maandag 13 september 2010

De zondag en maandag

Zo het is me weer wederom weer gelukt om een dagje over te slaan. De reden dit keer was dat ik geen zin had. Gisteren was onze trouwdag. De eerste kwamen even voor 12 uur en de laatste gingen rond 17.00 uur weer weg. Een slim iemand ziet dat de hele handel dus ongeveer een 5 uur geduurd heeft. Het was leuk en gezellig en om eerlijk te zijn vond ik het lekker dat iedereen weer weg was. De meiden zijn op tijd het bed in geslingerd en vanmorgen om 6.30 uur ging de wekker weer. Mooie tijd, maar heb me toch nog even omgedraaid. Mijn bedoeling was om vandaag even het dakkapel en de rest van de achtergevel het laatste likje verf te geven. Het is me gelukt, maar vraag niet hoe. De hele dag komt er geen ene reet uit me handen. Nadenken lukt niet wat inhoud dat je dingen vergeet en dat betekent weer dat je 100 keer het steiger afmoet. Lijp werd ik ervan, maar ik heb het gered en het steiger ligt nu plat in de tuin.

Wie er nu ook plat liggen zijn mijn drie vrouwen. Roos, omdat die niet uitgeslapen wakker word, dus elke avond erg moe is. Nicole, omdat die elke nacht rond 4 uur al wakker is en dan niet meer kan slapen. Fleur, omdat die vandaag erg veel heeft gedaan. Ja Fleur is vandaag voor het eerst weer naar school geweest. Voor de les heeft Nicole even de kinderen van haar klas toegesproken en verteld wat ze wel en niet moeten doen. Daarna was het tijd om van 9 tot 10 te studeren. 1 uurtje, maar lang genoeg. 's-middags wilde ze weer, want ze kreeg voor de eertste keer engelse les. Spannend, maar weer een uurtje. Na school heeft ze nog even 2 uurtjes gevoetbalt. Al met al 4 intensieve uurtjes en dat was achteraf teveel. Tijdens het eten uiten dit zich in veel huilen en tot overmaat van ramp had ze ook erg veel last van het fantoomding. We hebben haar om 20.00 uur volgepropt met pillen en nu slaapt ze als een roosje.

In het kort, Fleur slaat zich er goed doorheen, maar op gezette tijden is ze ook erg verdrietig. De fantoompijn word door middel van veel pilletjes onderdrukt en morgen moeten we ons melden voor de laatste chemopush. Waarom de laatste ???? Dat lezen jullie in het volgende blog wel weer. Dus lieve mensen, slaap lekker en tot morgenochtend, morgenmiddag of morgenavond, maar over 1,2 of 3 uur is ook mogelijk.

Joost

3 opmerkingen:

  1. Dat schrijven van je wordt steeds mooier, je begint nu al met "cliffhangers" pffff.

    Ben blij dat Fleur het redelijk goed oppakt allemaal, en dat ze zo lekker enthousiast is om naar school te gaan als er wat nieuws of leuks is.

    En ik hoef nog niet eens iets aan mijn hoofd te hebben om 100 keer naar zolder te moeten als ik aan het klussen ben. Maar ik ben dan ook eerder een klunzer dan een klusser.

    Groeten uit Borculo,
    je neeffie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch naar school geweest en al is dat maar af en toe een uurtje, ga er maar aanstaan!
    Ook nog voetballen erbij, goeiedag, als ik er alleen maar aan dènk ben ik al gevloerd!
    Hou je haaks hè!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. EEN KANJER DAT IS FLEUR hoop dat de ups er steeds meer worden en de downs steeds minder xxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen