veel plezier in Parijs en heel, heel veel succes met wat er komen gaat de komende 2 weken..

    Heel veel liefs uit Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. lieve viertjes, wat een ellende ik hoop overal weer het beste van, en dat hopen, weet ik zeker dat we dat met zijn allen doen, en wat betreft je werkgever Joost, waaaaat een kanjer ik heb heel erg veel bewondering voor JAN, en ik hoop dat ziujn vrouw t geen probleem vindt, maar ik kan die man ook wel zoenen, dus bij deze JAN XXXXXXXXXXXXXXXX JE BENT EEN TOPPER. Lieve Joost Nicole Fleur en Roos Heeeeeeel Veeeeeel plezier in Disney en jullie ook en dikke kus van mij. Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Joost toch, wat een baas heb jij!!!!
    Echt eentje om in een gouden lijstje te hangen, wat is dat een geweldig mens (hij zal het zelf niet willen horen denk ik). Dit is wel echt uniek!!
    Ik hoop dat jullie er, ondanks alles, heel erg van zullen genieten. Wat een feest voor de meiden!!
    Sterkte voor morgen weer en daarna proberen
    plezier te maken!!
    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. he wat leuk
    even een lekkere afleiding, echt een super baas van jou
    en wat toevallig dat jullie deze zondag gaan.
    wij zitten dan ook in euro disney, dus misschien als jullie zin hebben kunnen we wat afspreken.
    geniet ervan, en laat wat weten via de sms als jullie ons even willen zien
    liefs kussie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb even een paar dagen niet gelezen omdat ik het me te veel aantrek en zit nu weer met tranen die over mn wangen rollen. Ik kan niks voor jullie doen maar de mensen die dat wel kunnen, kan ik wel een dikke pluim geven! Geweldige werkgever! Wat een super afleiding! Eh, ik heb aan mijn liefste werkgever mijn eigen blauwe bandje verkocht zodat ik weer een nieuwe bij je neefje Frank kan kopen. Woehoe grote daad he!? :)

    Giga veel sterkte en voorpret voor Euro Disney!! Majella

    BeantwoordenVerwijderen