woensdag 8 september 2010

Onze zon/woensdag

Hallo, daar is hij weer. De telefoon heeft er tot een uur of 3 uitgelegen en het ontbijtje smaakte prima. Het was wel even lekker om op deze manier de dag te beginnen. Rond het middag uur hebben we met zijn 4tjes even wat boodschappen gedaan om vervolgens weer naar huis te gaan. Nicole heeft de kamer van de meiden even gezellig gemaakt en ik ben 1,5 uur bezig geweest om 76 liter sondevoeding weg te spoelen.

Ik had in het blog van zondag 11 april 2010 deze aan de oudere bloglezers aangeboden, maar nu blijkt iedereen ineens onder de 50 jaar te zijn. Of toeval nu wel of niet bestaat weet ik niet, maar tijdens het lozen zag ik op de doos de datum van 4 septemper 2010 staan. De vervaldatum, maar tevens ook de datum dat we precies een jaar aan het knokken zijn.

Roos mocht vandaag thuis blijven en het deed haar goed. Vanmorgen dacht zij dat het echt zondag was en was helemaal uitgelaten. De radio moest iets harder en mevrouwtje wilde dansen en zingen. Dit was heerlijk om te zien en hebben haar ook lekker laten gaan. De rest van de dag is ze in de buurt van haar grote zus gebleven. Ze hebben samen geknutseld, tv gekeken en liggen nu samen te slapen. Nee, Roos was happy.

Fleur heeft een redelijke dag achter de rug. Ook zij was blij, maar er waren ook genoeg down momenten. De hele dag word ze geconfronteerd en de hele dag moet ze dingen anders doen dan een 5 dagen geleden. Vanmiddag was ze erg verdrietig en boos, want ze wilde ook buiten spelen, maar het zijn allemaal spelletjes waarbij je moet rennen of fietsen. En dat zijn dingen die ze niet durft. Met grote regelmaat heeft ze ook last van het fantoomgevoel. Dit was vanavond zo erg dat we besloten hadden om haar toch wat extra medicijnen te geven. Nee, dat we er nog niet zijn is voor ons wel duidelijk. Ikzelf probeer niet verder te denken, maar het valt niet mee. Ik geniet van elke lach die ik zie, maar elke traan die ik zie doet pijn. We hopen ook snel meer te horen over de chemokuur die nu gaat komen.
  • Is het dezelfde of word het weer wat anders???
  • Hoeveel weken of maanden zijn het???
  • Wanneer gaan we weer beginnen???
  • Zitten er kuren met slapen tussen???
  • Zo ja, hoeveel nachten???
Zo zijn er nog wel 100 vragen, maar daar val ik jullie maar niet mee lastig. Morgen gaat Roosje naar school en Fleur wil even mee. Ik ben benieuwd hoe het gaat en er zullen veel ogen op ons gericht staan. Spannend dus, maar eens moet de eerste keer zijn. Jullie morgen ook een spannende dag en tot over 1,2 of 3 dagen.

Joost

9 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat jullie hebben kunnen genieten van deze regenachtige zondag.
    Dat hadden jullie denk echt ff nodig.

    Er zullen inderdaad veel ogen op jullie gericht zijn maar ook veel blije gezichten om jullie 4 weer bijelkaar te zien.

    weltrusten en misschien tot morgen op school.

    Groetjes Erika en de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop dat roos lekker blijft dansen en zingen want dan zien we dat ze happy is en dat is het balandrijkste dat de meiden zich happy voelen en zijn zal voor fleur niet meevallen vandaag ff naar school te gaan maar wel knap dat ze dit meteen doet sterkte vandaag kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sabine, sander thym en tess9 september 2010 om 07:47

    Wat fijn zo n fijne dag gehad te hebben en wauw al naar school... wat is het toch een kanjer!!
    Alle twee veel plezier vandaag en laat ze maar kijken... dat geeft niks je bent de groootste kanjer die er is!!

    Succes allemaal vandaag

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De éérste keer, pff, dat zal moeilijk zijn, maar als ook die hobbel is genomen, heeft ze "die" tenminste gehad!
    Tsja en dan dat rennen en fietsen en al die andere "gewone" maar voor haar nu zo "moeilijke" dingen waar ze tegenaanloopt dat overwint Fleur. Eigenlijk moet ze àlles opnieuw leren en dat zal soms moeilijk zijn, maar ze redt het, dat is voor mij zeker.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héé kanjers,
    Fijn dat ze weer thuis is.
    Toen wij (Ton en Dick van Sodexo) lazen wat er ging gebeuren, moesten wij allebei even een paar keer slikken en waren we "stil" en "stil" en "stil".Onze gedachten ging echt naar jullie uit en nu nog steeds. Maar wat een kanjer is die meid van jullie.Gewoon weer de draad oppakken en het lijkt net of er niets gebeurd is. Echt bijzonder.Ook nu weer heb ik met een brok in mijn keel deze blog gelezen. Nomaals,echt bijzonder en nu lekker met elkaar genieten
    Groetjes Ton en Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Menig volwassene kan en mag een voorbeeld nemen aan jullie Fleur! Wat een dappere en blijmoedige dame!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Manfred , Gerrie en kids9 september 2010 om 21:29

    WE ZIJN TROTS OP JULLIE!!! XXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo lieverds, wouw weer goed nieuws daar gaan we voor, wat heerlijk dat de dametjes het zo goed doen, ieder op zijn manier, en fleur wat ben je toch een geweldig kind, je geniet van alles zo te horen, en weet je ik sluit me aan bij je oma, je gaat ervoor, en zal alles weer opnieuw leren en doen, want je bent een doorzettertje. geniet maar lekker van school en alles wat je leuk vindt je hebt het o zo verdiend, voor nu de groetjes van rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat de confrontatie op school is mee gevallen?? Maar gek he dat geloof ik "bijna" zeker. Volgens mij was iedereen hèèl lief en vol bewondering voor Fleur...?? Het is n.l juist door hààr kracht(die ze uitstraald èn laat zien) dat iedereen "respect" voor haar heeft. Maar geweldig en knap hoor!!!!!
    Liefs en sterkte,

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen