donderdag 30 september 2010

Wie is Joost nu eigenlijk

Vrijdag 18 juni 2010 heb ik besloten om het blog open te gooien voor iedereen. De reden hiervoor was
  • dat de oude bloglezers met grote regelmaat niet konden inloggen
  • dat wij niet telkens zin hebben om uit te leggen hoe het met Fleur en Roos gaat
  • dat anderen die heel close met ons zijn ook niet altijd alles willen uitleggen
Alles wat er staat is door mij geschreven en voordat ik zo'n bericht publiceer lees ik het meestal een keer of 5 terug en kom er dan achter dat het meestal goed is en ik tevreden ben. Zoals het er dan staat is, zoals ik het meemaak, zoals ik het ervaar, zoals ik tegen de dingen aankijk en zoals ik het voel. Alles wat ik opschrijf komt uit de grond van mijn hart.

Maar ja, wie veel blogt en het blog naar internet kaats kan hem terug verwachten. Dat is dus vandaag gebeurt en heb geen zin om dit aan jullie te vertellen, maar wat ik wel wil melden is dat ik niemand, maar dan ook niemand op wat voor een manier dan ook pijn wil doen of wil kwetsen. Ik weet ondertussen dat het blog ongeveer 500 keer per dag word bekeken, maar weet ook dat er op twee manieren gelezen kan worden. Degene die mij "echt" kennen hoef ik niets te vertellen en zullen in véél gevallen denken "tja....dat is echt een uitspraak van Joost".

Voor degenen die mij niet kennen, ik ben Joost en ben soms een vreemde vogel maar, ik ben wie ik ben en ik blijf wie ik ben en wat ik denk of voel zeg en schrijf ik soms op. Ik zeg soms, want wat ik echt voel is "gewoon" niet te omschrijven. Nogmaals, lees sommige dingen met een knipoog en als er iets is "gewoon" zeggen.

Joost

28 opmerkingen:

  1. Nou Joost,
    Ik heb in elk geval respect voor jouw manier van schrijven en ik herken/deel het cynisme vwb die klotekanker!!
    Ik waardeer je eerlijkheid en oprechte manier van je gevoel delen...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je schrijft het zoals je bent...alleen maar mooi.
    groeten uit rhenen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En verder ben je "gewoon" een neef.
    Maar wel één die door zijn doen en laten is wie hij is. En waarvan ik met de nodige trots, respect en heel veel waardering kan zeggen dat het MIJN NEEF is.

    Laat niemand je er ooit veranderen en ga vooral door met jezelf zijn!

    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joost, bijf vooral schrijven zoals je schrijft.
    Er zijn altijd wel mensen die iets op te merken hebben, dat blijf je altijd houden.
    Maar jou manier van schrijven is heel duidelijk en iedereen houdt toch van een beetje duidelijkheid, toch?

    Ik kwam jullie kanjer afgelopen vrijdag tegen, op de fiets even haar zusje uit school halen.
    Ik heb even kort met haar gesproken over van alles.
    Het is echt een super kanjer waar je heel trots op kan zijn, en dat zijn jullie echt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. even een reactie van mijn kant,
    je kan inderdaad vaak een bericht anders lezen als bedoeld, maar zoals jij alles belicht is wat
    jij, eigenlijk jullie mee maken, ervaren. en uiteindelijk van je afschrijft, het is zoals is het is en niet anders, je hoeft je niet anders te uiten voor anderen..Doen wij ook niet, maar dat wist je al.

    groetjes en blogse, uit het
    donkere rottjeknor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he laafmaatje hier een chinese wijsheid; wat je bezit is een bewijs van je kunnen,hoe je er mee omgaat bewijst wie je bent'. ,,en ik weet wie jij bent,.groetjes die andere laaf..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Joost

    Blijf wie je bent!!!!

    XXXXXX van ons allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Joost!

    Ik vind je manier van schrijven juist erg verhelderend dus ik zou zeggen blijf lekker wie je bent en schrijf op jou manier!

    Puntje van dat jullie niet altijd zin hebben om uit te leggen hoe het gaat kan ik helemaal begrijpen en daarom wil ik er ook niet altijd naar vragen! Ik lees vanaf de dag dat je dit blogadres gaf met jullie mee. Kortom er wordt elke dag ook vanaf de andere kant van de muur aan jullie gedacht en geduimt dat voor jullie de zon op een dag weer gaat schijnen. Kortom het is geen desinteresse maar meer zoiets van dat we jullie met rust willen laten van allerlei vragen.

    We hopen jullie in de toekomst wat beter te leren kennen want ja we hebben nou eenmaal maar 1 huis naast ons en dat zijn jullie! Maar ik kan me zo voorstellen dat jullie daar nu even geen behoefte aan hebben. Roos komt zo nu en dan binnen lopen...de schat...helpt me met pannekoeken bakken of maakt Sienna aan het lachen als ze onder de douce staat. Zo'n heerlijke meid die Roos en volgens Chiel met een prachtig mooi gezichtje. En Fleur met die mooie kijkers van haar, wat die meid moet doorstaan maakt een gemiddeld mens misschien nog niet eens mee in meerdere levens. En jullie....diep respect, echt. Waarschijnlijk hadden Fleur en Roos zich geen betere ouders kunnen wensen om dit gevecht met het hele gezin aan te gaan.

    Joost blijf nogmaals wie je bent en je manier van schrijven is eerlijk, verhelderend en puur. Je raakt soms diep in het hart ook voor een buitenstaander of voor een nieuwe buurvrouw.

    Nogmaals wij hopen dit bijzondere gezin in de toekomst beter te leren kennen.

    Groetjes

    Buurvrouw Ellen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Lieve Joost,

    Hier een bericht van een HELE WIJZE vrouw haha, Joost je bent een kanjer ik kan niets anders zeggen, vandaar dat je drie andere kanjers iom je heen hebt, zonder die drie zou jij ook niet kunnen leven, ik ken je al mijn hele leven en kan alleen mar zeggen je bent een Topper, ik wil je echt geen veer in je hol steken, om mar in jouw termen te praten, maar je bent een Topper een Kanjer, De meest betrouwbare en eerlijke man, en ik denk dat ik van nicole best mag zeggen, ;één van de liefste en zorgzaamste echtgenoten, Nou heb je genoeg gehad nou, en jaaaa laat iedereen dit maar lezen, en knoop dat dan ook goed in jullie oren, beurt wat er beurt, maar van Joost en zijn gezinh blijven jullie af!!!!!!!!! Dikke Knuffel Hank.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voelen jullie 'm allemaal, T BLOED KRUIPT WAAR DIE HET NIET GAAN KAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve zoon,
    Eigenlijk zit ik een beetje verbijsterd te zijn, "verbijsterd?" Nee, dat is niet eens het goede woord. Ik voel woede in me opkomen. Ben in staat om diegenen die jullie in déze situatie klote situatie van het afgelopen jaar ook nog commentaar geven op hoe "jij" iets beschrijft! Kan me niet schelen wie of wat dat is. Ik ben gewoonweg woedend, woedend op de hele situatie, op die klote kanker, woedend dat je hele gezin dit allemaal mee moet maken en vooral Fleur het moet ondergaan. Woedend dat het lijkt of jij je nu verontschuldigen moet voor de manier waarop je iets beschrijft en voelt! Blijf jij maar die je bent en denk maar aan wat Opa Piet vroeger al zei:
    "hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je van je hondje gaat houden"
    mama

    (stond met WOB verkeerd ingelogd, ach ja, je moedertje wordt oud, haha!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moeder van Joost,

    Ik deel het gevoel van woede en onmacht en heb zelf ook regelmatig aanvaringen gehad met mensen die vonden dat wij " Mazzel" hadden!!!!
    We mochten immers naar Villa Pardoes, weg met Doe een Wens en onze lieverd werd verrast door Natasja Froger van HIA.... Wat een geluk kun je hebben he?
    In al die jaren heb ik geleerd om "hufterig" te reageren naar jaloerse zielen en ik schaam me er niet voor!

    Joost is een toppertje, net als het hele gezin, niet te vergeten de hele familie die er als een warme deken omheen staan!

    Zo, ik heb gesproken,
    Amen...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi zoon,
    Ik heb je aan de telefoon gehad, dat was verhelderend maar neemt niet weg dat ik nog steeds woedend ben!!! En je weet het: "als je moedertje op oorlogspad is, nou ... berg je dan maar". Men zij gewaarschuwd!!! (haha)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Blijf wie je bent
    En schrijf zoals je bent
    Dat is de enige goede manier
    Degene die jou de bal terug kaatste weet vast niet beter...
    Die persoon kan ook NIET dit blog lezen.
    Wij hier in Ruurlo vinden het fijn om zo op de hoogte gehouden te worden en ja Joost je ben en blijft een lekker ding en zeg het vooral op jou manier anders gaan wij ons zorgen maken
    Dikke kus Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach lieve Joost, het aller-, aller-, allerlaatste
    wat jij moet doen is je verontschuldigen voor de manier waarop je alles opschrijft.
    Want inderdaad, als iemand daarop commentaar heeft, nou....laat maar lekker gaan want die kennen je inderdaad niet en op deze mensen zit je dus helemaaaaaaaal niet te wachten in al jullie ellende.
    Voor mij ben je nog steeds de Joost van vroeger....puur, eerlijk...en recht voor zijn raap. HOUDEN ZO en zit er in hemelsnaam niet over in. Opa Piet had nog een mooie uitdrukking
    maar die kan ik hier niet neerzetten!!!

    Liefs van je "tante" Maria en "ome Hans" Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil het eigenlijk wel weten. Dus kom maar op met de wijze raad van mijn Opa Piet. Je kan ook even bellen.

    Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ingrid seffelaar1 oktober 2010 om 16:00

    Lieve Joost

    Blijf aub wie je bent . Je bent een mooi mens met een heel goed hart . En inderdaad iedereen leest de Blog op zijn manier en bevalt het niet zou ik zeggen tegen die lui, er zit een knop op de pc zet hem dan uit. Iemand die zo mooi zijn gevoel op kan schrijven en daarbij iedereen die geinteresseerd is (in hoe het bij jullie er aan toe gaat door die klote ziekte op de hoogte houd), daar kan ik alleen maar lof over uit spreken.
    Ga vooral door met schrijven ook al hoop ik natuurlijk dat het heel gauw niet meer nodig zal zijn.
    Want dat betekend dat Fleur weer beter is.

    Liefs xxxxxxxxxxx

    Ingrid en fam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi lieverds,
    Degene die commentaar heeft gegeven heeft zelf commentaar nodig om in zo'n situatie te miepen over iets wat geschreven wordt door iemand met zoveel gevoelens.Wees blij dat iemand zo kan verwoorden wat ie voelt.Eus en ik kunnen dat niet en ik moet zeggen dan borrelt je bovenkamer echt over.Dus Joost alsjeblieft blijf het doen zoals je doet.Liefs Eus Els en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  20. allerliefste joost je bent een ontzettende lieve man en blijf zoals je bent en blijf AUB HET BLOG SCHRIJVEN vindt het fijn dat ik zo weet hoe het met jullie gaat daar we elkaar niet dagelijks zien en de mensen die commentaar hebben zijn niet helemaal goed in hun hoofd en moeten maar wat anders gaan doen de hu.....ters sorry hoor maar heb daar geen goed woord voor over ik hou van jullie alle 4 en jullie zijn alle 4 stuk voor stuk kanjers heb heel veel respect en bewondering voor jullie liefs en dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Joost.
    Je hoeft je niet te verontschuldigen over dingen die je opschrijft.
    Want dit ben jij.
    Ik vind het zo knap dat je het allemaal uit en op papier schrijft.
    Ik denk dat je ook het nodige voor jezelf houd dus wat je kwijt wil daar zijn wij in Ruurlo erg blij mee want zo kunnen we met jullie meeleven.
    Blijf jezelf een dikke knuffel
    "oom "jan en "tante" maria

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weet je nog Joost, in de beginperiode van deze ellende toen ik je (uit ervaring) vertelde: de situatie is al moeilijk genoeg maar er zullen mensen komen die het onnodig nog veel moeilijker voor je maken, het is namelijk niet de vraag óf je dit soort mensen tegenkomt maar wannéér. Blijf gewoon lekker jezelf want hoe dan ook, je kan het nooit iedereen naar de zin maken en je schrijft deze blog per slot van rekening voor jezelf en voor de mensen die OPRECHT
    geinteresseerd zijn!!!
    En nou krijg je ook eens een hele dikke knuffel van je oudste nicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. monique van weerlee1 oktober 2010 om 19:38

    Joost, alleen maar respect voor de manier waarop je de mensen die dichtbij, en/of wat verder weg van jullie persoontjes staan op de hoogte brengt en houdt van de pieken en dalen en met wat er allemaal gaande is in jullie op dit moment zo turbulente leven.
    ook wij die jou persoonlijk eigenlijk niet zo goed kennen lezen elke dag het blog soms met een lag en soms met een traan, maar altijd vol respect....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. monique van weerlee1 oktober 2010 om 19:41

    dat moet natuurlijk een "lach" zijn (oeps)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. sabine, sander thym en tess1 oktober 2010 om 22:33

    Volgens mij gaat t in dit blog maar om een ding en dat zijn JULLIE!!!!!!!!!!!!!!
    En wordt er teveel tijd besteed aan iets wat meer over die ander zegt dan over jou!!!!

    Je doet het geweldig!!!!!!!!! Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik lees deze blok al vanaf mijn dochter in de klas zat samen met fleur ik kan maar 1 ding zeggen ik ben heel erg blij dat je dit doet joost zo weet je alles uit eerste hand en niet wat andere je vertellen mijn dochter zit nu niet meer in de klas van fleur want ze is naar een andere school gegaan maar ze vraag me nog iedere dag mama hoe gaat het met fleur en dan lezen we samen de blog joost ga gewoon door met je blog en degene die commentaar geven pffff ja wat moet je daar op zeggen alleen maar ze weten niet beter ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze het zelf nooit mee hoeven te maken want wat jullie meemaken ik neem heel erg mijn petje af hoe jullie ermee omgaan ga gewoon door met je blog joost

    groetjes de moeder van ivana

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Joost

    Ga gewoon door met je blogs schrijven
    Jeetje wat een top gezin zijn jullie
    Wat jullie mee moeten maken dat gun je echt niemand.
    Ik weet wat voor rotziekte het is heb het zelf ook meegemaakt met mijn moeder.

    Schrijf het lekker van je af
    Ik wou dat ik dat had gedaan

    Fleur je bent een kanjer!!!!!!!!!
    En Roos jij ook.

    Groetjes uit Berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lieve Joost,
    jij een vreemde voegel??
    nee daar ben ik t totaal niet mee een. als men jou echt leert kennen , voelt men dat jij "gewoon"een enorme kanjer bent de eerlijk en oprecht is echt zegt wat en hoe ie dingen voelt. helemaal niets mis mee.
    Joost een vreemde vogel??? nee mensen Joost is DE ROTS waar een vreemde vogel op gaat zitten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen