maandag 27 september 2010

Vaarwel Lieve Nienke

Zo hier is het laatste blog van vandaag, maar tevens één van mijn moelijkste ooit. Jullie weten ondertussen dat we met een aantal andere ouders contact hebben. Stuk voor stuk lieve en aardige mensen, maar met één heb je net iets meer dan met de andere. Voordat Fleur werd geopereerd zaten we een ruime week op de afdeling K2-zuid, de oncologieafdeling, van het Sophia.

Op het moment dat we daar waren lag daar ook een heel klein lief meisje van net 2.5 jaar oud met de mooie naam Nienke. Het was "het ziekenhuisvriendinnetje" van Roos en Fleur. De hele dag liep het poppetje lachend en spelend over de afdeling met haar moeder erachteraan. Ik zeg poppetje, want in mijn ogen was het een poppetje. Zo'n klein, schattig en lief meisje zie je maar zelden.

Toen we thuis kwamen van het weekendje weg lag er een rouwkaart op de deurmat. Jullie voelen hem aankomen, Nienke is overleden. Dit verschikkelijke nieuws hebben we vanmiddag tegen Roos en Fleur verteld. Ze hebben het er erg moeilijk mee en zijn erg verdrietig. Het was immers "hun ziekenhuisvriedinnetje".

Nicole heeft vanmiddag even contact gehad met Anouschka en het was een emotioneel gesprek. Morgenmiddag om 15.00 uur word deze kanjer begraven, maar Nicole en ik kunnen er niet naar toe ivm met de eventuele bijwerkingen van Fleur. Hier baal ik van en wil vragen of iedereen morgen voor 1 keer om een uur of drie even aan deze kleine meid en haar ouders willen denken.


Lieve nienke,

Ik heb je maar een paar keer gezien,
Maar wat jij me heb gegeven is niet in woorden uit te drukken.
Zo'n mooi koppie en die mooi spontane lach, nee die zal ik niet snel vergeten.
Ik weet zeker dat je een heel mooi plekje tussen sterren heb gevonden en kan je verklappen dat je daar voor altijd en eeuwig zal blijven stralen.

Dag lieve Nienke............................Je bent en blijft een KANJER.


Joost

8 opmerkingen:

  1. Morgen zal er hier een kaarsje branden voor deze kleine Kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das Leben ist nicht fair.....
    Sterkte voor dit gezin......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve ouders van Nienke,
    Langs deze weg van harte gecondoleerd met het verlies van jullie dappere dochter.
    Ook "wij" vonden het zo'n schatje zoals ze daar in het ziekenhuis mèt mama in haar kielzog bij Fleur op bezoek kwam!
    Heel veel sterkte vandaag en voor het leven hierna zònder Nienke.
    We leven met jullie mee!
    Ouders van Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Manfred Gerrie Guy Maniela28 september 2010 om 09:21

    HEEL VEEL STERKTE gewenst met het verlies van jullie kleine vriendinnetje!
    Voor de familie veel kracht en liefde gewenst met dit grote verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. precies om drie uur lees ik dit blog, ik krijg kippenvel en bedenk dat dit het moment is van de begrafenis van dit kleine moppie en ik kan niet anders dan inderdaad aan haar en haar ouders en familie denken en hen in stilte heel veel kracht toewensen, Zo verdrietig!
    Wat is dit voor jullie toch óók steeds weer moeilijk.

    Liefs Jolanda en Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Joost, ook ik heb om 15.00 uur aan die kleine
    dappere Nienke lopen denken die uiteindelijk
    de strijd verloren heeft!
    Wat een intens verdriet voor deze familie!
    Ik wens ze dan ook heel veel kracht en sterkte toe de komende tijd!!
    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een verschrikkelijk nieuws weer z.on lief schatje lieve ouders en familie van nienke heel veel sterkte de komende moeilijke tijd grtjes jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrèselijk verdriet voor deze mensen om zo`n klein frummeltje te moeten afstaan....
    Ik hoop dat ze `kracht na kruis` krijgen dat hebben ze hard nodig!!
    Heel veel sterkte lieve mensen, maar ook jullie Nicole en Joost!!!

    Liefs, tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen