zondag 19 september 2010

Even uitwaaien

Zaterdag 18 september 2010

tots ze plots dit zei "de kracht van de zee doet mij geloven" 

Zo luitjes hier toch nog even een blogje. 1 dagje overslaan is oke, maar 2, nee dat gaat nog niet. Ik ben er wel achter dat als het niet lekker gaat je veel makkelijker alles weg schrijft, maar aangezien de boot op dit moment in een rustig vaarwater dobbert is het opschrijven van de dagelijkse dingen ook een stuk moeilijker geworden. Gelukkig zullen de meeste denken, want dat houd in dat het lekker gaat. Nou, laat ik iedereen maar uit de droom helpen. Het gaat misschien lekker, maar we voelen ons nog steeds klote.

Zodra we de voordeur uitgaan lijkt het wel of we een soort pokerface opzetten. Fleur zit dan in het rolmobiel en Nicole loopt er dan babbelend achteraan. Ik roep nog steeds tegen iedereen dat het redelijk tot bijna goed gaat en Roos zit bijna weer hele dagen op school. Zodra we dan weer thuis zijn dan doen we het maskertje af en zijn we wie we zijn. We lachen, maken geintjes, knutselen en kijken films, maar het verdriet wat er hier in huis ronddwarreld voert de boven toon. De medicatie doet gelukkig zijn werk, maar dat betekend niet dat mevrouw geen pijn heeft. Alles wat ze doet wil ze ook nogeens zelf doen en ze accepteert bijna geen hulp. Probeer zelf maar eens een uur alles met links te doen. Na dat uurtje ben je het zat en ben je blij dat je nog een rechterarm nog hebt. Nee, mijn meisje loopt nu al ruim 2 weken zonder arm en elke minuut van de dag word ze hiermee geconfronteerd. Nicole heeft ondertussen op school een gesprek gehad over de aanpassing die er moeten komen en thuis zijn we ook bezig met het oplossen van dingen. Dit zijn dingen waar we over praten, maar Fleur hoort dit ook. Dit alles bijelkaar word haar soms teveel en dat maakt haar intens verdrietig.

Om deze pijn te verzachten proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Lekker eten is daar een onderdeel van. Zo zijn we gisteren wezen wokken met de opa's & oma's en vandaag zijn op scheveningen geweest om een patatje te kopen. Maar ook even op het strand uitwaaien, schelpen zoeken en naar de golven van de zee staren is iets wat wij met zijn vieren graag doen. We hebben wat foto's gemaakt en zijn toen weer naar huis gegaan. Richting huis zaten we wat te praten tots ze plots dit zei "de kracht van de zee doet mij geloven". Nicole is hier even op in gegaan en kwam er achter dat ze haar hoofd op het strand leeg maakt. Dit was fijn om te horen en ik sluit me volledig bij haar aan en geloof ook zeker dat we deze strijd gaan winnen. Jullie een fijne zondag en tot over 1,2 of drie dagen.

Joost

14 opmerkingen:

  1. "de kracht van een golf doet mij geloven".....
    En hier ben ik stil van, wat een kracht heeft jullie meis....
    Wat kan ik hier aan toevoegen?
    Respect!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik val er ook stil van....
    Wat enorm mooi gezegd Fleur! Wat ben je toch een prachtig mens, dikke kus uit Wassenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijkend naar bomen, blaadjes, wolken en de zon put ik mijn krachten uit moeder aarde.

    Dus als ik dan deze zin lees, dan lopen mij de rillingen over de rug en springen de tranen in mijn ogen. Geen tranen van verdriet, maar van geluk en bewondering.

    En daar tik jij dan een ruim A4-tje in de vorm van een blog. Breek ik mijn hoofd over mooie vergelijkingen. Een blog voortkomend uit een afspraak van een jaar geleden.

    Nou neef, ik weet niet wat jij ervan vindt? Maar ik denk dat die kanjer van jullie ons beide even te kijk zet door alles in 1 zin samen te vatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een krachtige zin uit een krachtige meid!!
    P(k)rachtig mooi!!!
    Xxx renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het valt allemaal niet mee en het zal voorlopig een moeilijke tijd blijven daarom is het zeker fijn en zeker nodig om zoveel mogelijk dingen te doen die jullie allemaal leuk vinden en wat knap dat roos elke dag al naar school gaat 2 kanjers van dochters hebben jullie en ik zeg de kracht van de golven doet mij geloven DAT DE DAG KOMT DAT HET ALLEMAAL GOED IS geniet van de zondag dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Groots!!!
    Fleur heeft nou precies(èven)omschreven wat "Geloof" je kan geven.(HOOP,RUST èn VERTROUWEN) wat wijs èn knap van haar!
    Hier kunnen veel mensen nog wat van leren...
    "GEWELDIG" Fleur!!!
    Sterkte en liefs van ons,

    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dikke kus uit Weert19 september 2010 om 14:57

    Lieve Schat, de KRACHT van JOU doet ons geloven!!
    XXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Lieverds

    Wat een prachtige zin . En ik geloof ook inderaad dat de zee dat doet . Voor mij heeft die ook iets magisch.
    En ja met die kracht gaan jullie deze strijd winnen.
    Genieten van alle mooie momenten daar haal je ook weer kracht uit.
    En jullie zijn er nog niet maar wel op de goede weg . Deze weg zal met hobbels en kuilen zijn maar aan het eind schijnt de zon .
    XXXXXXXXXXX

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sabine, sander thym en tess20 september 2010 om 00:10

    Alles is al gezegd!!!!!!! WAUW wat een zin!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Fleur,
    De zee is elke dag anders, wat prachtig dat de kracht van de zee jou doet geloven.

    Dikke kus, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieverds,
    DE kracht van jullie allemaal,die vindt ik niet te geloven!!!!!
    We denken aan jullie hoor!!!!
    Heleboel kusjes
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve allemaal, ik zou zo veel mogelijk gaan uitwaaien en de muizennissen, proberen weg te laten waaien, zo te zien put fleur hier zoveel kracht uit, GRANDIOOS.wat is ze toch een kanjer, en jullie niet minder, xx helma en rob

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super Fleur in 1 zin alles zeggen!
    Ik heb op je hyves een filmpje gezet waar ik gelijk aan moest denken!
    liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. KIPPENVEL
    (ik ga even verder lezen. loop beetje achter. Zonnige dag! Majella (vriendin van Frank)

    BeantwoordenVerwijderen