zondag 5 september 2010

Een slechte dag

Zo daar ben ik weer, maar ditmaal vanuit Sweetlake City. Vandaag heeft Fleur een slechte dag achter de rug. Vanmorgen vroeg werd ze wakker en het was direct al duidelijk dat ze niet lekker in haar vel zat. Ze wilde niet eten en drinken en wilde alleen maar naar huis. Het kindje was niet te troosten. Uiteindelijk hebben we Nicole even gebeld en die heeft op afstand de nodige lieve en goede dingen gezegd. Het bellen vond ikzelf niet een strak plan, want ik wist dat Nicole hierdoor een rot gevoel kreeg. Maar ja, het was niet anders en binnen 2 uur stond moeders met haar andere kind alweer in de kamer. Fleur had ondertussen toch iets gegeten en dat deed haar goed. Ze knapte wat op, maar daar was ook alles mee gezegd. De hele dag riep ze dat ze het zat was, niet wist hoe ze moest gaan liggen en naar buiten / huis wilde.

Rond 12.00 uur viel ze even lekker in slaap om vervolgens huilend wakker te worden. Tijdens een droom had ze haar rechterhand tegen een heet kopje of beker gestoten. Ze trok haar hand weg, maar ja die zit er niet meer. Ondertussen was de beweging wel gemaakt met het gevolg dat ze pijn in haar stompje had. Tja.....wat nu???? Als de sodemieter op haar andere arm gaan kriebelen op de aandacht proberen weg te halen. Dit lukte en mevrouw viel in een diepe slaap van ongeveer 1.5 uur.

Ondertussen moesten we onze vriendjes uit Weert telefonisch richting het Sophia beglijden, omdat alle wegen rondom het ziekenhuis opgebroken zijn. Dit weet de tomtom niet en is dus verrekte lastig. Vanuit Zoetermeer tot het Sophia bedraagt de reistijd ongeveer 25 tot 35 minuten, maar met een opgebroken weg duurt het minimaal 20 minuten langer. Na veel bellen waren ze uiteindelijk binnen. Dit bezoekje deed ons even goed. De kinderen vermaakten zich met een filmpje en de ouders zaten in een aparte kamer wat te kletsen. Toen iedereen weer weg was brak Fleur en moest erg huilen en wist het allemaal niet meer. Twee tellen later stond, zoals afgeproken,  mijn zusje met haar man en kinderen binnen en 's-avonds kwam het beste vriendinnetje, zoals afgeproken, ook nog even langs. Al met al een drukke bedoeling, maar de volgende bezoekjes proberen we toch ietsje beter in te plannen, want Fleur trekt het simpelweg niet. Niet teveel op één dag en meer verspreiden zal een goede oplossing zijn. Uiteraard geld deze regel niet voor de opa´s en oma´s. Deze mogen komen wanneer ze willen en zonder afspraak.

Voor de rest gaat het wel zijn gangetje. Roos gaat morgen, met tegenzin, weer een hele dag naar school en Fleur zal de rest van de dag wel in bed doorbrengen. Nicole en ik zullen elkaar ergens in de middag aflossen en jullie doen waarschijnlijk ook jullie ding. Dus lieve bloglezertjes van me, weltrusten en ik zie jullie over 1, 2 of 3 dagen wel weer.

Joost

10 opmerkingen:

  1. het valt ook allemaal helemaal niet mee het is ook moeilijk allemaal begrijp fleur heel goed met haar huilbuien en dat moeders dan komt begrijp ik ook je wilt bij elkaar zijn is gewoon ook,helaas het kan nog niet.hoop dat fleur en jullie de kracht behouden die jullie steeds allemaal gehad hebben.wens jullie al het goede.sterkte allemaal.dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms weet ook ik niet wat te zeggen. Ben blij dat ik haar vandaag toch -redelijk- goed aantrof, maar dat kon haast niet anders, want haar soulmate en beste vriend Guy zat aan haar zijde!
    Alles moet nog tot haar door gaan dringen (ook bij ons, want het is allemaal zó confronterend) maar de tijd zal de wonden -letterlijk en figuurlijk- helen. Fleur is een sterke meid en redt het, maar wat ze nu nodig heeft is "tijd".
    Mijn hemel, wat hou ik van dat kind en trouwens van je hele zootje!!!
    Liefs
    papa en mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sabine, sander thym en tess6 september 2010 om 01:43

    tja kan alleen maar huilen, wat een verdriet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. konden we het allemaal maar van haar overnemen ik zou het zo doen logisch dat ze zo van streek is is ook allemaal zo niet niks wat ze het laatste jaar heeft moeten doorstaan ik zou nu echt willen dat ik mijn rijbewijs had gehaald en haar even kunnen zien en vasthouden hou vol lieve fleur je bent en blijft een super mooie kanjer ik denk aan je je zit in mijn hoofd en hart en gaat daar nooit meer uit lieve roos ik denk dat je vriendinnetjes wel blij zijn als je naar school komt want die missen je denk ik best wel als je niet komt en dan kan je ook fleur vertellen wat je geleerd en gedaan hebt oke super zus dikke kus voor allemaal jo xxxxxxxxxxxxxxxxx hoop dat fleur vandaag een goede dag mag hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat heb ik toch een medelijden met Fleur, want ja in je droom blijf je alles met 2 armen doen en dan komt het heel hard aan.
    Maar voor jullie is dit ook erg verdrietig, sterkte allemaal maar weer.

    Liefs van Annemarie van der Ham-Verhart

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie weten onderhand wel dat ik erg met jullie meeleef en ontzettend veel respect voor jullie alle vier heb!

    Zo moest ik afgelopen dinsdag ook zo aan jullie denken....
    Daan werd geholpen aan zijn neusamandel en buisjes, op zich "peanuts", maar hij kwam zo rot uit die narcose, kreeg ook nog Morfine, dus werd nog waziger dan hij al was. Het enige waar ik aan kon denken, als je je kind zo ziet, waren jullie!!!! Jullie hebben dit al een jaar en dan is dit alleen maar een amandel.....

    Ik wens jullie 'gewoon' weer zo ontzettend veel geluk, sterkte en noem al het goede maar op.

    Denk aan jullie!!

    Dikke kus,

    Monique (Bos) en de mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. beste mensen,
    een leven met een arm minder, boe, verschrikkelijk K.., ontzettend moeilijk, enorm lastig en vervelend en geef het maar een naam/begrip
    maar het is nog altijd leven!
    Heel veel sterkte met het wennen. Het verwerken van het verdriet. En het leren omgaan met het nieuwe.

    gr Isanthe en Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach Fleur..... En wat snap ik Nicole ook weer. Als Erik er was wist ik me eigenlijk zelfs nooit raad thuis... Vandaar dat ik op een gegeven moment maar alle dagen bleef ;-)

    Wel fijn voor Fleur dat ze zoveel leuk bezoek gehad heeft, ook al was het een beetje teveel van het goede voor 1 dag. Is er al iets bekend hoe lang Fleur nog blijven moet?

    Liefs uit Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Fleurtje :)

    Wat fijn je even gezien te hebben, al was je best wel moe. snappen we natuurlijk heel erg goed. Wel fijn dat we een paar keer gelachen hebben, al mag van Ome John nou de hitkrant niet meer voor je halen haha. Ga ik gwoon dus lekker wel doen he, want van al die ...adviezen (volgens Jeroen) moeten we natuurlijk wel op de hoogte blijven!
    Hopelijk voel je je vandaag ietsje beter dan gister. Kom gauw weer bij je langs, vraag wel aan pappa wanneer het het beste uitkomt.

    Dikke kus van tante Preet X X X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo lieve fleur, wat ellendig dat je zo naar moest dromen, maar wat fijn dat je een familie uit duizenden hebt die jou dan ook gelijk kunnen troosten, en al die lieve vrienden die met je meeleven, alleen jammer dat we het niet eens een dagje over kunnen nemen van je, maar we hopen dat je goed vooruit blijft gaan, zodat je weer gauw in je eigen bed mag slapen, en weet je als je een pokke dag hebt gewoon iemand bellen hoor, je vader had dat goed gedaan, voor nu alleen maar fijne dromen en een voorspoedig herstel, groetjes rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen